Pátek 21. 7. 2017 svátek má Vítězslav, Vítězslava

hledej na refresheru

Tech - Auta

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

V luxusním segmentu se opět zamíchaly karty.

15. červenec 2017, 11:28
zdroj: REFRESHER / martinzmartina
15. červenec 2017, 11:28

Pravděpodobně vám neunikla informace o tom, že Audi představilo svou zcela novou vlajkovou loď. Ano, dosud jsme vás o tom neinformovali, ale ne, nezapomněli jsme. My jsme byli totiž součástí oné prezentace, a proto vám nyní přinášíme nejen podrobné informace, ale také exkluzivní a autentické první dojmy přímo z Barcelony. Abychom byli přesnější, v metropoli Španělska se konal skutečně velkolepý Audi Summit, čili nový koncept prezentace novinek v portfoliu značky z Ingolstadtu, přičemž jak je již zřejmé, největším highlightem byla právě nová, v pořadí čtvrtá generace modelu A8 s kódovým označením D5.

 

 

Designově se velké změny nečekaly, ale novinka je nakonec relativně dost odlišná. Jistě, stále působí možná trochu fádně a nevýrazně, ve výsledku ale vypadá velmi dobře. Navíc, A8 vypadá naživo štíhleji, doslova atletičtěji než předchůdce a zároveň velmi trefně kombinuje elegantní a dynamické tvary, což je v této třídě směrodatné. Nemluvě o tom, že je třeba pochválit její proporce - karoserie je mimořádně vyvážená, nemá zbytečně převisy a celek již nepůsobí neohrabaně jako tank. Nová generace je na délku o 37 milimetrů delší (5,17 metru), přičemž verze A8 L disponuje ještě o 13 cm delším rozvorem.
 
Paradoxně, samotná karoserie je o něco těžší než teď, protože hliník je zastoupen už „jen“ z 58 % - do popředí se dostala ultra-vysokopevnostní ocel, karbon, hořčíková slitina a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny. To je odpovědí na příchod elektrických verzí s těžkými akumulátory, kterým musí být vyladěna a přizpůsobena tuhost a pevnost. Přední maska ​​opět nabrala na rozměrech a hranách, jelikož její 6úhelníkový tvar je nově ještě evidentnější. Velká pozornost se obrací na světelnou technologii - za příplatek budou vpředu už HD Matrix-LED světla s laserovou technologií dálkových světel, zatímco vzadu nacházíme navzájem propojené světlomety s OLED technikou. Ta zaujme zejména perfektní 3D grafikou, ale i efektními animacemi při odemknutí/zamknutí.

 
Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Jednoznačně největším progresem prošel interiér, který do značné míry vychází z konceptu Q8. Svědky jsme tak velmi minimalistického designu, elegantních linií a čistých tvarů. Jako první zaujme nově tvarovaný volant s opravdu futuristickým podtónem (jeho tlačítka už konečně tak nevržou). Za ním se nakonec schovává 12,3" Audi Virtual Cockpit s vylepšenou grafikou a rozlišením již 1920 x 720 pixelů. Větší šok však nastává uprostřed palubky, kde nacházíme přirozeně zapuštěný displej infotainmentu s dosud nevídaným podáním. Centrální 10,1" dotykový displej ve vyhotovení Black-Panel téměř neviditelně splývá s černým, vysoce lesklým obkladem přístrojového panelu. Další revoluce se koná o něco níže, čili v místě středové konzole, kde najdeme stejný displej, jen minimum tlačítek a zároveň novou koncepci ovládání a nastavování vozu.
 
Plně dotykový displej přitom disponuje dvoustupňovým ovládáním - klasické doteky a následně jakýsi 3D touch, čili dotyk s decentním stlačením, který vyvolá jemnou zvukovou i vibrační odezvu. Drtivou většinu ovládání a nastavení vozu tak představují doteky. Nuže, chce to rozhodně zvyk, protože taková je doba. Škoda jen, že velké dotykové plochy a početně zastoupený klavírní lak se extrémně rychle zamastí a poškrábe. Další displeje evidujeme vzadu, navíc ve středové konzoli si místo našel i tablet, který nabízí nastavení zadního salonku. Dalším z highlightů přitom je, že ve verzi Long má osoba sedící vpravo vzadu možnost nejen „klasické“ masáže těla, ale i nohou - po sklopení předního sedadla a vysunutí stolečku na nohy totiž zadní strana předního sedadla disponuje funkcí masáže chodidel. Audi následně hovoří o 41 asistenčních systémech (360stupňový okruh senzorů, radarů a poprvé i laserového skeneru) a nakonec, že ​​nová A8 je první sériový automobil na světě, který je vyvinutý pro vysoce automatizovanou jízdu. Svědčí o tom nový název AI - zastřešuje jízdního, parkovacího či garážového pilota.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Pokud se ptáte na pohonné ústrojí a techniku ​​pod oněmi plechy, věci se mají následovně. Základní motorizace zastřešuje značně modifikovaná rodina šestiválců - 3.0 TDI s výkonem 210 kW / 286 k a benzínová alternativní 3.0 TSFI s výkonem 250 kW / 340 koní. Osmiválcovou nabídku stejně zhmotňuje dvojice jednotek - 4.0 TDI s výkonem 320 kW / 435 k (z SQ7) a 4.0 TFSI s výkonem 338 kW / 460 koní. Asi nikoho nepřekvapí, když napíšu, že zlatým hřebem programu je W12 s výkonem až 430 kW / 585 koní. Později můžeme očekávat i plug-in hybridní verzi A8 L e-tron quattro (3.0 TFSI a elektromotor) a pochopitelně i osmiválcový model S8.
 
O přenos síly se ve všech případech stará nově vyvinutá 8stupňová automatická převodovka tiptronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Kompetentní zároveň mluví o nově vyvinutém aktivním podvozku a dynamickém řízení všech kol, čímž se v souvislosti s podvozkem máme bavit o nové úrovni komfortu. Standardem bude totiž vzduchový podvozek, za příplatek však dostanete elektromechanicky ovládaný systém pérování - každé kolo má vlastní elektromotor napájený 48voltovou hlavní elektrickou soustavou.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Jednou z největších technologických novinek je skutečnost, že nová omička bude už ve standardu mild-hybridem - i součástí základní verze je elektrická síť s napětím 48 V, která zásobuje energií i vedlejší elektrickou síť s napětím 12 V. Hlavní síť napájí startovací generátor, který je připojen řemenem k hřídeli motoru. Zdrojem energie pro síť 48 V je lithium-iontový akumulátor (14,1 kWh) umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky MHEV systému má tedy dojít ke snížení spotřeby paliva až o 0,7 l/100 km - vyšší napětí umožňuje v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h jezdit s vypnutým motorem. Když řidič opět stlačí plynový pedál, startovací generátor opět nastartuje motor. Kromě toho se systém start-stop aktivuje již při rychlosti 22 km/h. Při brzdění dokáže startovací generátor rekuperovat výkon až do 12 kW, čímž přispívá k dalšímu snížení spotřeby paliva. První kusy bychom měli na trhu spatřit v závěrečných měsících roku, základní cena je přitom na německém trhu stanovena na částce od 90 600 €.

 

Zobrazit galerii 16 galeria
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
návrat nahoru Zdroj: audi-mediacenter.comFoto: audi-mediacenter.com, REFRESHER / martinzmartina
Zobrazit 3 komentáře
Diskuse
Diskuse je jen pro přihlášené
3 komentáře
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Sooony15. červenec 2017, 15:23

Toto mal byť pokus o nejaku moto reportaž ? Toho mudrlanta ste zkade vyhrabali ? To jeho vyjadrovanie je otrasne....

-24 Odpovědět · Nahlásit
avatar
jon15. červenec 2017, 19:24

Náhodou to je celkom dobre priam veľmi dobre na to, že nie je profi reportér. Alebo by som nazval novinár to zvláda Martin tie (testy,prezentácie) na jednotku a asi to robí na vlastne náklady. takže klobúk dole.
A samozrejme to robí aj pre Nás!

8 Odpovědět · Nahlásit
avatar
martinzmartina Ověřený použivatel15. červenec 2017, 16:13

skús spraviť 15-minútové "one take" live video bez chýb, brebtov a zároveň hovoriť k veci, spomenúť a ukázať to najdôležitejšie, najmä o aute, ktoré človek uvidel a technicky spoznal len pred niekoľkými minútami pred tým, ako to video natočil. Nevravím, že je to dokonalé, to určite nie, ale na pomery, za akých podmienok vzniklo som s výsledkom spokojný. Plus, toto nie je test/recenzia auta, len prvé (autentické) dojmy z prezentácie/predstavenia ;)

29 Odpovědět · Nahlásit
Odebírej REFRESHER videa
Nejčtenější na webu
24 hodin7 dnů30 dnů