Myslíš a mluvíš jako emočně inteligentní člověk? Tyhle fráze ti to pomohou zjistit.
Odborník na oblast emoční inteligence Daniel Goleman se už 25 let zabývá tímto oborem. Emoční inteligence zahrnuje několik kompetencí, jako je sebeuvědomění, sebekontrola, adaptabilita, orientace na úspěch, pozitivní myšlení, empatie, organizovanost, vliv, zvládání konfliktů, koučování, mentoring i týmová práce.
Nyní Goleman přichází se 12 frázemi, do kterých se uvedené kompetence promítají a emocionálně inteligentní lidé je pravidelně používají. Poznáváš se v nich?
„Já to zvládnu.“
Tato věta je ukázkou sebekontroly. Bez ohledu na to, v jaké situaci se nacházíš, dokážeš zabránit rušivým emocím, jako jsou hněv, úzkost nebo vztek, aby ti překážely v tom, co právě děláš. Pokud se rozčílíš, dokážeš se rychle vzpamatovat
„Můžu se zlepšit a ty také.“
Při této větě uplatňuješ sebeřízení a pozitivní výhled do budoucna. Místo toho, že budeš předpokládat, že ty sám nebo někdo jiný je v něčem dobrý*dobrá, si uvědomíš, že se praxí a zkušenostmi můžeš ještě zlepšit. Tento pohled pomáhá čelit životním úspěchům a vidět příležitosti i v nezdarech.
„Jsem nadšený*nadšená z téhle změny.“
V této větě prokazuješ adaptabilitu. Jsi schopný*schopná procházet nejistotou a zároveň se přizpůsobit změnám. Toužíš po tom učit se nové způsoby jednání.
„Na tomhle opravdu záleží.“
Tato věta znamená, že se zaměřuješ na svůj cíl navzdory rušivým vlivům, ujasňuješ si priority a orientuješ se na svůj úspěch.