Britský módní gigant čelil obrovské kritice poté, co oznámil, že spálil neprodané oblečení v hodnotě 827 milionů korun. Teď se to snaží napravit.
Ještě před nedávnem jsme tě informovali o tom, že luxusní high fashion značka z Velké Británie s populárním károvaným vzorem spálila neprodané oblečení v hodnotě 827 milionů korun, jen aby udržela exkluzivitu a dbala na omezený přístup ke svým výrobkům. Přestože byl údajně proces zbavení se zbývajících módních kousků přívětivý k životnímu prostředí, veřejnost tento fakt pobouřil a společnost Burberry musela čelit obrovské kritice.
Značka se nyní však snaží napravit své renomé a prokázat sociální a ekologickou odpovědnost tím, že již nebude nadbytečné oblečení pálit. Navíc má v plánu skoncovat s výrobou produktů z pravé kožešiny. Začala využívat, opravovat, darovat či recyklovat neprodané zboží.
Burberry stops burning unsold goods and using real furhttps://t.co/478knMQabq @BBCNews pic.twitter.com/BM6g0vPETm
— Animal Watch (@Animal_Watch) 6. septembra 2018
Oficiální dodavatel šatů pro britskou královnu Alžbětu II. Burberry se také rozhodl následovat své kolegy z módní branže, jako jsou Versace, Gucci nebo Stella McCartney, a natrvalo tak přestat používat ve svých kolekcích pravé kožešiny. To se týká například i srsti lišky, norka, králíka či mývala.
Společnost také započala spolupráci s luxusní firmou zaměřenou na udržitelné zboží Elvis & Kresse, která by měla po dobu příštích 5 let ze 120 tun kožených odřezků vyrobit zcela nové produkty. Stejně tak založila skupinu s názvem Burberry Material Futures Research Group, která by měla vyvíjet nové, udržitelné materiály ve spolupráci s Královskou akademií umění (Royal College of Art).
Pozrite si tento príspevok na Instagrame