Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
19. července 2016 14:40
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!

TECH
Uložit Uložené

Naštěstí, řidiči se nic vážného nestalo a po krátké návštěvě nemocnice byl propuštěn.

Začátkem července nám švédský výrobce super/hypersportů jasně naznačil, že se nehodlá vzdát pokusu o pokoření časového rekordu mezi silničními sériovými automobily na Nürburgringu. Koenigseggu bylo totiž ukřivděno, neboť po vážné nehodě počátkem loňského roku, při níž zahynul divák, omezili kompetentní rychlost na několika úsecích Severní smyčky, a tak svázali ruce Švédům přihánějícím se s 1300 koňovým hypersportem One:1 za překonáním Porsche 918 Spyder. To, jak jistě víte, v kategorii sériových silničních vozidel drží rekord tratě (6 minut a 57 sekund), no a s tím se lidé z Koenigseggu nedokáží očividně už déle smířit. Teprve nedávno jsme vás tak informovali, že po opětovném otevření okruhu v plné míře dal zakladatel značky Christian von Koenigsegg zelenou svým dvorním exemplářům s testovacími jezdci, aby onen rekord překonali. Bohužel pár týdnů na to tady máme důkaz, že ne každý den je neděle - dozvídáme se, že jeden ze 7 vyrobených kusů "padl za vlast".
 
V jedné z vůbec nejrychlejších částí tratě (Fuchsröhre) totiž došlo k hrůzostrašné nehodě, kdy firemní jezdec pilot Robert Serwanski s Koenigseggem One:1 pravděpodobně dostal smyk na mokré ploše, ztratil kontrolu nad vozidlem a vpálil přímo do bariér. Říci je však třeba to, že ještě před samotným nárazem předcházelo vytrvalé brzdění, čehož důkazem je pozoruhodně dlouhá stopa od pneumatik, která dává najevo, že rozhodně nešlo jen o nějaké zahřívací kolo. Naštěstí, řidiči se nic vážného nestalo a po krátké návštěvě nemocnice byl propuštěn. Takové štěstí však zdaleka neměl Koenigsegg s 5litrovou V8čkou, který by se za normálních okolností pyšnily statusem "na odpis". Toto je však jeden z nejexkluzivnějších výrobců super a hypersportovních vozidel na světě, proto ho ani tato “totálka“ očividně neodradí. Jak nás už stihli lidé přímo z řad automobilky totiž oficiálně informovat, daný exemplář doslova postaví nově, a to i kdyby z něj mělo zůstat původní jen VIN číslo! To není v konečném důsledku nic překvapivého, protože vyrobeno bylo jen 7 kusů, přičemž poslední z nich se pyšnil cenovkou 6 milionů dolarů bez daně. Ve zprávě se dále uvádí, že nehoda jen odráží to, jak je okruh náročný a zároveň poukazuje na vysokou úroveň bezpečnosti modelu One:1. Zda se Koenigsegg do Zeleného pekla vrátí nezpochybňujeme, kdy se však tak stane, je nyní sporné.

Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!
Rekord Koenigseggu na Nürburgringu se nekoná, 1300koňový hypersport měl hrůzostrašnou nehodu!

Domů
Sdílet
Diskuse