Nástupce dvanáctiválcového Lamborghini klepe na dveře, Aventador se proto loučí poslední verzí.
Lamborghini Aventador je jedno z aktuálně vůbec nejstarších vozů značky na trhu, protože k jeho uvedení na trh došlo již v roce 2011. Od té doby jsme byli svědky velkého množství všelijakých verzí. Mimořádně úspěšná pouť dvanáctiválcového supersportu se však už přece jen chýlí ke konci. Už příští rok se totiž Italové chystají uvést na trh nástupce, ale ještě dříve, než se to stane, Lamborghini nabízí labutí píseň aktuálního provedení.
Nese název Aventador LP780-4 Ultimae. Výroba bude striktně omezena – klasické kupé vznikne v počtu pouhých 350 kusů, zatímco otevřený derivát Roadster v počtu 250 kusů. Asi tě nepřekvapí, že všech 600 kusů už zná své majitele. Tomu se však nelze divit, protože verze Ultimae je nejen vůbec posledním provedením modelové řady Aventador, ale dokonce i posledním Lamborghini s dvanáctiválcem bez elektrifikace.
Nástupce totiž nakonec také dostane 6,5litrový motor V12, ovšem již zkombinovaný s hybridní technologií. Aventador LP780-4 Ultimae má stále atmosférický dvanáctiválec bez elektrické dopomoci, a to s výkonem až 574 kW/780 koní a 720 Nm. Ultimae je tedy o dalších 10 koní výkonnější než SVJ. Poslední číslo v názvu LP780-4 odkazuje na pohon obou náprav, na které přenáší sílu 7stupňová sekvenční převodovka.
Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá novinka za 2,8 vteřiny, maximální rychlost je 355 km/h. Pozoruhodné údaje, zejména pokud jde o supersport o váze 1 550 kg. Po vzoru předchozích vylepšení i pro Ultimae je standardem řízena zadní náprava či variabilní řízení. Poznávacím znakem po optické stránce jsou nové nárazníky, které jsou více členité a ještě lépe přizpůsobené aerodynamice. Automobil stojí vpředu na 20" a vzadu na 21" discích, které obouvají pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.