Sobota 26. 5. 2018 svátek má Filip

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

V luxusním segmentu se opět zamíchaly karty.

15. červenec 2017, 11:28
15. červenec 2017, 11:28

V luxusním segmentu se opět zamíchaly karty.

Pravděpodobně vám neunikla informace o tom, že Audi představilo svou zcela novou vlajkovou loď. Ano, dosud jsme vás o tom neinformovali, ale ne, nezapomněli jsme. My jsme byli totiž součástí oné prezentace, a proto vám nyní přinášíme nejen podrobné informace, ale také exkluzivní a autentické první dojmy přímo z Barcelony. Abychom byli přesnější, v metropoli Španělska se konal skutečně velkolepý Audi Summit, čili nový koncept prezentace novinek v portfoliu značky z Ingolstadtu, přičemž jak je již zřejmé, největším highlightem byla právě nová, v pořadí čtvrtá generace modelu A8 s kódovým označením D5.

 

 

Designově se velké změny nečekaly, ale novinka je nakonec relativně dost odlišná. Jistě, stále působí možná trochu fádně a nevýrazně, ve výsledku ale vypadá velmi dobře. Navíc, A8 vypadá naživo štíhleji, doslova atletičtěji než předchůdce a zároveň velmi trefně kombinuje elegantní a dynamické tvary, což je v této třídě směrodatné. Nemluvě o tom, že je třeba pochválit její proporce - karoserie je mimořádně vyvážená, nemá zbytečně převisy a celek již nepůsobí neohrabaně jako tank. Nová generace je na délku o 37 milimetrů delší (5,17 metru), přičemž verze A8 L disponuje ještě o 13 cm delším rozvorem.
 
Paradoxně, samotná karoserie je o něco těžší než teď, protože hliník je zastoupen už „jen“ z 58 % - do popředí se dostala ultra-vysokopevnostní ocel, karbon, hořčíková slitina a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny. To je odpovědí na příchod elektrických verzí s těžkými akumulátory, kterým musí být vyladěna a přizpůsobena tuhost a pevnost. Přední maska ​​opět nabrala na rozměrech a hranách, jelikož její 6úhelníkový tvar je nově ještě evidentnější. Velká pozornost se obrací na světelnou technologii - za příplatek budou vpředu už HD Matrix-LED světla s laserovou technologií dálkových světel, zatímco vzadu nacházíme navzájem propojené světlomety s OLED technikou. Ta zaujme zejména perfektní 3D grafikou, ale i efektními animacemi při odemknutí/zamknutí.

 
Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Jednoznačně největším progresem prošel interiér, který do značné míry vychází z konceptu Q8. Svědky jsme tak velmi minimalistického designu, elegantních linií a čistých tvarů. Jako první zaujme nově tvarovaný volant s opravdu futuristickým podtónem (jeho tlačítka už konečně tak nevržou). Za ním se nakonec schovává 12,3" Audi Virtual Cockpit s vylepšenou grafikou a rozlišením již 1920 x 720 pixelů. Větší šok však nastává uprostřed palubky, kde nacházíme přirozeně zapuštěný displej infotainmentu s dosud nevídaným podáním. Centrální 10,1" dotykový displej ve vyhotovení Black-Panel téměř neviditelně splývá s černým, vysoce lesklým obkladem přístrojového panelu. Další revoluce se koná o něco níže, čili v místě středové konzole, kde najdeme stejný displej, jen minimum tlačítek a zároveň novou koncepci ovládání a nastavování vozu.
 
Plně dotykový displej přitom disponuje dvoustupňovým ovládáním - klasické doteky a následně jakýsi 3D touch, čili dotyk s decentním stlačením, který vyvolá jemnou zvukovou i vibrační odezvu. Drtivou většinu ovládání a nastavení vozu tak představují doteky. Nuže, chce to rozhodně zvyk, protože taková je doba. Škoda jen, že velké dotykové plochy a početně zastoupený klavírní lak se extrémně rychle zamastí a poškrábe. Další displeje evidujeme vzadu, navíc ve středové konzoli si místo našel i tablet, který nabízí nastavení zadního salonku. Dalším z highlightů přitom je, že ve verzi Long má osoba sedící vpravo vzadu možnost nejen „klasické“ masáže těla, ale i nohou - po sklopení předního sedadla a vysunutí stolečku na nohy totiž zadní strana předního sedadla disponuje funkcí masáže chodidel. Audi následně hovoří o 41 asistenčních systémech (360stupňový okruh senzorů, radarů a poprvé i laserového skeneru) a nakonec, že ​​nová A8 je první sériový automobil na světě, který je vyvinutý pro vysoce automatizovanou jízdu. Svědčí o tom nový název AI - zastřešuje jízdního, parkovacího či garážového pilota.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Pokud se ptáte na pohonné ústrojí a techniku ​​pod oněmi plechy, věci se mají následovně. Základní motorizace zastřešuje značně modifikovaná rodina šestiválců - 3.0 TDI s výkonem 210 kW / 286 k a benzínová alternativní 3.0 TSFI s výkonem 250 kW / 340 koní. Osmiválcovou nabídku stejně zhmotňuje dvojice jednotek - 4.0 TDI s výkonem 320 kW / 435 k (z SQ7) a 4.0 TFSI s výkonem 338 kW / 460 koní. Asi nikoho nepřekvapí, když napíšu, že zlatým hřebem programu je W12 s výkonem až 430 kW / 585 koní. Později můžeme očekávat i plug-in hybridní verzi A8 L e-tron quattro (3.0 TFSI a elektromotor) a pochopitelně i osmiválcový model S8.
 
O přenos síly se ve všech případech stará nově vyvinutá 8stupňová automatická převodovka tiptronic s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Kompetentní zároveň mluví o nově vyvinutém aktivním podvozku a dynamickém řízení všech kol, čímž se v souvislosti s podvozkem máme bavit o nové úrovni komfortu. Standardem bude totiž vzduchový podvozek, za příplatek však dostanete elektromechanicky ovládaný systém pérování - každé kolo má vlastní elektromotor napájený 48voltovou hlavní elektrickou soustavou.

 

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

Nový, technologiemi po zuby ozbrojený model A8 je realitou a my vám přinášíme živé dojmy přímo z prezentace

 

Jednou z největších technologických novinek je skutečnost, že nová omička bude už ve standardu mild-hybridem - i součástí základní verze je elektrická síť s napětím 48 V, která zásobuje energií i vedlejší elektrickou síť s napětím 12 V. Hlavní síť napájí startovací generátor, který je připojen řemenem k hřídeli motoru. Zdrojem energie pro síť 48 V je lithium-iontový akumulátor (14,1 kWh) umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky MHEV systému má tedy dojít ke snížení spotřeby paliva až o 0,7 l/100 km - vyšší napětí umožňuje v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h jezdit s vypnutým motorem. Když řidič opět stlačí plynový pedál, startovací generátor opět nastartuje motor. Kromě toho se systém start-stop aktivuje již při rychlosti 22 km/h. Při brzdění dokáže startovací generátor rekuperovat výkon až do 12 kW, čímž přispívá k dalšímu snížení spotřeby paliva. První kusy bychom měli na trhu spatřit v závěrečných měsících roku, základní cena je přitom na německém trhu stanovena na částce od 90 600 €.

 

Zobrazit galerii 16 galeria
Zdroj: audi-mediacenter.comFoto: audi-mediacenter.com, REFRESHER / martinzmartina Tagy: audi, A8, Long, A8 L, D5
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse3 komentáře
Diskuse je jen pro přihlášené
3 komentáře
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Sooony15. červenec 2017, 15:23

Toto mal byť pokus o nejaku moto reportaž ? Toho mudrlanta ste zkade vyhrabali ? To jeho vyjadrovanie je otrasne....

-25 Odpovědět · Nahlásit
avatar
jon15. červenec 2017, 19:24

Náhodou to je celkom dobre priam veľmi dobre na to, že nie je profi reportér. Alebo by som nazval novinár to zvláda Martin tie (testy,prezentácie) na jednotku a asi to robí na vlastne náklady. takže klobúk dole.
A samozrejme to robí aj pre Nás!

10 Odpovědět · Nahlásit
avatar
martinzmartina Ověřený použivatel15. červenec 2017, 16:13

skús spraviť 15-minútové "one take" live video bez chýb, brebtov a zároveň hovoriť k veci, spomenúť a ukázať to najdôležitejšie, najmä o aute, ktoré človek uvidel a technicky spoznal len pred niekoľkými minútami pred tým, ako to video natočil. Nevravím, že je to dokonalé, to určite nie, ale na pomery, za akých podmienok vzniklo som s výsledkom spokojný. Plus, toto nie je test/recenzia auta, len prvé (autentické) dojmy z prezentácie/predstavenia ;)

30 Odpovědět · Nahlásit
Nejčtenější
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.

ROZUMÍM