Důkaz, že 3,5 tuny není zdaleka maximum, co dokáží dnešní SUV vozy utáhnout.
V roce 2004 se Volkswagen rozhodl demonstrovat sílu a potenciál Touaregu V10 TDI tak, že za něj zapřáhl Boeing 747-200, tedy dobře známý Jumbo Jet jako tehdejší největší dopravní letadlo pro přepravu osob. Od té doby však uběhl už nějaký ten čas a dokonce i ve vzduchu se toho hodně změnilo. Jen několik měsíců nato se totiž uskutečnil první let konkurenčního Airbusu A380, který se stal novodobým králem nebe a tímto statusem se pyšní dodnes - ve svých útrobách dokáže odvést v závislosti na vnitřní konfiguraci až 853 pasažérů, a to i na let dlouhý více než 15 tisíc kilometrů. Ještě větším vývojem však prošly dopravní prostředky na zemi, v čele s automobily.
Důkazem toho je i Porsche Cayenne druhé generace. To se sice co nevidět odebere už do důchodu, avšak dříve, než se tak stane, se německá značka pokusila se sportovně-luxusním SUV o svůj druhý rekord. Jak vám jistě neuniklo, Cayenne Turbo S svého času zdolalo Severní smyčku Nürburgringu v rekordním čase mezi vozy SUV, tentokrát se jejich test ale zaměřil na zcela jinou sféru. I přesto, že vozidla tohoto typu dokáží po technické a legislativní stránce utáhnout přívěs o hmotnosti maximálně 3,5 tuny, Porsche se rozhodlo ukázat veřejnosti, že ve skutečnosti jejich model dokáže utáhnout podstatně více! V duchu předešlé koncernové myšlenky za své Cayenne zapřáhli největší dopravní letadlo současnosti, tedy Airbus A380 s hmotností 285 tun. Jak informuje samotná automobilka, obrovský stroj táhla verze Cayenne Turbo S celých 42 metrů, přičemž tento test nakonec absolvovala i naftová varianta Cayenne Diesel S. Porsche tak překonalo rekord o 115 tun a zároveň se tak zapsalo do Guinnessovy knihy rekordů. Pro přiblížení, verze Turbo S počítá s 4,8litrovou V8, výkonem 419 kW / 570 koní a točivým momentem 800 N.m.