Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 3. 4. 2020 svátek má Richard

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
3
Martin Mičuda
24. březen 2018, 16:00
Čas čtení: 2:36

Motory W12 a V10 v Audi končí. Supersport R8 odejde dokonce bez nástupce

Audi se sportovními verzemi nekončí, jen je nasměruje elektrickou cestou.

Martin Mičuda
24. březen 2018, 16:00
Čas čtení: 2:36
Motory W12 a V10 v Audi končí. Supersport R8 odejde dokonce bez nástupce
Zdroj: audi-mediacenter.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Poslední roky jsme v Evropě svědky několika kontroverzních regulací, které mají za následek rozsáhlé změny v portfoliích automobilek. Nepochybně narážíme hlavně na emisní normy s nejednou nečekanými následky. Problematika efektivnosti a ekologičnosti konvenčních motorů zašla až do takové roviny, že benzinové jednotky dostávají DPF filtry, naftovým automobilům se začíná udělovat zákaz vstupu do míst, zatímco zákazníkům se doslova uměle a nejednou nesmyslně předhazují všelijaké hybridní či elektrické alternativy poukazující na lepší zítřky.

 

Bohužel často si laická veřejnost neuvědomuje, že automobilky mají prakticky svázané ruce, a tedy to, s čím přicházejí nově na trh, je do nemalé míry odpovědí na stále přísnější nařízení. V uplynulých dnech se tak dostává na povrch informace o tom, že značka Audi ze svého portfolia vypustí dvanáctiválcový agregát, jinými slovy, nedávno odhalený model A8 je posledním Audi s W12 pod kapotou.

 

Motory W12 a V10 v Audi končí. Supersport R8 odejde dokonce bez nástupce

 

Údajně za vším stojí zejména nový měřicí cyklus WLTP, v jehož rámci již údajům o spotřebě a hodnotách CO2 musí disponovat každá verze, nejen samotný model. Laicky řečeno, znamená to, že vrcholné verze se silnými a „málo ekologickými“ motory se jednoduše v portfoliu už mezi těmi slabými (úspornými) neztratí a za jejich přítomnost bude automobilka pykat. Možná se ptáte, jak je možné, že takové Bentley či dokonce Rolls-Royce obdobně velké motory nevyloučí. Zdá se však, že v budoucnu bude platit pravidlo, kdy velkoobjemovými motory budou disponovat pouze značky, které si to mohou dovolit.


Taková A8 s W12 je totiž z hlediska tržního podílu v rámci nabízených motorů jen smítkem, mezi ultraluxusními automobilkami však zákazníci přítomnost takových motorů s přehledem zaplatí a značce tedy pokryjí ztráty, které vyplynou z postihů za prodej „neekologických“, lépe řečeno málo ekologických agregátů. To, zda W12 v A8 skončí před faceliftem, nebo až po něm, není zcela jasné, pravdou ale je, že nová vlajková loď, která byla představena loni v létě, přesněji na „interním“ autosalonu v Barceloně, je tou vůbec poslední generací této limuzíny s dvanáctiválcem. Jelikož jde přitom o jediný model s W12, po jeho vyřazení se s motorem loučí nejen A8, ale Audi jako takové.

 

Motory W12 a V10 v Audi končí. Supersport R8 odejde dokonce bez nástupce

 

Bohužel, zdaleka nejde o poslední smutnou zprávu. Spolu s královským dvanáctiválcem se do důchodu odebere i druhý největší motor v současné nabídce Audi – špičkový 5,2litrový desetiválec. Z prostředí vývoje totiž pronikla zpráva, že německá automobilka již nepočítá s 3. generací R8, čili po chystaném faceliftu skončí supersport bez nástupce. V tomto okamžiku asi každého napadne koncernová hierarchie, jelikož „překapotovaný“ Huracán se z portfolia vytratit nechystá, právě naopak, Italové otevřeně hovoří o velké budoucnosti včetně desetiválce. Zajímavostí přitom je, že R8 se na starém kontinentu prodává mnohem lépe než její italský sourozenec, pravděpodobně však i zde bude platit výše naznačený scénář – Lamborghini si za stejnou techniku řekne víc, čili jeho zákazníci si přítomnost V10 zaplatí a koncernové kradení zákazníků se vrátí do prospěšnější situace.

 

Pokuty za překročení emisí tak automobilky nutí škrtat a v rámci koncernu to platí především pro ty nejnižší značky, kde jde „ztráty“ nejméně cítit – Volkswageny musí spokojit nanejvýš se čtyřválci (kromě Touarega), zatímco v Audi pomalu ale jistě odzvonilo agregátům V10 a W12. Explicitní slova je však nutné směřovat spíše směrem na Brusel, kde momentálně sázejí na elektromobily. Právě s nimi chce Audi prorazit, jelikož jak uvádějí kompetentní, s koncem R8 nemá ani zdaleka přijít konec sportovních modelů, jen je uvidíme v jiné podobě.

 

Dodat třeba, že obdobně v Evropě končí i konkurenční BMW M760Li – není jasné, zda tomu tak bude už nastálo, ale Mnichované skrz emisní regulace během několika měsíců stáhnou z evropského trhu tuto dvanáctiválcovou variantu. Mimo Evropu se prodávat dále bude, proto se v kuloárech šeptá, že je otázkou času, kdy se verze vrátí i k nám, ovšem s patřičnými úpravami. Vypadá to tedy tak, že nejvíce se daří vzdorovat automobilce Mercedes-Benz. Je sice pravda, že nové G již více než pravděpodobně ve verzi G 65 nepřijde, ale v jiných modelových řadách najdeme V12 i v následujících letech. Inu, nechme se tedy překvapit, čeho svědky budeme o pár let.

 

Zobrazit galerii 3 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
26
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.