Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
28. září 2017 11:11
Čas čtení 0:00
Peter Hlavička

Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)

MÓDA
Uložit Uložené

Na domácí streetwearové scéně je jen pár labelů, kterým se podařilo udržet déle než jen pár sezón, a LIP zná recept na úspěch

Pokud bychom ti položili otázku, kolik streetwearových značek z Česka a Slovenska znáš, výsledek bys pravděpodobně dokázal spočítat i na prstech jedné ruky. Na domácí scéně se to sice novými nápady a kolekcemi jen hemží, ale většině značek chybí jedna důležitá věc, a tou je myšlenka. Life is Porno je bezpochyby label, který si každý z nás pamatuje již od prvního momentu, kdy jsme spatřili jejich logo, ale nebýt nových kolekcí a posouvání hranic samotného umění, i LIP by mohlo upadnout do zapomnění. To se však chválabohu ještě nestalo a dvojice nejpovolanějších osob samotného labelu, Dian a Tino, se s námi podělili o několik životních postřehů a zejména myšlenek, díky kterým si drží svou pozici na trhu i po pěti letech.

Z několika rozhovorů je známo, že celá idea LIP vznikla na Porno ville. Jaký byl tvůj život tehdy, co se od té doby změnilo a jaký to mělo vliv na tvou tvorbu #dirtyisthenewclean

DIAN: Na Porno ville to bola sranda, ale to je aj teraz, všade, kam ideme. Takže sa mení asi len doba, my sme stále rovnakí blízni, ako sme boli. V tej dobe sme boli len dirty, po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá!

Během pěti let fungování LIP vzniklo několik zajímavých kolaborací: 365, Bysju, Londoner bunda... Mají tyto spolupráce i nějakou jednotnou myšlenku, nebo tvoříš vždy jen podle nálady?

DIAN: Tvorím hodne podľa nálady, ale vždy to má jednotnú myšlienku, že chceme predávať naše nápady. Vždy sa ich snažíme robiť inak ako iní. Alebo úplne nové veci vymýšľame a snažíme sa to robiť len so správnymi a kvalitnými ľuďmi, ktorí tiež chcú posúvať svoje hranice…

TINO: Jednotná myšlienka je aj to, že to v prvom rade musí baviť nás. Či ten výsledný produkt alebo projekt. Hranice si posúvame radi, tiež si to vieme skomplikovať a vybrať si ťažšiu cestu. Ale aj o tom je Life is Porno…


Svět módy je aktuálně posedlý IKEOU a LIP není výjimkou. Jak vznikla tato spolupráce?

DIAN: To naše kolabo bolo tiež tak trochu recesia. Ale o tom, že budem premaľovávať nábytok sme už hovorili na Porno ville, respektíve som to vlastne aj robil. Takže som rád, že sme to dali a ešte radšej, že sme to vypredali v deň releasu.


Pokud bys mohl spolupracovat s jakýmkoli umělcem nebo značkou na světě, kdo by to byl a proč?

DIAN: Uf neviem, väčšinou keď niečo také vyslovím, že by som chcel, tak sa to neskôr aj stane, lebo ma podvedomie núti to dosiahnuť. Poznám pár svetových umelcov, s ktorými by som ešte chcel niekedy v živote robiť, tak dúfam, že sa to stane. A so značkami dúfam, že to bude podobné... Nechcel by som ich ešte asi vyslovovať, ale nie všetky, s ktorými urobíme kolabo, budú značky oblečenia.


Co nejčastěji nosíte, resp. jak vnímáte módu obecně?

DIAN: Najradšej nosím pohodlný streetwear, o značky ako také mi až tak nejde, kľudne nosím H&M, nohavice z C&A, mám aj drahšie veci, ale u mňa to nemá význam, ja strašne rýchlo ničím oblečenie a tenisky.

TINO: Haha áno, Dian je rekordér v tom, ako rýchlo dokážeš mať novú vec komplet zadrbanú od farby. To by si neuveril.  

DIAN: Ale módu sledujem z bezpečnej vzdialenosti, aby mi z toho nepreplo jak niektorým;))) Takže áno, sledujem ju a bavím sa na nej.

Jaká je vaše vize značky LIP do budoucnosti? Zůstane to stále jen u streetwearu a již tradičních LIP motivů?

DIAN: LIP svoju tvár nezmení určite, ale určite pôjde aj do iných vizuálov a určite nepôjde len o streetwear. Strašne sa vždy teším na ďalší nový rok značky, čo za pi*oviny zase vymyslíme.

TINO: Snažíme sa mať svoj rukopis, ale samozrejme to je aj bude ovplyvnené umelcami a ľuďmi, s ktorými spolupracujeme. Pri streetweare je pre nás okrem designu strašne zásadná kvalita a funkčnosť. V tom sme fakt prepnutí. Tajné vačky, vtípky s inside printmi, vychytávky, ktoré si všimneš až neskôr. Toho sa budeme držať.


Každá značka/label musí mít své evergreeny a stejně tak i kousky, které přilákají pozornost. Ze začátku se LIP proslavilo zejména kšiltovkami, co lidé kupují nejvíce v dnešní době?

TINO: Áno, šiltovky respektíve headwear je taký náš flagship. Ľudia ich zbierajú, hustlia medzi sebou. Potom určite triká, v zime sú to kulichy. Za tých päť rokov máme už dosť svojich vlastných – a pre nás špecifických – strihov. A samozrejme accessories. Skejtové dosky, ale aj vône do auta alebo koberce.

DIAN: Myslím si, že sa to predáva všetko tak nejak na rovnako... Len niektoré veci sa predajú za deň, niektoré za mesiac alebo pol roka… Záleží na počtoch kusov a od toho, koľko veci nám poserú vo výrobe... To je už klasika, o tom vie svoje každý, kto vyrába oblečenie;))))

D(e)ad Hats.  Born in the streets of Prague. LifeisPorno.com.

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


Jak funguje LIP z hlediska marketingu. Tlačíte online/offline, nebo se snažíte zaujmout pozornost veřejnosti jen tím, jací jste ve skutečnosti?

TINO: V tejto scrollovacej dobe vôbec nie je ľahké získať pozornosť a nie to ju ešte aj udržať. Takže to tlačiť nejakým spôsobom musíš, aby si bol na očiach. Máme svoje kanály, ktorými komunikujeme. Offline je to hlavne o artových projektoch a o eventoch spojených s Forbidden Spotom (ktorý bohužiaľ musíme od novembra zatvoriť respektíve presťahovať).

DIAN: Inak, skutočnosť je trefné slovo, to niektorým chýba. Ale bohužiaľ je taký pretlak informácií, že len skutočnosť v dnešnej dobe nestačí;))) Ale snažíme sa ju používať aj pri online aj offline marketingu... Bez marketingu to fakt nejde. 


LIP funguje na rodinné bázi a ve vašem okruhu je mnoho sportovců, umělců a podobně. Jak se vám daří využít podobnou výhodu ve svůj prospěch?

DIAN: Využívame to tak nejak prirodzene. Nezneužívame, všetko je naša karma. A vďaka prirodzenosti chcú s nami robiť aj kvalitní športovci a umelci zo zahraničia...

TINO: Je to fakt na family báze, to nie je len klišé. S nikým z riders nemáme žiadne zmluvy, proste si pomáhame navzájom. Je to fakt top pocit, keď nejaký športovec zabíja v našich veciach niekde vo svete, vyhrá závody a tak. Ale nikdy sme na tom nestavali, nezneužívali to. Asi preto to tak funguje.

Pokud bys v dnešní době chtěl založit někdo podobný label jako LIP, nebo jen klasickou značku oblečení, co bys mu doporučil? Z jakých chyb jste se poučili nejvíce?

DIAN: Ja dúfam, že podobnú značku si nezaloží nikto;))) Aj keď pár fakeov už samozrejme je. Ale ak si niekto chce založiť značku, tak mám pre neho tri najdôležitejšie slová: úprimnosť, vytrvalosť a vkus! Bez týchto slov si založíš značku iba na pol roka. Alebo to neni značka ale merch...

TINO: Áno, navonok to vyzerá oveľa jednoduchšie, než to v skutočnosti je. A všetko je to beh na dlhú trať. Tak s tým proste počítať a nastaviť si to tak, aby ťa to bavilo, aj keď prídu fuckupy. Lebo tie prídu stopro.

Deluxe Fart. Antilookbook by #LifeisPorno in cooperation with the visual artist Vojta Zak...

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


Jaká široká je základna LIP? Kde všude nosí lidé LIP kromě cz/sk?

TINO: Stále je to hlavne Československo, plus okolité štáty. Ale shipujeme v podstate do celého sveta.

DIAN: Popravde som zistil, že Slovensko je na tom stále slabšie ako Česko. 

Ale je tam Poľsko , Amerika a Brazília… So svetom sa ešte len oťukávame, máme objednávky aj z iných štátov EU, ale určite by som zatiaľ nehovoril o základni...

TINO: Dosť záleží, na čo sa práve fokusujeme, či v nejakej krajine máme nejaký projekt a podobne. A mimochodom, práve vo štvrtok spúšťame predaj aj vo Footshope a máme spoločný projekt dosť cielený na zahraničie, keďže aj Footshop aj my sa snažíme priniesť Československo zvyšku sveta.

Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)
Zdroj: Petr Hricko
Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)
Zdroj: Petr Hricko
Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)
Zdroj: Petr Hricko
Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)
Zdroj: Petr Hricko
Domů
Sdílet
Diskuse