Nové logo vyšlo brněnskou magistrálu na 550 tisíc korun.
Každá firma potřebuje pro svoji nezaměnitelnost dobře vypadající logo. Nejinak je tomu u státních institucí, úřadů, měst či krajů. Někteří si s tím nelámou hlavu a jiní se snaží držet krok s dobou. Příkladem budiž Jihomoravský kraj, který své původní logo vyměnil za inovativní verzi. Představena byla dnes dopoledne a pro její pochopení je třeba nastudovat přiložené materiály. Na první pohled totiž o moc velké vylepšení nejde.
Když ale nahlédneme „za oponu“, zjistíme, že logo je sestaveno z tradičních barev (modrá a červené), moravské keramiky fajáns, krojů a také architektury. Písmenko M v názvu je zvětšeno a barevně odlišeno, jelikož jeho tři nožky mají symbolizovat historii, současnost a budoucnost. Začínají na něj ale také důležité výrazy spojené s krajem jako Morava, Macocha, Moravský kras, Mohyla Míru, ale také třeba modrotisk. Nicméně, faktem je, že dobré logo by mělo fungovat i bez legendy.
Jihomoravský kraj za novou verzi zaplatil téměř dva miliony korun. Za tuto finanční částku vznikla ale loga dvě – jedno pro Jihomoravský kraj a druhé pro region Jižní Morava. Přiložen je k nim samozřejmě i manuál a do budoucna bude kraj logo používat na webu, tiskovinách, reklamních předmětech, bannerech, ale i na smlouvách.
Finální verzi vybrala ze šesti návrhů odborná komise spolu s politiky z vedení města.