Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
10. března 2022 v 22:05
Čas čtení 1:07
Martin Mičuda

Mercedes na předsezónních testech šokoval monopostem s radikálně změněnými bočnicemi. Porušuje pravidla?

Mercedes na předsezónních testech šokoval monopostem s radikálně změněnými bočnicemi. Porušuje pravidla?
Zdroj: Mercedes AMG
TECH FORMULE 1
Uložit Uložené

První den na testech v Bahrajnu Mercedes odhalil monopost W13 s vertikálně orientovanými bočnicemi.

Přestože všech deset týmů už oficiálně ukázalo své monoposty F1 pro letošní sezónu, mají víceméně jen nová lakování. Je totiž zvykem, že to, jaké budou mít tvary, se dozvíme až na první Velké ceně, protože do té doby se stáje snaží jednotlivé vychytávky a technická řešení tajit.

Ve čtvrtek však začaly předsezónní testy v Bahrajnu a o největší senzaci se na ně postaral držitel osmi titulů, stáj Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Informuje o tom web Planetf1.

Důvodem jsou totiž bočnice, které Mercedes radikálně změnil na svém monopostu W13. Zatímco zbývající týmy mají otvory pro chlazení situované horizontálně, inženýři stříbrných šípů je otočili o 90 stupňů – otvory pro přívod vzduchu jsou tak užší a doslova obepínají kokpit. Tradiční bočnice se tím prakticky vytratily, monopost není tvarově omezen v dané části a zároveň došlo ke vzniku nového prostoru v oblasti vstupu do samotné podlahy.

Doporučeno
Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? Test Audi e-tron S: posadili jsme se za volant Audi se třemi motory. V čem má navrch oproti konkurenci? 16. února 2022 v 9:30

Již kolují zprávy o tom, že Christian Horner z týmu Red Bull Racing označil toto řešení za porušení ducha předpisů (včetně způsobu upevnění zpětného zrcátka). Sám Ross Brawn, výkonný ředitel Formule 1, připustil, že jde o „velmi extrémní interpretaci pravidel“. Naopak, šéf Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že všechno je v pořádku a že takovou reakci čekali. FIA bude nový monopost určitě zkoumat.

Domů
Sdílet
Diskuse