Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
24. června 2019 15:17
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Audi představuje naftový parník, který nabídne pozoruhodnou dynamiku i spotřebu

Audi představuje naftový parník, který nabídne pozoruhodnou dynamiku i spotřebu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Očekávaná ostrá varianta odvozená od stylové Q8 je realitou.

Můžeme říci, že Audi s naftovým modelem SQ7 trefilo do černého, protože ve velkých SUV mají dieselové motory význam a výkonné osmiválcové TDI umí zaručit až pozoruhodný kompromis mezi dynamikou a spotřebou. Bylo tedy jen otázkou času, kdy Audi se shodnou motorizací představí i designově přitažlivější variantu SQ8. Stalo se tak právě teď.

Na jednu stranu ve srovnání s dobře známou SQ7 nic revolučního nečekej. Na druhou stranu, po nedávném zásadním downsizingu modelů S6 a S7 můžeme být rádi, že zde zůstalo vše, jak se očekávalo.

 

mk
mk Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Podstatou variantu SQ8 je tedy 4litrová V8 TDI s výkonem 320 kW/435 koní a brutálním točivým momentem 900 Nm. I zde přitom platí, že agregát dopují dvě turbodmychadla a jeden elektrický kompresor, respektive elektricky poháněné dmychadlo EAV, které se o slovo hlásí zejména v nízkých otáčkách. Standardem je osmistupňová převodovka tiptronic a pohon quattro, který rozděluje sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, kde za příplatek už nemůže chybět ani sportovní diferenciál.

Doporučeno
Jedno z nejlepších SUV na světě pochází z Bratislavy. Jaké je nejatraktivnější Audi na trhu? Jedno z nejlepších SUV na světě pochází z Bratislavy. Jaké je nejatraktivnější Audi na trhu? 19. listopadu 2018 12:52

Téměř 2 a půl tunové SUV tak dokáže akcelerovat na stovku jen za 4,8 sekundy, přičemž jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Samozřejmě nechybí 48 V hlavní síť a mild-hybridní technologie, která umožňuje za ideálních podmínek během jízdy zcela vypnout motor, což má za výsledek další úsporu paliva o přibližně půl litru na sto kilometrů.

Stejně jako v případě modelu SQ7, i s SQ8 se dá předpokládat, že s velkým přehledem nebude problém jezdit se spotřebou hluboko pod 10 litrů, což je na tak výkonné SUV daných rozměrů opravdu pozoruhodné. Není divu, proč se i na našem trhu mimořádně daří verzi SQ7.

Po vzoru SQ7 bude velkou předností novinky i systém aktivní stabilizace – na obou nápravách se totiž nachází elektromotor, jehož úkolem je minimalizovat pohyby karosérie na nezpevněném povrchu a v zatáčkách. SQ8 tak jistě překvapí tím, jak dokáže i přes své rozměry a váhu eliminovat boční náklony karoserie.

 

mk
mk Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Po designové stránce jsou změny opravdu jen v detailech. Obrovská přední maska dostala výraznější vertikální lamely, zatímco dozadu se nastěhovaly 4 koncovky výfuku. Už v základu stojí novinka na 21" kolech (pneumatiky 285/45), za příplatek je možné sáhnout po 22" obutí (285/40). Optických změn oproti klasické verzi je tedy minimum, jistě nám ale dáš za pravdu, že samotné Q8 po designové stránce nic nechybí, právě naopak, již v základu vypadá více než agresivně.

V interiéru je standardem zespodu seříznutý sportovní volant, přibylo pár vyzývavějších a sportovnějších dekorů či barev kůže. Cenu zatím neznáme, k prvním majitelům se ale nová SQ8 dostane již koncem léta. Otázkou zůstává, zda se dříve či později dočkáme i benzínové top verze RS Q8. Špionážní fotky naznačují, že ano.

Zpět
Sdílet
Diskuse