Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 7. 5. 2021 svátek má Stanislav

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

V luxusním segmentu se opět zamíchaly karty.

Martin Mičuda
15. červenec 2017, 11:28 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina
Tech - Auta
3
Martin Mičuda
15. červenec 2017, 11:28

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

V luxusním segmentu se opět zamíchaly karty.

Martin Mičuda
15. červenec 2017, 11:28
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Pravděpodobně vám neunikla informace o tom, že Audi představilo svou zcela novou vlajkovou loď. Ano, dosud jsme vás o tom neinformovali, ale ne, nezapomněli jsme. My jsme byli totiž součástí oné prezentace, a proto vám nyní přinášíme nejen podrobné informace, ale také exkluzivní a autentické první dojmy přímo z Barcelony. Abychom byli přesnější, v metropoli Španělska se konal skutečně velkolepý Audi Summit, čili nový koncept prezentace novinek v portfoliu značky z Ingolstadtu, přičemž jak je již zřejmé, největším highlightem byla právě nová, v pořadí čtvrtá generace modelu A8 s kódovým označením D5.

 

 

Designově se velké změny nečekaly, ale novinka je nakonec relativně dost odlišná. Jistě, stále působí možná trochu fádně a nevýrazně, ve výsledku ale vypadá velmi dobře. Navíc, A8 vypadá naživo štíhleji, doslova atletičtěji než předchůdce a zároveň velmi trefně kombinuje elegantní a dynamické tvary, což je v této třídě směrodatné. Nemluvě o tom, že je třeba pochválit její proporce - karoserie je mimořádně vyvážená, nemá zbytečně převisy a celek již nepůsobí neohrabaně jako tank. Nová generace je na délku o 37 milimetrů delší (5,17 metru), přičemž verze A8 L disponuje ještě o 13 cm delším rozvorem.
 
Paradoxně, samotná karoserie je o něco těžší než teď, protože hliník je zastoupen už „jen“ z 58 % - do popředí se dostala ultra-vysokopevnostní ocel, karbon, hořčíková slitina a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny. To je odpovědí na příchod elektrických verzí s těžkými akumulátory, kterým musí být vyladěna a přizpůsobena tuhost a pevnost. Přední maska ​​opět nabrala na rozměrech a hranách, jelikož její 6úhelníkový tvar je nově ještě evidentnější. Velká pozornost se obrací na světelnou technologii - za příplatek budou vpředu už HD Matrix-LED světla s laserovou technologií dálkových světel, zatímco vzadu nacházíme navzájem propojené světlomety s OLED technikou. Ta zaujme zejména perfektní 3D grafikou, ale i efektními animacemi při odemknutí/zamknutí.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Jednoznačně největším progresem prošel interiér, který do značné míry vychází z konceptu Q8. Svědky jsme tak velmi minimalistického designu, elegantních linií a čistých tvarů. Jako první zaujme nově tvarovaný volant s opravdu futuristickým podtónem (jeho tlačítka už konečně tak nevržou). Za ním se nakonec schovává 12,3" Audi Virtual Cockpit s vylepšenou grafikou a rozlišením již 1920 x 720 pixelů. Větší šok však nastává uprostřed palubky, kde nacházíme přirozeně zapuštěný displej infotainmentu s dosud nevídaným podáním. Centrální 10,1" dotykový displej ve vyhotovení Black-Panel téměř neviditelně splývá s černým, vysoce lesklým obkladem přístrojového panelu. Další revoluce se koná o něco níže, čili v místě středové konzole, kde najdeme stejný displej, jen minimum tlačítek a zároveň novou koncepci ovládání a nastavování vozu.
 
Plně dotykový displej přitom disponuje dvoustupňovým ovládáním - klasické doteky a následně jakýsi 3D touch, čili dotyk s decentním stlačením, který vyvolá jemnou zvukovou i vibrační odezvu. Drtivou většinu ovládání a nastavení vozu tak představují doteky. Nuže, chce to rozhodně zvyk, protože taková je doba. Škoda jen, že velké dotykové plochy a početně zastoupený klavírní lak se extrémně rychle zamastí a poškrábe. Další displeje evidujeme vzadu, navíc ve středové konzoli si místo našel i tablet, který nabízí nastavení zadního salonku. Dalším z highlightů přitom je, že ve verzi Long má osoba sedící vpravo vzadu možnost nejen „klasické“ masáže těla, ale i nohou - po sklopení předního sedadla a vysunutí stolečku na nohy totiž zadní strana předního sedadla disponuje funkcí masáže chodidel. Audi následně hovoří o 41 asistenčních systémech (360stupňový okruh senzorů, radarů a poprvé i laserového skeneru) a nakonec, že ​​nová A8 je první sériový automobil na světě, který je vyvinutý pro vysoce automatizovanou jízdu. Svědčí o tom nový název AI - zastřešuje jízdního, parkovacího či garážového pilota.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Pokud se ptáte na pohonné ústrojí a techniku ​​pod oněmi plechy, věci se mají následovně. Základní motorizace zastřešuje značně modifikovaná rodina šestiválců - 3.0 TDI s výkonem 210 kW / 286 k a benzínová alternativní 3.0 TSFI s výkonem 250 kW / 340 koní. Osmiválcovou nabídku stejně zhmotňuje dvojice jednotek - 4.0 TDI s výkonem 320 kW / 435 k (z SQ7) a 4.0 TFSI s výkonem 338 kW / 460 koní. Asi nikoho nepřekvapí, když napíšu, že zlatým hřebem programu je W12 s výkonem až 430 kW / 585 koní. Později můžeme očekávat i plug-in hybridní verzi A8 L e-tron quattro (3.0 TFSI a elektromotor) a pochopitelně i osmiválcový model S8.
 
O přenos síly se ve všech případech stará nově vyvinutá 8stupňová automatická převodovka tiptronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Kompetentní zároveň mluví o nově vyvinutém aktivním podvozku a dynamickém řízení všech kol, čímž se v souvislosti s podvozkem máme bavit o nové úrovni komfortu. Standardem bude totiž vzduchový podvozek, za příplatek však dostanete elektromechanicky ovládaný systém pérování - každé kolo má vlastní elektromotor napájený 48voltovou hlavní elektrickou soustavou.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: www.audi-mediacenter.com
Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

 

Jednou z největších technologických novinek je skutečnost, že nová omička bude už ve standardu mild-hybridem - i součástí základní verze je elektrická síť s napětím 48 V, která zásobuje energií i vedlejší elektrickou síť s napětím 12 V. Hlavní síť napájí startovací generátor, který je připojen řemenem k hřídeli motoru. Zdrojem energie pro síť 48 V je lithium-iontový akumulátor (14,1 kWh) umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky MHEV systému má tedy dojít ke snížení spotřeby paliva až o 0,7 l/100 km - vyšší napětí umožňuje v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h jezdit s vypnutým motorem. Když řidič opět stlačí plynový pedál, startovací generátor opět nastartuje motor. Kromě toho se systém start-stop aktivuje již při rychlosti 22 km/h. Při brzdění dokáže startovací generátor rekuperovat výkon až do 12 kW, čímž přispívá k dalšímu snížení spotřeby paliva. První kusy bychom měli na trhu spatřit v závěrečných měsících roku, základní cena je přitom na německém trhu stanovena na částce od 90 600 €.

 

Zobrazit galerii 16
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: audi-mediacenter.comFoto: audi-mediacenter.com, REFRESHER / martinzmartina
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
10 působivých fotografií: zakrvácená holčička pláče nad mrtvými rodiči, teroristé zajali tým olympioniků
Historie 1
10 působivých fotografií: zakrvácená holčička pláče nad mrtvými rodiči, teroristé zajali tým olympioniků
Historie lidstva je plná násilí, ale i momentů, které mohou povzbudit či poučit další generace.
Vybrali jsme kraťasy, se kterými zabodujete během letošního léta. Toto je 5 tipů pro muže i ženy
Móda 4
Ve spolupráci
Vybrali jsme kraťasy, se kterými zabodujete během letošního léta. Toto je 5 tipů pro muže i ženy
Stručný seznam trendů, které bys v roce 2021 neměl přehlížet.
EU zakazuje křivé okurky a zabíjačky, za všechno může Brusel. TOP 5 mýtů o Evropské unii
Zajímavosti
EU zakazuje křivé okurky a zabíjačky, za všechno může Brusel. TOP 5 mýtů o Evropské unii
Dezinformace a mýty jsou na sociálních sítích stále populárnější. EU proti nim bojuje, chystá nové nařízení.
Má devítiletá dcera si uvědomuje dopad klimatických změn více než řada politiků, říká Tomáš Petříček (Rozhovor)
Rozhovory
Má devítiletá dcera si uvědomuje dopad klimatických změn více než řada politiků, říká Tomáš Petříček (Rozhovor)
Pohovořili jsme s bývalým ministrem zahraničních věcí Tomášem Petříčkem (ČSSD).
Recenze: Returnal
Tech
Recenze: Returnal
Nejnovější exkluzivita pro PS5 bude bojovat o titul nejlepší hry tohoto roku.
VÍCE ČLÁNKŮ
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
více z témy tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.