Umělá inteligence v drive-thru prostě nerozuměla zákazníkům a kazila objednávky. Lidé se s ní často hádali.
Americké pobočky McDonald's se snaží přinést nové inovace zavedením umělé inteligence. Ta měla pomoci s objednáváním v drive-thru. Zkušební verzi systému pro přijímání objednávek pomocí rozpoznávání hlasu představili již v roce 2019. „Pomocníka“ s umělou inteligencí vyvinula společnost IBM.
Zákazníci a zákaznice McDonald's však nedávno začali na internetu zveřejňovat vtipná videa s objednávkami. Jak uvádí server Brainvine, robot jim často nerozuměl, což vedlo k nesprávným objednávkám. Jeden zákazník si vyžádal pouze vodu s ledem, ale dostal čtyři sáčky kečupu a dva kousky másla. Jiný zákazník dostal na zmrzlinu nechtěný bonus v podobě slaniny.
Podle generálního ředitele společnosti McDonald's Chrise Kempczinského je software pro rozpoznávání řeči přesný asi z 85 procent. Přesto jeden z pěti zákazníků stále potřeboval pomoc personálu.
Přestože McDonald's prozatím odstraňuje ze svých restaurací roboty s umělou inteligencí, bude společnost nadále spolupracovat s IBM, která tuto technologii vyvinula, uvádí Al Jazeera. „Vidíme obrovskou příležitost v rozvoji naší technologie v restauracích a budeme pokračovat ve vyhodnocování dlouhodobých řešení, která nám pomohou učinit správné rozhodnutí o našem budoucím řešení hlasového objednávání,“ uvedla společnost se sídlem v Chicagu.