Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
4. února 2018 v 3:02
Čas čtení 0:00
Matúš Majer

Za tyto reklamy na Super Bowlu platily značky i stovky milionů korun. Nechybí Gordon Ramsay, Jeff Bezos či urážky konkurenčních společností

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Co si připravily značky jako Pepsi, Coca-Cola, Amazon, M&M či Skittles?

I když u nás jsou reklamy povětšinou jen otravným doplňkem televize a internetové tvorby, v zahraničí do nich teče mnohem více financí, což se odráží i na kvalitě. A právě 4. únor je největším reklamním svátkem. V USA se totiž koná Super Bowl a už dlouhá léta média sledují snad ještě více doprovodné reklamní spoty než samotný zápas. Reklamy totiž mají dosah až 111 milionů unikátních diváků. Za 30 vteřin prostoru musí každá společnost zaplatit 5 milionů dolarů, což rozhodně není malá částka. Amazon tak například obětoval v přepočtu téměř 380 milionů korun.

Jinými slovy, každá firma shromáždí své nejlepší lidi, najme ty nejprestižnější agentury a vyprodukují skutečné veledílo, které má oslovit miliony diváků. Značky používají celebrity, kupují známou hudbu a využívají všechny možné marketingové triky, jen aby se jejich investice vyplatila. Mnohé společnosti však už své reklamy promítané na Super Bowlu zveřejnily ještě před akcí, díky čemuž se můžeme podívat na to nejlepší z mezinárodního svátku reklamy.

Amazon

Úplně první představení Amazonu na Super Bowlu se nese v zastoupení celebrit jako Sir Anthony Hopkins, Gordon Ramsay či Cardi B. Alexa ztratí hlas, tak ji musí zastoupit samotný šéfkuchař Gordon, který z dotazů lidí rozhodně není nadšený. Video není oficiální upload Amazonu, protože ten ho v Evropě nezpřístupnil.

Budweiser

Značka piva Budweiser je známá i v Evropě, pro svou novou reklamu se však rozhodli produkovat něco jiného než zlatavý mok. Budweiser byl velmi aktivní při katastrofách souvisejících s karibskými a americkými hurikány. Postiženým lidem zajistili obrovské množství surovin nutných pro přežití a právě to se rozhodli znázornit v jejich mnohamilionovém spotu.

Sprint

Americký telekomunikační trh je rozdělen mezi několik firem a jednou z nich je i Sprint. Ten ve své superbowlové reklamě přímo naráží na nejmocnějšího konkurenta Verizon. Ten je podle Sprint Corporation předražený a stejně spolehlivý, což vtipně potvrdí i umělá inteligence vymknutá z kontroly.

Skittles

Rozhodně nejoriginálnější nápad pro reklamu na Super Bowl dostala reklamní agentura stojící za Skittles. Podle nich je to, co nemůžeš vidět, často zajímavější než to, co vidí každý. Skittles tak vyprodukovalo reklamu, kterou uvidí jen jeden jediný člověk, náhodně vylosovaný americký teenager. Ten se na Super Bowlu na reklamu podívá, ale nikdo ji nebude sledovat s ním. Uvidí jen jeho reakci v živém přenosu.

M&M

Kdo by řekl, že je život sladkého bonbonu tak náročný? Nuže, díky 30sekundového spotu od M&M nahlédneme do zákulisí jejich života, a to s notnou dávkou humoru. M&M si navíc dělají srandu z jejich neoblíbeného červeného bonbónu, který lidé opravdu nemají v oblibě. Výkřiky „Nikdo mě nechce sníst!“ jsou tak opravdu trefou do černého.

Pepsi

Pepsi je svými reklamami přímo proslulé a po fiasku s Kendall Jenner se rozhodli pro něco konzervativnějšího. Kolový nápoj je podle energické reklamy pro každou generaci, ať už jde o staré lidi nebo mladé hipstery.

Coca-Cola

V podobném duchu se nese i reklama od největšího konkurenta Pepsi, od Coca-Coly. Ta vyznává jedinečnost každého z nás, ale také připomíná, že americká Coke nás navzdory našim odlišnostem všechny spojuje.

Wendy's

Zdá se, že celá marketingová strategie amerického fastfoodového řetězce Wendy's je postavena pouze na znevažování ostatních značek s rychlým občerstvením, ale vše vychází podle plánu. Tentokrát se stal jejich obětí opět řetězec McDonald's, který to schytal za mražené maso.

Wix

Internet nám dnes pomáhá se vším a pokud začínáš nový byznys, bez kvalitní webové stránky to prostě nepůjde. Americké youtuberské duo Rhett & Link energicky promuje známou službu Wix, kde si může web vytvořit každý bez jakékoliv námahy či potřeby programování.

Domů
Sdílet
Diskuse