Pom-pomy vidíme všude, na Instagramu, na kabelkách v ulicích i v obchodech, kdo za to může?
Pom-pomy doslova zaplavily módní scénu. Těžko se nám v poslední době podařilo proscrollovat Instagram, aniž bychom narazily na chlupaté kuličky na kabelkách, klíčích či čepicích. Objevovaly se na účtech celebrit, blogerek i běžných lidí a my se ptáme, kdo tuto éru odstartoval.
Obchodní řetězce hlásí obrovské nárůsty prodejů pom-pomů. Topshop oznamuje, že prodej čepic s chlupatými kuličkami stoupl o 100 %, Asos hlásá, že jejich boty s bambulkami se staly hitem sezony a tak dále. Tenhle roztomilý doplněk prostě letí. A to nejen jako přívěšek na kabelku, ale i jako doplněk bot, šál a čepic. Kenya Hunt, módní redaktorka Elle, popsala pom-pomy jako must have kousek sezony, který kolem sebe víří radost a hravost. Což je rozhodně pravda. Pom-pomy dokáží skvěle ozvláštnit každý outfit a proměnit vaší onošenou kabelku v luxusní kousek. Takže pokud ještě žádný nemáš, směle do toho. Nosí se všechny barvy od elegantních černých po crazy růžové.
Módní vlna chlupatých bambulek není ve světě ničím novým. Na molech luxusních značek v čele s Fendi či Sophie Hulme se začaly objevovat už dva roky zpátky. Fendi vytvořilo specifické kolekce pom-pomů s očima, ve které nechybí například ani limitovaná edice bambulek s názvem Karlito zobrazující návrháře Karla Lagerfelda. Tento bělovlasý stařík ti tak na kabelce může viset za „pouhých“ 42 000 Kč/1560 €. Na molu ho předváděla Cara Delevingne, která pak pom-pomy často nosila i v ulicích, což byl jeden z prvních kroků, jak se tyto chlupaté bambulky dostaly do světa.
Ostatní Pom pomy Fendi se pohybují v cenách okolo 10 000 Kč/273 €.
Ve stejné době začaly značky jako LK Bennett či Henry Holland vyrábět boty s pom-pomy, ale bod zlomu nastal až ve chvíli, kdy se chlupaté kuličky dostaly z přehlídek a luxusních obchodů do klasických módních řetězců. To se stalo především díky přehlídce Gucci, pro kterou navrhl Alessandro Michele ikonické šněrovací boty s pom-pomy.
Ty odstartovaly doslova pom-pom mánii. Italská módní značka je tímto proslulá. Jakmile předvede molu novinku, okamžitě se rozšíří po celém světě, a tak je módní vlna pom-pomů stejně jako další trendy, které od Gucci okopírovaly další značky, často nazývána tzv. Gucci efektem. No a v neposlední řadě samozřejmě k šíření nejen tohoto trendu, ale v podstatě všech, které nosíme, přispívají modelky, které nové módní kousky vidí jako první, protože je na sobě ukazují světu. A když se jim zalíbí, tak je přenesou do ulic, kde se jimi necháváme inspirovat my.