Jako technický základ posloužil nejnovější Nissan Patrol, který patří v arabských zemích mezi nejpopulárnější off-roady.
Stejně jako za velkou louží už několik desítek let značka Ford vyrábí speciální modely v rámci „divize“ Police Interceptor pro policejní složky v USA, se svým vlastním výtvorem přichází už i arabská automobilka W Motors.
Tu pravděpodobně znáš díky supersportům Lykan či Fenyr, které se objevily i v některých celosvětově známých filmech. Tentokrát totiž představují speciální policejní SUV pod názvem Ghiath Smart Patrol, které v následujících letech sehraje významnou roli v dubajském vozovém parku.
W Motors zatím předal prvních 10 exemplářů, v rámci dohody v hodnotě až 54,4 milionu amerických dolarů však společnost pro dubajské složky vyrobí až 400 kusů. Jedná se přitom o první automobil, který se vyrábí ve fabrice Silicon Oasis v Dubaji v rámci oddělení Special Project Division určeného k vývoji vozidel pro bezpečnostní složky. Přestože první prototypy speciálního SUV zprvu stály na technickém základě amerických modelů GM, sériové provedení nakonec vychází z nejnovější generace Nissanu Patrol.
Na první pohled to však naprosto není znát, protože W Motors si navrhlo svoji vlastní karoserii a do nemalé míry unikátním potřebám přizpůsobilo i interiér s pozměněnou palubní deskou. Ghiath Smart Patrol tak po vizuální stránce s přísnými tvary masky či jejími úzkými předními světlomety zapadá mezi zmiňované supersporty. Exteriér je následně obdařen velkým množstvím světelné signalizace, hned několika kamerami včetně 360°, přičemž celek stojí na kolech se speciálními kryty.
To, že základním stavebním kamenem je Nissan Patrol, naznačuje zejména volant či některé ovládací prvky v interiéru. W Motors však vyvinul své vlastní digitální budíky, rozměrný, na výšku orientovaný středový displej i zobrazovací pole před spolujezdcem. Součástí výbavy je následně také dron, který umí ještě lépe monitorovat prostor nejen kolem vozidla. Po vzoru zejména amerických policejních vozů je v zadní části dvojice plastových sedadel pro zadržené, které navíc od přední posádky odděluje bezpečnostní příčka.
O technice pod kapotou dubajský výrobce zatím neinformoval, lze však předpokládat, že tam bude dobře známá japonská technika, v jejímž rámci může být součástí i benzínový osmiválec.