Pátek 22. 6. 2018 svátek má Pavla

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: Lukáš Bíba

Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)

Na domácí streetwearové scéně je jen pár labelů, kterým se podařilo udržet déle než jen pár sezón, a LIP zná recept na úspěch

28. září 2017, 11:11
28. září 2017, 11:11

Na domácí streetwearové scéně je jen pár labelů, kterým se podařilo udržet déle než jen pár sezón, a LIP zná recept na úspěch

Pokud bychom ti položili otázku, kolik streetwearových značek z Česka a Slovenska znáš, výsledek bys pravděpodobně dokázal spočítat i na prstech jedné ruky. Na domácí scéně se to sice novými nápady a kolekcemi jen hemží, ale většině značek chybí jedna důležitá věc, a tou je myšlenka. Life is Porno je bezpochyby label, který si každý z nás pamatuje již od prvního momentu, kdy jsme spatřili jejich logo, ale nebýt nových kolekcí a posouvání hranic samotného umění, i LIP by mohlo upadnout do zapomnění. To se však chválabohu ještě nestalo a dvojice nejpovolanějších osob samotného labelu, Dian a Tino, se s námi podělili o několik životních postřehů a zejména myšlenek, díky kterým si drží svou pozici na trhu i po pěti letech.

 

Z několika rozhovorů je známo, že celá idea LIP vznikla na Porno ville. Jaký byl tvůj život tehdy, co se od té doby změnilo a jaký to mělo vliv na tvou tvorbu #dirtyisthenewclean

DIAN: Na Porno ville to bola sranda, ale to je aj teraz, všade, kam ideme. Takže sa mení asi len doba, my sme stále rovnakí blízni, ako sme boli. V tej dobe sme boli len dirty, po piatich rokoch sme konečne dokázali našu špinavosť pomenovať. Je čistá!

 

Během pěti let fungování LIP vzniklo několik zajímavých kolaborací: 365, Bysju, Londoner bunda... Mají tyto spolupráce i nějakou jednotnou myšlenku, nebo tvoříš vždy jen podle nálady?

DIAN: Tvorím hodne podľa nálady, ale vždy to má jednotnú myšlienku, že chceme predávať naše nápady. Vždy sa ich snažíme robiť inak ako iní. Alebo úplne nové veci vymýšľame a snažíme sa to robiť len so správnymi a kvalitnými ľuďmi, ktorí tiež chcú posúvať svoje hranice…

TINO: Jednotná myšlienka je aj to, že to v prvom rade musí baviť nás. Či ten výsledný produkt alebo projekt. Hranice si posúvame radi, tiež si to vieme skomplikovať a vybrať si ťažšiu cestu. Ale aj o tom je Life is Porno…

 


 

Svět módy je aktuálně posedlý IKEOU a LIP není výjimkou. Jak vznikla tato spolupráce?

DIAN: To naše kolabo bolo tiež tak trochu recesia. Ale o tom, že budem premaľovávať nábytok sme už hovorili na Porno ville, respektíve som to vlastne aj robil. Takže som rád, že sme to dali a ešte radšej, že sme to vypredali v deň releasu.

 


 

Pokud bys mohl spolupracovat s jakýmkoli umělcem nebo značkou na světě, kdo by to byl a proč?

DIAN: Uf neviem, väčšinou keď niečo také vyslovím, že by som chcel, tak sa to neskôr aj stane, lebo ma podvedomie núti to dosiahnuť. Poznám pár svetových umelcov, s ktorými by som ešte chcel niekedy v živote robiť, tak dúfam, že sa to stane. A so značkami dúfam, že to bude podobné... Nechcel by som ich ešte asi vyslovovať, ale nie všetky, s ktorými urobíme kolabo, budú značky oblečenia.

 


 

Co nejčastěji nosíte, resp. jak vnímáte módu obecně?

DIAN: Najradšej nosím pohodlný streetwear, o značky ako také mi až tak nejde, kľudne nosím H&M, nohavice z C&A, mám aj drahšie veci, ale u mňa to nemá význam, ja strašne rýchlo ničím oblečenie a tenisky.

TINO: Haha áno, Dian je rekordér v tom, ako rýchlo dokážeš mať novú vec komplet zadrbanú od farby. To by si neuveril.  

DIAN: Ale módu sledujem z bezpečnej vzdialenosti, aby mi z toho nepreplo jak niektorým;))) Takže áno, sledujem ju a bavím sa na nej.

 

Jaká je vaše vize značky LIP do budoucnosti? Zůstane to stále jen u streetwearu a již tradičních LIP motivů?

DIAN: LIP svoju tvár nezmení určite, ale určite pôjde aj do iných vizuálov a určite nepôjde len o streetwear. Strašne sa vždy teším na ďalší nový rok značky, čo za pi*oviny zase vymyslíme.

TINO: Snažíme sa mať svoj rukopis, ale samozrejme to je aj bude ovplyvnené umelcami a ľuďmi, s ktorými spolupracujeme. Pri streetweare je pre nás okrem designu strašne zásadná kvalita a funkčnosť. V tom sme fakt prepnutí. Tajné vačky, vtípky s inside printmi, vychytávky, ktoré si všimneš až neskôr. Toho sa budeme držať.


 

Každá značka/label musí mít své evergreeny a stejně tak i kousky, které přilákají pozornost. Ze začátku se LIP proslavilo zejména kšiltovkami, co lidé kupují nejvíce v dnešní době?

TINO: Áno, šiltovky respektíve headwear je taký náš flagship. Ľudia ich zbierajú, hustlia medzi sebou. Potom určite triká, v zime sú to kulichy. Za tých päť rokov máme už dosť svojich vlastných – a pre nás špecifických – strihov. A samozrejme accessories. Skejtové dosky, ale aj vône do auta alebo koberce.

DIAN: Myslím si, že sa to predáva všetko tak nejak na rovnako... Len niektoré veci sa predajú za deň, niektoré za mesiac alebo pol roka… Záleží na počtoch kusov a od toho, koľko veci nám poserú vo výrobe... To je už klasika, o tom vie svoje každý, kto vyrába oblečenie;))))

 

D(e)ad Hats.  Born in the streets of Prague. LifeisPorno.com.

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


 

Jak funguje LIP z hlediska marketingu. Tlačíte online/offline, nebo se snažíte zaujmout pozornost veřejnosti jen tím, jací jste ve skutečnosti?

TINO: V tejto scrollovacej dobe vôbec nie je ľahké získať pozornosť a nie to ju ešte aj udržať. Takže to tlačiť nejakým spôsobom musíš, aby si bol na očiach. Máme svoje kanály, ktorými komunikujeme. Offline je to hlavne o artových projektoch a o eventoch spojených s Forbidden Spotom (ktorý bohužiaľ musíme od novembra zatvoriť respektíve presťahovať).

DIAN: Inak, skutočnosť je trefné slovo, to niektorým chýba. Ale bohužiaľ je taký pretlak informácií, že len skutočnosť v dnešnej dobe nestačí;))) Ale snažíme sa ju používať aj pri online aj offline marketingu... Bez marketingu to fakt nejde. 

 


 

LIP funguje na rodinné bázi a ve vašem okruhu je mnoho sportovců, umělců a podobně. Jak se vám daří využít podobnou výhodu ve svůj prospěch?

DIAN: Využívame to tak nejak prirodzene. Nezneužívame, všetko je naša karma. A vďaka prirodzenosti chcú s nami robiť aj kvalitní športovci a umelci zo zahraničia...

TINO: Je to fakt na family báze, to nie je len klišé. S nikým z riders nemáme žiadne zmluvy, proste si pomáhame navzájom. Je to fakt top pocit, keď nejaký športovec zabíja v našich veciach niekde vo svete, vyhrá závody a tak. Ale nikdy sme na tom nestavali, nezneužívali to. Asi preto to tak funguje.

 

Pokud bys v dnešní době chtěl založit někdo podobný label jako LIP, nebo jen klasickou značku oblečení, co bys mu doporučil? Z jakých chyb jste se poučili nejvíce?

DIAN: Ja dúfam, že podobnú značku si nezaloží nikto;))) Aj keď pár fakeov už samozrejme je. Ale ak si niekto chce založiť značku, tak mám pre neho tri najdôležitejšie slová: úprimnosť, vytrvalosť a vkus! Bez týchto slov si založíš značku iba na pol roka. Alebo to neni značka ale merch...

TINO: Áno, navonok to vyzerá oveľa jednoduchšie, než to v skutočnosti je. A všetko je to beh na dlhú trať. Tak s tým proste počítať a nastaviť si to tak, aby ťa to bavilo, aj keď prídu fuckupy. Lebo tie prídu stopro.

 

Deluxe Fart. Antilookbook by #LifeisPorno in cooperation with the visual artist Vojta Zak...

Príspevok, ktorý zdieľa lifeisporno (@lifeisporno),


 

Jaká široká je základna LIP? Kde všude nosí lidé LIP kromě cz/sk?

TINO: Stále je to hlavne Československo, plus okolité štáty. Ale shipujeme v podstate do celého sveta.

DIAN: Popravde som zistil, že Slovensko je na tom stále slabšie ako Česko. 

Ale je tam Poľsko , Amerika a Brazília… So svetom sa ešte len oťukávame, máme objednávky aj z iných štátov EU, ale určite by som zatiaľ nehovoril o základni...

TINO: Dosť záleží, na čo sa práve fokusujeme, či v nejakej krajine máme nejaký projekt a podobne. A mimochodom, práve vo štvrtok spúšťame predaj aj vo Footshope a máme spoločný projekt dosť cielený na zahraničie, keďže aj Footshop aj my sa snažíme priniesť Československo zvyšku sveta.

 

Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)Life is Porno: Po pěti letech jsme konečně dokázali naši špinavost pojmenovat. Je čistá! (Rozhovor)

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.