Očekávaný titul Bloodborne studia From Software nabízí hráčům pohled na prvních 18 minut hraní. Setkáme se zde mimo jiné s mnoha monstry a jedním bossem. Máme se na co těšit.
Tvůrci z From Software se rozhodli s hráči podělit o úvodních18 minut gameplaye svého nadcházejícího titulu Bloodborne a my vám přinášíme shrnutí toho nejdůležitějšího, co v něm můžete spatřit. Hráč se probouzí na operačním stole uprostřed zchátralé místnosti a po krátkém intru a několika děsivých výjevech se ujímá kontroly nad postavou a krvavý boj o přežití může začít.
Po první nevyhnutelné smrti je hráč přenesen do svého nově představeného útočiště Dream Refuge. Zde je hráči nabídnuta volba mezi třemi základními zbraněmi (Saw Cleaver, Hunter Axe, Threaded Cane), dostane na výběr ze dvou pistolí (Hunter Pistol, Hunter Blunderbuss) a obdrží také předmět pro psaní zpráv a sdělení ostatním online hráčům (Notebook). V Dream Refuge si hráč může nakupovat nové zbraně a předměty, nebo je naopak prodávat. Zároveň je možné si u krbu své předměty vylepšovat. Místní Náhrobní kámen Probuzení (Headstone of Awakening) slouží k přemístění do již známého města Yarnham.
Gotické město Yarnham díky slunečním paprskům pronikajícím zpoza mračen nepůsobí tolik ponuře, jako v předchozích videích. V samotné hře se možná nakonec bude střídat den s nocí, to se ale nechme překvapit. Bylo by podle mne zajímavé, mít proměnlivou denní dobu. Dále si můžeme všimnout malých lucerniček, které umožňují přenos zpět do hráčova útočiště Dream Refuge. Rychlé cestování je v Bloodborne obdobné jako v Souls sérii a dalších podobných prvků je zde celá řada. Vizuálně je prostředí zpracováno velmi dobře a narazíme zde hned na několik druhů nepřátel.
S propracovaným bojovým systémem jsme se mohli setkat již v dřívějších ukázkách. Můžeme si všimnout, že hráč mění délku své zbraně v závislosti na stylu boje, který daná situace zrovna vyžaduje. Právě takový detail hru dělá ještě zábavnější a dává hráči více možností, jak k soubojům přistupovat. Místy se zdá, že někteří nepřátelé umírají až příliš snadno, prakticky po prvním zásahu. Hráč se dostal pod větší tlak až v momentě, kdy se ocitl v přečíslení. V takových chvílích je třeba mít na paměti, že v případě Bloodborne se jedná o exkluzivní titul pro PS4, takže se vývojáři pochopitelně snaží, aby hra byla zábavná a zároveň přijatelně náročná pro co nejširší herní obecenstvo. Jedním z faktorů, který vývojářům umožnilo z Dark Souls dílů vytvořit co možná nejnáročnější tituly na trhu, byla dostupnost her na všech platformách. Je to tedy něco, s čím by hráči měli pravděpodobně počítat. Stále je ale řeč o hardcore RPG od From Software a rozhodně se můžete spolehnout, že zadarmo vám Bloodborne nedá naprosto nic a za chyby vás bude tvrdě trestat. Stačí letmý pohled na bosse Cleric Beast v závěru videa a bude vám jasno, že se u hry pořádně zapotíte. Navíc samotný text na začátku gameplaye předesílá, že hra se stále nachází ve vývoji. Tvůrci svůj produkt neustále zdokonalují a ve výsledku se tak možná setkáme s ještě pozměněnou obtížností.
Závěrečný souboj s již zmíněným bossem Cleric Beast je parádní tečkou za výborným gameplayem. Střety s enormními monstry jsou jednou z hlavních domén studia From Software a tvůrci zde jen potvrzují, že jsou ve svém oboru přeborníky.
Bloodborne vychází 25. března (marec) 2015 na Playstation 4. Hru si můžete předobjednat například v Brlohu.