Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
15. prosince 2018 v 9:09
Čas čtení 0:00
Adam Smeták

Jihomoravský kraj má nové logo. Stálo půl milionu

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Nové logo vyšlo brněnskou magistrálu na 550 tisíc korun.

Každá firma potřebuje pro svoji nezaměnitelnost dobře vypadající logo. Nejinak je tomu u státních institucí, úřadů, měst či krajů. Někteří si s tím nelámou hlavu a jiní se snaží držet krok s dobou. Příkladem budiž Jihomoravský kraj, který své původní logo vyměnil za inovativní verzi. Představena byla dnes dopoledne a pro její pochopení je třeba nastudovat přiložené materiály. Na první pohled totiž o moc velké vylepšení nejde.

Když ale nahlédneme „za oponu“, zjistíme, že logo je sestaveno z tradičních barev (modrá a červené), moravské keramiky fajáns, krojů a také architektury. Písmenko M v názvu je zvětšeno a barevně odlišeno, jelikož jeho tři nožky mají symbolizovat historii, současnost a budoucnost. Začínají na něj ale také důležité výrazy spojené s krajem jako Morava, Macocha, Moravský kras, Mohyla Míru, ale také třeba modrotisk. Nicméně, faktem je, že dobré logo by mělo fungovat i bez legendy.

Jihomoravský kraj za novou verzi zaplatil téměř dva miliony korun. Za tuto finanční částku vznikla ale loga dvě – jedno pro Jihomoravský kraj a druhé pro region Jižní Morava. Přiložen je k nim samozřejmě i manuál a do budoucna bude kraj logo používat na webu, tiskovinách, reklamních předmětech, bannerech, ale i na smlouvách. 

Finální verzi vybrala ze šesti návrhů odborná komise spolu s politiky z vedení města. 

Domů
Sdílet
Diskuse