Italská Alfa jako vůbec jedna z posledních automobilek představuje svůj úplně první vůz typu SUV.
Pokud nemá v dnešní době automobilka v nabídce menší či větší SUV, prostě jde sama proti sobě. Dříve či později si to začaly uvědomovat i značky, od kterých bychom takové vozidla nečekali. Rozhodující je ale momentální trend a poptávka, a tedy, ať už se nám líbí nebo ne, na jejich příchod si musíme zvyknout. V daném směru za kratší konec, jako již jedna z mála automobilek, tahala právě Alfa Romeo, časy se ale mění a my jsme v těchto dnech svědky zcela nového modelu, kterým se Italové snaží navrátit k někdejší slávě. Ano, nové Stelvio není zrovna ten nejtradičnější model ze strany Alfy, kompetentní si ale právě od něj spolu s novou Giuliou velmi mnoho slibují, no a jak ukazují první fotografie a informace, nemůžeme se jim ani divit. Design není v zásadě ničím převratný, vždyť jde koneckonců o shodnou platformu (podélně uložený motor a zadní pohon), na jaké je postavena právě Giulia, exteriér, ale i interiér i tak budou silnou stránkou. Alfa Romeo odjakživa poutá pozornost svým šarmem a jinak tomu nebude ani v tomto případě, navíc, vozidlo se velmi podobá na Maserati Levante, což bude také určitě výhodou.
Přitom je potřeba podotknout, že i nyní se alfisté rozhodli o sice netradiční, ale o to zajímavější tah - opět zprvu poznáváme nejsilnější provedení, které ponese dodatek Quadrifoglio Verde. Jinými slovy, design vozu je značně sportovnější a akčnější, zatímco za tradiční kapotou najdeme novou benzínovou 2,9 litrovou „véšestku“ s výkonem 375 kW/510 koní a točivým momentem 600 N.m. Díky němuž dokáže Stelvio akcelerovat na stovku již za 3,9 sekundy, pokud jde o maximální rychlost, ta je tentokrát na úrovni 280 km/h. Asi nikoho nepřekvapí fakt, že poháněná jsou všechna čtyři kola, zadní náprava ale přece jen dostává ve srovnání s tou přední o něco více síly. Jedna relativně velká odlišnost ve srovnání s Giulio QV je však u řazení, protože zde byste již manuální převodovku hledali marně. Standardem je 8 stupňová automatická převodovka, která má ale podle slov lidí přímo od automobilky řadit extrémně hladce a rychle. Zbývající motorické verze přiblížené velmi nebyly, víme ale to, že v nabídce nebude chybět ani 280koňový benzínový agregát 2.0 Turbo a zároveň by se do portfolia měl časem určitě zařadit i 2,2 litrový turbodiesel s několika výkonnostními verzemi. Ty budou v základu vystupovat primárně jako vozy s pohonem zadních kol. Cenové relace zatím neznáme, k prvním zákazníkům se ale vůbec první sériové SUV od Alfy dostane přibližně v polovině příštího roku.