Více než 35letá koncepce zůstane na trhu ještě nějaký ten rok, a tak přišel čas na další facelift.
Never ending story?! I tak by se mohlo nazvat působení žijící legendy jménem třída G značky Mercedes-Benz. Po posledních plánech automobilky to sice velké překvapení není, ale pokud se dočká model, který je na trhu prakticky v jedné generaci více než 35 let, opětovného faceliftu, je to něco, co v automobilovém průmyslu nemá obdoby. A když píšu, že nemá, tak opravdu nemá, nakolik jediné vozidlo s podobnou historií, osudem a dokonce i zaměřením, britský Land Rover Defender, letos nadobro končí své působení. Naopak, jak bylo však avizováno loni, ve Stuttgartu si současné G-čko nechají na trhu přeci jen ještě nějaký ten rok, a tak se právě v těchto dnech dočkáváme další modernizace.
Pokud jde o designové změny modelového roku 2016, jejich rozsah je víceméně minimalistický. Klasické verze (G 350d a G 500) dostaly zcela nový přední nárazník, který dodal vozidlu podstatně mladistvější look a zároveň se o něco více přiblížil k samotným AMG-čkám (G 63 a G 65 AMG). Ty dostaly jemně pozměněnou masku chladiče, kde po vzoru současných špičkových verzí z Affalterbachu přibyl malý štítek tří magických písmen. Novinkou je balík Edition 463 s novými 21'' disky, dodatečný polep, ochranný kryt podvozku či dvoubarevné kožené čalounění s kontrastním prošíváním a karbonovými detaily v interiéru. Dále se do nabídky začlenil i paket Color, v jehož rámci dostanou verze AMG výrazné dvoubarevné barevné provedení zevnějšku - ve fialovém, červeném, žlutém, zeleném a oranžovém odstínu. Obecně faceliftované G-čko dostalo jemně upravenou grafiku budíků za decentně obnovený volantem či propracovanou palubní desku s pozměněným designovým řešením detailů.
Větší změny se odehrály pod kapotou. Z nedávno představené bestie G 500 4x42 si benzínová G 500-ka vzala novou 4litrovou V8-čku. Tu jsme poprvé poznali v modelech Mercedes-AMG GT a C 63, a teď si tady našla své místo i v základní benzínové verzi, kde je naladěna na 420 koní a 610 N.m. Oproti předešlé 382koňové verzi kromě toho, že zvládne stovku již za 5,9 sekundy, splňuje emisní normu Euro 6 a slibuje až o 16 procent úspornější jízdu, což nově platí pro všechny nabízené G-čka. Navýšený výkon evidujeme i v jediné naftové verzi, G 350d (nové označení nahrazuje předešlé G 350 CDI/BlueTec), kde třílitrový agregát produkuje 245 koní a 600 N.m. Vrcholem jsou pochopitelně AMG-čka - G 63 AMG s 5,5litrovým osmiválcem od modelového roku 2016 disponuje silou 573 koní (+ 29 k) a 760 N.m., zatímco dvanáctiválcový šestilitr v G 65 AMG ohromí okolí silou 630 koní (+ 18 k) a 1000 N.m. Technici následně přepracovali trakční kontrolu, navíc modernizace obnáší kompletní výměnu tlumičů.