Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Máme pro tebe nový zpravodajský portál!prohlédnout
Tech - Auta

Mercedes-Benz pravdepodobne ponúkne motory V8 aj po roku 2030, má to však háčik

Za určitých podmienok je možné, aby veľkoobjemové motory ostali v ponuke.

Martin Mičuda
20. 9. 2022 17:54 Čas čtení: 1:07
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Mercedes-Benz pravdepodobne ponúkne motory V8 aj po roku 2030, má to však háčik
Zdroj: Mercedes-Benz
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
20. 9. 2022 17:54
Čas čtení: 1:07

Mercedes-Benz pravdepodobne ponúkne motory V8 aj po roku 2030, má to však háčik

Za určitých podmienok je možné, aby veľkoobjemové motory ostali v ponuke.

Martin Mičuda
20. září 2022, 17:54
Čas čtení: 1:07
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Mercedes-Benz pravdepodobne ponúkne motory V8 aj po roku 2030, má to však háčik
Zdroj: Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-Benz je jedna z tých, ktorá už oficiálne vyhlásila, že od roku 2030 bude predávať už len čisto elektrické vozidlá a do roku 2039 má v pláne stať sa CO2 neutrálnou. Prechod výhradne na elektromobily má platiť len na tých trhoch, kde to vyžadujú príslušné nariadenia. Európska únia už totiž schválila zákaz predaja spaľovacích vozidiel po roku 2035.

Väčšina značiek už prechádza na vývoj elektrických vozidiel a výnimkou nie je ani Mercedes-Benz. Nemecký prémiový výrobca na trhu ponúka jedno z najväčších portfólií elektromobilov – EQA, EQB, EQC, EQE, EQS a EQS SUV či EQV. V ponuke však stále ostávajú aj veľkoobjemové motory, navyše aktuálne sa na trh dostáva aj úplne nové SL, ktoré má na výber dve verzie s motorom V8. Najnovšie sa pritom dozvedáme, že 4-litrový osemvalec môže pokojne prežiť aj rok 2030.

 

Zdroj: Mercedes-Benz

 

Jörg Bartels, viceprezident značky Mercedes-Benz v oblasti vývoja, tvrdí, že osemvalcové motory by nemuseli vyradiť z ponuky ani po roku 2030. Všetko to však závisí od chystaných emisných limitov a podmienok na príslušných trhoch. Naráža tým na mimoeurópske trhy, kde podľa jeho slov nie je dôvod vyradiť osemvalce, pokiaľ to legislatívna nenariaďuje a o vozidlá takéhoto typu bude záujem. 

Bartels je presvedčený, že aj 4-litrový motor je možné ešte ďalej vyvíjať a prispôsobovať ho chystaným emisným limitom tak, aby mohol zostať v ponuke, odzrkadlí sa to však na cene, pretože vývoj bude citeľne nákladnejší. V Európe by mala okolo roku 2025 nadobudnúť platnosť prísna emisná norma Euro 7, už teraz však vieme, že do roku 2030 i tak (nielen) osemvalce u nás zmiznú. Na iných ako európskych trhoch následne divízia Mercedes-AMG pravdepodobne naďalej ponúkne osemvalcové modely, zákazníci si však podľa slov Jörga Bartelsa budú musieť značne viac priplatiť.

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: com.auFoto: Mercedes-BenzNáhledový obrázek: Mercedes-Benz
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.