Lidé si nemůžou vynachválit skvělý přístup restaurace a její obsluhy.
Síť restaurací Lokál se spojila s Pragulicem, Novým prostorem a iniciativou Jako doma a společně vymysleli projekt pro lidi, kteří si nemůžou dovolit vlastní oběd nebo je do restaurací častokrát ani nechtějí vpustit. Projekt v Praze vznikl už před dvěma lety a před rokem se rozšířil i do Brna.
Zákazníci těchto restaurací si za 90 Kč můžou přímo v menu koupit poukázku, kterou pak Lokál předá organizacím, se kterými spolupracuje. Brněnský Lokál přidal do projektu i Asociaci pomáhající lidem s autismem. Nejen, že se nají teplého jídla, ale dostanou se i mezi lidi, což jim pomůže v sociálních interakcích a prolomení časté stydlivosti. Personál je vstřícný a i to jim může pomoct zmenšit strach z lidí.
Celkem nakoupili hosté už přes 2 400 poukázek na oběd. Mezi časté dárce patří kromě náhodných lidí štamgasti, kolemjdoucí, studenti, ale i senioři. Poukázky kupují také zaměstnanci Lokálu. „Spousta lidí dělá dobré skutky a těší je to. Mě zrovna tak,“ říká Petr Opálka, manažer brněnského Lokálu U Caipla.
„Všechno je tu skvělý, ale hlavně musím podotknout profesionalitu obsluhy – nikdy nebyl žádný problém, všichni jsou milí. Já bych dal Lokálu pět hvězdiček z pěti,“ hodnotí Karim, který pro Pragulic dělá prohlídky noční Prahou. Jedné z nich se REFRESHER také zúčastnil. Restaurace také zprostředkovává kontakty na lidi, kteří mají zájem se spolu setkávat. Stačí nechat svoje telefonní číslo a obsluha zprostředkuje setkání, díky kterému si třeba můžeš najít neobvyklého kamaráda.