Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 25. 1. 2020 svátek má Miloš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Móda - Péče o zevnějšek
0
Kristina Bečková
13. duben 2017, 15:41
Čas čtení: 3:04

Make-up slang ve zkratce. Jsou ti známé pojmy jako strobing, blending či contouring?

Tyto pojmy ti nepřeloží ani Google translator.

Kristina Bečková
13. duben 2017, 15:41
Čas čtení: 3:04
Make-up slang ve zkratce. Jsou ti známé pojmy jako strobing, blending či contouring?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Věděla jsi, že kromě koláčů si můžeš „upéct“ i svou tvář? A to bez použití jemu určeného tepla! Pojmy jako strobing, baking zda contouring se infiltrovaly i do naší hovorové řeči a pokud se cítíš zmatená, tak jen pokračuj ve čtení. V tomto článku se podíváme na základy make-up terminologie, které by měla znát každá správná baba.
 
Make-up slang obsahuje slova nebo slovní spojení související s líčením. Nevíme přesně kdy a jak vznikly, kdo je vymyslel, prostě se objevily a našly si své čestné místo ve slovníku každé milovnice líčení. Nejčastěji je používají makeup artistky, youtuberky či bloggerky, aby zkráceně vysvětlily, co to na svém obličeji vlastně dělají.

 

Blending

Pokud alespoň trochu ovládáš anglický jazyk, tak si domyslíš, co asi tento pojem znamená. Blending je důkladné rozmazání či zapracování produktu na pleť. Většinou se tento pojem používá v souvislosti s make-upem nebo očními stíny. Dobrý blending je takový, který na tváři ani není vidět, čili žádné oranžové omítkové obličeje a bílé krky. A jak je to u očních stínů? Většinou se provádí blending v záhybu očního víčka a pokračuje pěkně do ztracena.

 

 

Contouring

Tento pojem je asi nejznámější. Contouring je technika, při které si definuješ nebo vytváříš strukturu obličeje. Pokud jsi například vždy toužila po hlubokých lícních kostech nebo užším nose, konturování si určitě zamiluješ, stejně jako taková Kim Kardashian. Nejčastěji používanými produkty jsou pudrové, avšak zdatné make-up artistky mají raději krémové či tekuté produkty, protože jsou pigmentovanější a konturování je o to definovanější a viditelnější. Práce s nimi je však o něco těžší, protože je třeba je pořádně zapracovat, aby to nevypadalo, že jsi na lícních kostech netrefila odstín make-upu. Produkty na konturování totiž musí být o odstín či dva tmavší než je tvá pleť, aby skutečně vynikly a zároveň ti dodaly trochu barvy. Konturování je základem každého dobrého make-up looku, ale určitě to není činnost, kterou musíš povinně zahrnout do své každodenní rutiny. Když se však chystáš večer do města či na party, určitě nebude na škodu mít výraznější líčení.

 

 

Highlighting

Highlighting jde ruce v ruce s konturováním. Při této technice si zvýrazňuješ nejvýše položené místa na tváři - špička nosu, kost pod obočím, místo hned nad lícními kostmi či cupid's bow (to je to véčko na horním rtu). Tvář s highlighterem je zářivější, protože jsou třpytivé, lesk a v bledých odstínech. Existují v pudrové, tekuté či krémové formě, takže výběr je široký. Pokud jsi temná duše, která by i tak ráda přinesla trochu rozjasňovače do svého života, možná se ti zlíbí rozjasňovač v černé barvě od Jeffree Star. Ten je spolu s Anastasia Beverly Hills špička mezi rozjasňovači v zahraničí, a není se čemu divit. S tou pigmentací je možné oslepit i nejednoho kolemjdoucího.

 

 

Tipy, kam nanášet produkt na contouring a kam produkt na highlightování (korektor či rozjasňovač).

 

 

Baking

Ano, stále jsi v článku o make-up pojmech. V dnešní době se nepeče už jen v kuchyni, ale i za kosmetickým stolkem. Tato technika spočívá v tom, že po aplikování make-upu pod oči, na T-zónu a na bradu (nebo libovolně na místa, kde se běžně nejvíce leskneš) naneseš a zapracuješ korektor, na který následně navrstvíme transparentní pudr (bílý, sypký). Tehdy začíná baking - teplo na tvé pleti, které se vytváří také díky navrstveným produktům, úcelí makeup do dokonalosti. Po pár minutách „pečení“ zbylý pudr oprášíš. A výsledek? Perfektně zafixovaný makeup, který v pohodě vydrží celý večer. Odzkoušeno na vlastní kůži!

 

 

Strobing

Strobing je sourozenec highlightingu. Tato technika také definuje strukturu obličeje, zvýrazňuje rysy, ale na rozdíl od contouringu používá výhradně rozjasňovač. Takže pokud máš opravdu velmi ráda lesk a třpytivé věci na pleti, nebo jen chceš naplno rozzářit svou pleť, strobing je to pravé pro tebe. Rozjasňovač (čím jasnější, tím lepší) používáš na stejná místa jako u highlightovaní.

 

 

On fleek

Na závěr trochu odbočíme od make-up technik. Toto slovní spojení jsi musela vidět minimálně jednou v životě, většinou ve spojení s líčením. Pravděpodobně velmi povedeným. Pokud jsi náhodou komentář v takovém znění dostala i ty sama, tak můžeš být pouze ráda. „On fleek“ je totiž kompliment největší hodnoty. Doslovný překlad nemá, ale znamená to něco ve smyslu, že je něco dokonalého, bezchybného, jednoduše takové, jak má být. Často se používá také pojem „on point“, který znamená totéž.

 

 

 

Jaký je tvůj vztah k líčení? Byly ti tyto pojmy známé?

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.