Na rozdíl od svého sourozence Passatu bude nový Superb i nadále nabízen ve dvou karosářských verzích.
Po nové generaci modelu Kodiaq představuje Škoda také nový Superb s pořadovým číslem čtyři. I nadále chce zaujmout atraktivním exteriérem, i když mezigeneračně má spíše uhlazenější tvary.
Vlajková loď české automobilky, která se bude poprvé vyrábět v bratislavském závodě Volkswagenu, si zachovává ostřejší linie zejména vpředu, ale díky novému designovému jazyku Modern Solid je i záď více zaoblená.
Na rozdíl od svého sourozence Passatu (s nímž nyní sdílí stejný rám karoserie) bude Superb uveden na trh v provedení liftback i kombi. V obou případech je o více než čtyři centimetry delší, zatímco na šířku je novinka o 1,5 centimetru užší. Standardem jsou Full-LED světla, za příplatek se však Superb může pochlubit technologií Bi-LED Matrix, která se skládá ze 36 segmentů. Nechybí ani efektní krystalické prvky a animované směrovky.
K dispozici bude osm laků karoserie, z nichž šest je zcela nových, a 17" až 19" kola. Právě aerodynamicky optimalizovanější tvar karoserie snížil součinitel odporu vzduchu na 0,23, u kombi je to 0,25. Superb má rekordně velký zavazadlový prostor – liftback má 645 litrů, zatímco kombi s plně elektrickým víkem až 690 litrů.
Interiér s novou koncepcí přístrojové desky
Zcela nová, horizontálně umístěná palubní deska obsahuje již v základu dvojici 10" obrazovek. Na jedné jsou digitální budíky a na druhé volně stojící centrální displej infotainment systému nové generace. Centrální obrazovka však může být za příplatek až 13". Významnou novinkou pro značku Škoda je také změna umístění voliče převodových stupňů automatické převodovky DSG, který se přesunul ze středového tunelu za volant na pravé straně.
V centrálním tunelu jsou proto větší úložné prostory. Novinkou je slot s 15W bezdrátovým nabíjením, který je navíc chlazen, aby se telefony nepřehřívaly. Na výběr budou tři typy předních sedadel (látková Loft a Lounge nebo kožená Suite), přičemž všechny látky jsou vyrobeny z recyklovaných materiálů.
Škoda přichází s vylepšenými kruhovými ovladači nazvanými Smart Dials – tři otočné ovladače budou sloužit především k nastavení teploty ventilace nebo hlasitosti, ale díky jejich konfiguraci bude možné nastavit i sekundární funkce. Řidič pak může prostřednictvím středového displeje měnit funkce kruhového voliče, což mu umožní měnit jízdní režimy, navigovat na mapě nebo nastavovat vyhřívání/větrání sedadel.
Široká škála motorizací
Přestože největší mezigenerační pokrok přináší plug-in hybrid, který nyní kombinuje jednotku 1,5 TSI a elektromotor, zůstává Škoda věrná především dvoulitrovým motorům. Základem nabídky je nový mild-hybridní motor 1.5 eTSI, ale hlavní roli nadále hrají dvoulitrové motory TSI a TDI, každý ve dvou výkonových variantách, přičemž nejsilnější je standardně vybaven pohonem všech kol. Současně se Superb standardně dodává také s automatickou převodovkou DSG – plug-in hybrid v šestistupňové verzi, zatímco zbytek modelové řady spoléhá na sedmistupňový automat.
- 1.5 eTSI – 110 kW/150k
- 1.5 TSI iV – 150 kW/204k
- 2.0 TSI – 150 kW/204k nebo 195 kW/265k (4 × 4)
- 2.0 TDI – 110 kW/150k nebo 142 kW/193k (4 × 4)