Čtvrtek 23. 11. 2017 svátek má Klement

hledej na refresheru

BMW šokuje okázalou X7. Nová dimenze luxusu dorazí v sériové podobě už příští rok

Největší a nejluxusnější SUV z Mnichova nabírá reálných kontur.

9. září 2017, 10:06
9. září 2017, 10:06

Už je tomu více než rok, co BMW avizovalo příchod svého největšího SUV, které má být zároveň i tím vůbec nejluxusnějším a nejkomfortnější vozem v portfoliu značky. Poslední měsíce paradoxně nastalo menší ticho, krátce před autosalonem ve Frankfurtu se však Mnichované hlásí o slovo a projekt X7 nabývá najednou mnohem reálnější rozměr. V uplynulých hodinách BMW totiž vydalo sadu oficiálních fotografií a informací o modelu pod označením Concept X7 iPerformance, ale my už tedy víme, co bude jedním z největších highlightů bavorského stánku na velkolepém výstavišti. Jak naznačuje název, jde jen o koncepční podobu, ta však naznačuje ve finále víc než dost. Pokud nic jiného, tak alespoň základní tvar karoserie, který je již určitě víceméně shodný se sériovkou. A ta bude očividně opravdu majestátní až okázalá.

 

BMW šokuje okázalou X7. Nová dimenze luxusu dorazí v sériové podobě už příští rok

 

Nová X7 bude jedna ze základních stavebních pilířů největší modelové ofenzívy v historii společnosti, nakolik se BMW snaží v následujících letech představit hned několik luxusních počinů. Exteriér studie zaujme impozantními rozměry, skutečně obrovskými ledvinami. Přední maska totiž neskutečně nabrala na rozměrech a spolu s přímo napojenými laserovými světly dominují přední části karoserie. Zajímavým detailem je ostatně masivní nasávací otvor v nárazníku, jehož vertikální element nakonec najdeme i za předním párem kol a nakonec i v zadním nárazníku. 

 

Svalnaté proporce vynikají i díky výrazným 23palcovým více-paprskovým diskům kol z lehkých slitin, zmínit je ale potřeba i olivově-bronzový metalický lak Manhattan zvýrazňující plochy a tvary vozidla. Rozměrné panoramatické střešní okno rámuje chromovaná lišta podobná té kolem bočních oken. Vychází od A sloupků, pokračuje dozadu, na střeše vytváří oblouk a následně se vrací zpět. Moderní vzhled střechy dotváří i průhledná vzpěra ve tvaru písmene Y.

 

BMW šokuje okázalou X7. Nová dimenze luxusu dorazí v sériové podobě už příští rok

 

Pohled do interiéru přináší opravdu nevídaný zážitek. Výsledkem souhry mezi precizními jednoduchými formami a otevřeným pocitem z prostoru je fakt, že řidič a pasažéři se nacházejí ve velmi moderně zařízeném interiéru, který vyzařuje pocit exkluzivity. Opravdu čisté až minimalistické plochy sázejí na kvalitní materiály – nechybí ozdobné lišty z jasanového dřeva s otevřenými póry, tmavý a leštěný hliník, zaujmou však i LED světla zabudovaná do střechy a dynamické náladové osvětlení interiéru a jeho obrysů. Do interiéru vpouští množství světla i zmiňovaná prosklená střecha, která zasahuje výrazně i do zadní části vnitřku. Ten je mimochodem 6místný, nakolik jsou sedadla seřazena do tří řad, přičemž čtyři z nich dostala exkluzivní individuální design. Tmavé olivově-bronzové čalounění zadní strany sedadel s jemným zlatým pigmentem dodává pocit exkluzivity i v nejmenších detailech a vytváří kontrast k bílému koženému čalounění Smoke White. 

 

Uprostřed mimořádně moderního designu se nacházejí ovládací prvky zaměřené na řidiče, jak to znají všichni majitelé automobilů značky BMW. Tvary a plochy palubní desky, středová konzola a dveře vytvářejí pocit, jakoby přímo objímaly řidiče. Vedle sebe se nachází 12,3" digitální přístrojová deska a středový dotykový informační displej. Obrazovky se přitom pyšní podstatně propracovanější grafikou se značně futuristickým podtónem. Nový ovládací koncept umožňuje interaktivní využívání obou displejů, přičemž svým umístěným už téměř na sebe navzájem navazují. Zapomenout přitom nelze na částečně podsvícené křišťálové sklo v barvě Silver Night, které dodává ovládacím prvkům jako volič převodovky, ovladač iDrive či multifunkční tlačítka na volantu originální nádech.

 

BMW šokuje okázalou X7. Nová dimenze luxusu dorazí v sériové podobě už příští rok

 

Označení iPerformance naznačuje, že jde o plug-in hybridní techniku, bližší informace však BMW nenabízí. Dá se ale předpokládat, že možná půjde o obdobnou techniku, jakou najdeme v řadě 7, kde se nachází přeplňovaný dvoulitr a elektromotor s výsledným výkonem 240 kW/326 koní. Sériová verze přijde již příští rok, je přitom víc než jasné, že i v produkční podobě najdeme minimálně jeden hybrid. Kromě něj půjde určitě o dobře známé šestiválcové a osmiválcové jednotky, stále více se přitom mluví také o 6litrovém dvanáctiválci. Nechme se tedy překvapit, jaká bude realita, již nyní je však zřejmě, že Mnichované chystají něco velkého, a to nejen samotnými rozměry.

 

Zobrazit galerii 13 galeria
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Zobrazit 2 komentáře
Diskuse
Diskuse je jen pro přihlášené
2 komentáře
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Martin Leško26. říjen 2017, 19:36

No fuj ten predok ! . Kabanovi bolo asi jedno ako bude predok vyzerat.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Lucky Lucciano9. září 2017, 21:07

Predok je teda riadny humus. Čo to má byť?

0 Odpovědět · Nahlásit
Odebírej REFRESHER videa
Nejčtenější