Jednoduchý návod vám dá jednou provždy klid od personalizované reklamy.
Prohlíželi jste si nabídku e-shopu a teď se vám několik následujících dní zobrazují dané produkty nebo služby na každém možném reklamním banneru? Pokud ano, znamená to, že zařízení umožňujete, aby vás, respektive weby, které jste prohlíželi, sledovalo a postupem času vypracovávalo unikátní profil zájmů. Na základě historie a vašeho souhlasu by tak měly servírované reklamy zobrazovat pouze relevantní obsah, čímž na sebe přilákají pozornost a splní svůj hlavní účel - prodat se. Ve výsledku to však může pořádně narušovat soukromí a zároveň podprahově ovlivňovat zákazníka, který v jistém momentě neodolá a koupí.
Některým uživatelům personalizovaná reklama vyhovuje, jiným zase ne. Pokud patříte do druhé skupiny, podívejte se, jak můžete toto sledování jednoduše vypnout. Pozor, omezení sledování neznamená zcela vypnutí reklamního obsahu. Generovaná reklama bude neustále stejně frekventovaná, avšak s nižší pravděpodobnost, že vás něčím upoutá.
Jak na to, v případě iOS vysvětluje přehledný obrázek níže. Otevřete Nastavení, potom vyberte položku Soukromí a v ní na samém konci seznamu Reklamu. Kromě omezení sledování můžete resetovat i reklamní identifikátor, který dosud aktivně shromažďoval údaje o prohlížení obsahu a vypracovával jedinečný profil.
V případě Androidu se konkrétní cesta může lišit, hledejte však v nastavení položku Google, Google účet a tak podobně. Následně vyberte Reklamy a opět můžete deaktivovat přizpůsobování reklam.
A takto vypnete v desktopových prohlížečích neustálé požadavky na posílání notifikací.