Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
16. ledna 2016 v 12:53
Čas čtení 0:00
Dominik Vetrák

Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně

TECH
Uložit Uložené

Začíná oficiální BETA a my máme o hře množství nových informací a gameplay záběrů.

Před pár dny jsme si hlouběji představili postapo TPS akci The Division od Ubisoftu. Gamesa byla odhalena před necelými 3 lety na E3, od té doby jsme byli svědky mnoha zpráv, novinek, nějakých těch videí, informací a, jak jinak, i odkladů. 29. ledna začíná BETA pro majitele PC a PS4, hráči Xbox One budou zkoušet ambiciózní titul již od 28. ledna. Od včera, kdy padlo embargo, k nám začaly proudit nové gameplay záběry s množstvím informací, pojďme se tedy společně podívat na to, co nás to vlastně čeká a kolik možností toto RPGčko nabídne. Množství hráčů a novinářů bylo 14. ledna pozváno do švédského městečka Malmö (to je to, které má tak rád Cristiano Ronaldo) a nejenže si na hru sáhli, měli povoleno i natáčet.


Mezi prvními uvolněnými videi bylo odhalení kustomizace a celkových úprav naší postavy. Od pohlaví, přes barvu pleti, bradu, vlasy, tetování, piercingy a další drobnosti až po zvýraznění linek obličeje. Vypadá to tak, že možností není až tak mnoho, ale na tento typ hry to úplně stačí. Navíc máme potvrzeno, že ve full verzi hry toho bude na výběr mnohem více. Potvrzené je i místo podobného významu, jako Citadel v Mass Effect hrách. V této budově budeme v bezpečí, můžeme zde konverzovat s NPC, upgradovat postavu či získávat informace. Také budeme moci vylepšovat tři velké části budovy. Čím bude jejich úroveň vyšší, tím lepší vybavení a zbraně dostaneme (zmíněný strom schopností a gadgetů - Security/Technology/Medical).

Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně

Přejděme ale k tomu, co vás zajímá nejvíce. Ke gameplay záběrům. Někteří hráči dostali postavu s levelem 20, množstvím upgradů a možností, aby tak zjistili, čeho je hráč schopen, pokud hraje dostatečně dlouhou dobu. S vyšším levelem vaší postavy budeme vystaveni náročnějším překážkám a nepřátelům. To, že někoho trefíte do hlavy ještě neznamená, že ho hned zabijete. Hra tak naplno využívá i řadu RPG prvků, včetně náročnosti. Dokonce ani ten granát nebude znamenat, že protivník (ať už AI nebo reálný hráč) hned zemře. Někteří budou mít na sobě skutečně neprůstřelné vesty (protějšek bossů ve fantasy hrách), v tomto případě bude lepší volbou hrát s přáteli a dorozumívat se. Co se týče Dark Zone, bude jen jedna, za to bude obrovská a nebudou na nás v ní čekat jen větší a lepší odměny/gadgety. Je tam i něco víc, to si ale vývojáři zatím nechávají pro sebe.

V Dark Zone budeme moci zabíjet všechny hráče, dokonce i ty, kteří jsou s námi v týmu. Můžete na ně cílit na začátku, uprostřed, nebo na konci mise. Může to být zábavné, ale pokud jeden z vašich kolegů vás po náročné misi, ve které jste kryli záda svým spoluhráčům, zabije a obere o loot, no, asi to člověka slušně rozzlobí. Samozřejmě, pokud člověk nechce riskovat, jednoduše do Dark Zone nevstoupí. Přijde ale o možnost najít a vybojovat nejlepší vybavení pro svoji postavu. Čím více hráčů zlikvidujete a čím déle zůstanete na živu, tím větší Rogue level získáte (maximum je 5). Pokud vydržíte stanovený čas naživu, budete náležitě odměněni. Loot a vybavení získané v Dark Zone bude možné definitivně pořídit jen jeho převezením v helikoptéře, které budou operovat pouze v předem vyznačených místech. Zatímco ale helikoptéra dorazí, mohou vás přepadnout jiní hráči a o loot vás připravit. Dokonale význam Dark Zone a systému jako takového pochopíme až během hraní, takže se ta BETA vyplatí.
 
Mnoho hráčů se buď utvrdí v tom, že toto je hra pro ně, nebo si raději počkají na recenze či ji úplně vypustí ze seznamu. Co se týče downgradu, je viditelný. Nebudeme vám mazat med kolem úst jako jiná média, respektive hráči vychvalující hru do nebes. Snížení kvality textur, nasvícení, detailů a grafického kabátku celkově, je patrné, hra však stále vypadá hezky a určitě nabídne množství skvělých záběrů. Engine je pro systém náročný i kvůli dynamickému počasí (mlha, sněhové přeháňky, noc, jasný a slunečný den). O PC verzi měli novináři ještě zakázáno mluvit, ale je jasné, že na ní titul poběží ve vyšší kvalitě, nemluvě o plynulejším chodu (na XOne byly zaznamenány výrazné propady FPS během soubojů s velkým počtem protivníků). Stále jsme ale neviděli full verzi hry. Je jasné, že záběry z Alphy/Bety nebudou stejně kvalitní, jako ty březnové.


Hra si bude podle videí zakládat na spolupráci. Za každého zabitého protivníka totiž dostanou body všichni ze skupiny. Není jisté, zda je nutné zaznamenat alespoň nějaký kill assist, ale bylo by už trochu přehnané dostávat body za to, že střílíte mimo. Spoluhráči vás mimo jiné mohou častokrát zachránit. Ve videu níže vidíme, že těsně před smrtí jeden ze spoluhráčů aktivoval jakýsi Medkit a nastala okamžitá regenerace. Viděli jsme i inventář. Vše nasvědčuje tomu, že během střetů s nepřáteli budeme mít po ruce všechno možné vybavení, granáty a jiné gadgety, ale jen tři zbraně. Zbytek bude dostupný v inventáři po skončení souboje. Jinými slovy, jakmile odehrajete nějaký level nebo alespoň danou sekvenci, můžete si pozměnit vybavení do té další.
 
V záběrech níže vidíte, že AI nepřátelé budou agresivní, na samém konci je pak ukázka souboje se skutečně odolným (i když ne extrémně nebezpečným) vojákem. Zdá se, že mise budou dlouhé, náročné ve smyslu nekonečných vln nepřátel, nezdá se však, že by byly samy o sobě těžko zvládnutelné. Budeme moci i umřít, na styl Gears of War nás pak spoluhráč bude muset oživit. Těžko soudit jen podle videa, ale jeden z hráčů byl zabit a pak se prodíral přes prostředí po kolenou, dokud ostatní hráči nesplnili level, respektive umřel a spoluhráči ho mohli oživit. To už je trochu přehnané a osobně jsem proti tomu. Pokud kvůli své nešikovnosti či hlouposti zemřu, chci se z toho poučit a ne do nekonečna hrát hru stylem, který nenese ovoce, ale ani mne netrestá.

Naskýtá se i otázka, zda se po čase nedostaví stereotyp, ale to z gameplayů a prvních ohlasů nezjistíme. V každém případě, maximální level bude 30 a jakmile ho hráč dosáhne, restartuje se Dark Zone. Hráče tedy budou čekat nové a náročnější výzvy, bude ale obdařen lepší výbavou. Postupně bude přidán i další obsah, včetně placených DLC. Co se týče mikrotransakcí, určitým způsobem ve hře budou. Půjde ale pouze o vizuální upgradování postavy, nikdo si nebude moci koupit lepší vlastnosti postavy či atributů zbraní. Na závěr přikládáme ještě pár obrázků a gameplay videí.

Co se týče singleplayeru, ve hře bude obsažených 10-15 (informace se liší) misí obohacených o mnohé výzvy a menší "questy". Vyžadováno bude ale neustálé internetové připojení. Je potvrzeno, že se dočkáme kompletního singleplayerového zážitku se Cinematic videi, postavami a příběhem. Ubisoft jeho délku a vlastně vše info kolem něj drží v tajnosti. Pokud vás hra zaujala, navštivte téma v našem fóru, kde můžete najít spoluhráče jak do BETY, tak do samotné hry. Pokud si nechcete hru předobjednávat, můžete si na této stránce koupit klíč (který je následně třeba vložit na stránky Ubisoftu) za nějakých těch padesát kournek. BETU si bude možné stáhnout dva dny před zahájením, takže budeme mít dostatek času odzkoušet všechny důležité aspekty gameplaye.

Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně
Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně
Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně
Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně
Máme tu akční hru roku? Nové gameplay záběry a informace z The Division hovoří jasně
Domů
Sdílet
Diskuse