Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
8. března 2018 17:22
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva

TECH
Uložit Uložené

Přímo ze Ženevy vám servírujeme to nejlepší z automobilového svátku. Vyplatí se přijít?

Dnešním dnem, tedy 8. březnem, začal letošní autosalon v Ženevě. Jeho brány se pro odbornou i laickou veřejnost otevřeli již po 88 v řadě. Ani tento rok jsme ve velkolepém Palexpu chybět nemohli ani my. V rámci předešlých dní, kdy bylo již tradičně výstaviště vyhrazeno zejména pro novináře, jsme automobilový svátek roku absolvovali, a nyní vám tedy přinášíme to, co nás nejvíce zaujalo.

Samozřejmě, jde hlavně o ty největší a nejočekávanější novinky, kterých je v Ženevě opravdu nepočítaně. Bohužel, v jistých momentech máme vskutku smíšené pocity, protože několik automobilek naznačuje, že síla a smysl autosalonů se pomalu, ale jistě vytrácí. O tom však více u konkrétních značek níže, nyní už jen dodejme, že níže naleznete náš výběr toho nejzásadnějšího, kvůli čemuž se autosalon v následujících dnech (do 18. března) vyplatí navštívit.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: www.gims.swiss

Ve stánku Audi nejvíce okouzlí nejen vrcholné RS modely, ale hlavně zcela nová generace A7 Sportback, kterou považujeme za rozhodně nejatraktivnější Audi současnosti. Větší pozornost se však soustředí na A6, která si zde odbíjí světovou premiéru. Hned u ní můžeme navázat na úvodní slova. Ingolstadt svou horkou novinku představil už těsně před autosalonem a v Ženevě je vzhledem k důležitosti tohoto modelu vystavena jen v jediném kousku, což trochu zamrzí. Stejně však zamrzí i skutečnost, že ani Ženeva není místem, kde bychom se dočkali odhalení produkčních modelů Q6 či Q8, místo toho byl ukázán e-tron v koncepční podobě.

Zpět k A6. Její design v zásadě není překvapením. Boční silueta se prakticky nemění, naopak oba konce vycházejí z větší A8, akorát vypadají o něco zajímavěji. Interiér je totožný s A7 a platí to i v případě techniky. Úvodní nabídka počítá s dvojicí agregátů 55 TFSI, tedy benzínový třílitr V6 s výkonem 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatímco naftovou nabídku zastřeší varianta 50 TDI, tedy naftový šestiválec s výkonem 210 kW / 286 koní a 620 N.m. V obou případech jsme opět svědky nejen pohonu quattro, ale i mild-hybrid technologie, která za přítomnosti primární 48 V sítě dokáže ušetřit až 0,7 l/100 km.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Pokud bychom měli být upřímní, v BMW je nejdůležitější novinkou 2. generace X4. Sportovnější a stylovější derivát X3 přichází ve dvou sportovních verzích – M40i a M40d. Větší pozornost si však zaslouží mimořádně atraktivní model M8 Gran Coupé. Bohužel, je to jen koncept, který nemá dokonce ani interiér, otázkou tedy je, do jaké míry reflektuje budoucí realitu. Jako celek vypadá studie skutečně famózně, jenže ze strany BMW se znovuzrození řady 8 opět odkládá a nám je servírován jen další koncept, který ani nenaznačuje techniku. V Palexpu tak místo nové řady 8 vidíme jen další vizi.

Ta má dlouhý rozvor, vystupující blatníky, masivní masku a pomalu klesající střechu, která je vyrobena z karbonu. I přes ztrátu některých koncepčních řešení však chystaná pýcha BMW jistě zaujme dynamikou, ostatně o tom tato značka vždy byla. Nechme se však překvapit, nakolik dokáže vyrazit dech. A hlavně, kdy, neboť konceptů zde už bylo víc než dost...

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Takový Hyundai to naopak opět rozbalil. V rozsáhlém stánku najdeme bohatě zastoupeny nejnovější počiny. Kromě toho poznáváme dvě další novinky. První z nich je plně elektrická Kona s dodatkem Electric. Jejím poselstvím je za relativně dostupnou cenu nabídnout designově zajímavý crossover s elektrickým dojezdem více než 400 kilometrů. Druhým důležitým odhalením je nové Santa Fe. Jde o další jasný náznak toho, že Korejci se snaží upevnit si stále lepší pozici zejména na evropském trhu. Atraktivně navržené SUV s luxusním interiérem a paletou tří motorů s výkonem od 185 po 235 koní jistě zamíchá kartami v daném segmentu.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Přesně rok poté, co britská automobilka Jaguar ve velkolepém Palexpu ukázala koncept elektrického SUV, respektive, lépe řečeno crossoveru, nám Britové servírují finální a sériovou podobu zcela nového modelu I-Pace. Ten dostal dva elektromotory, každý na jiné nápravě. Kombinovaný výkon hovoří o síle 294 kW / 400 koní a 696 N.m, což ve výsledku zaručuje akceleraci na stovku za 4,8 sekundy. Snad největší rival Modelu X je tedy na světě.

Základem platformy jsou uprostřed nápravy umístěné lithium-ionové akumulátory s kapacitou 90kWh, což ve smyslu nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) obnáší reálný dojezd až 480 kilometrů na jedno nabití. Klasická domácí síť představuje více než 10hodinové nabíjení, v případě rychlonabíjecích stanic je však možné baterie dobít na 80 % jen za 45minut, přičemž 15minutové nabíjení zaručuje dojezd zhruba 100 kilometrů.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Stánek Lamborghini se pochopitelně nese ve znamení nového SUV. Urus však v této chvíli nepředstavuje takovou novinku jakou je Huracán Spyder Performante. Odlehčené a výkonnější verze se dočkala i otevřená varianta, svědky jsme tedy 5,2litrové V10 s výkonem 471 kW / 640 koní, díky čemuž vystřelí nejmenší model od Lamba na stovku za 3,1 sekundy, na dvoustovce je za 9,3 sekundy a uhánět dokáže rychlostí až 325 km/h. Na závěr zmiňme váhu – jen 1507 kilogramů.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Ve stánku Mazda nás zaujal extrémně půvabný koncept Vision Coupé, který patří mezi to nejkrásnější v Palexpu. Samozřejmě, je jasné, že z tohoto počinu nevzejde žádná sériovka, Japonci jen naznačují své budoucí designové směřování. Majestátní čtyřdveřové kupé se pyšní dlouhou kapotou a úzkými světly, do kterých zasahuje masivní maska. Pompézní tvary umocňují obrovská kola a nízká silueta střechy.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Rozhodně nejsvětlejším příkladem velkolepého autosalonu je stánek stuttgartské automobilky. Mercedes-Benz je totiž nadále věrný svým tradicím a jasně dává najevo, že ženevský autosalon nadále ctí. Jde o největší stánek na autosalonu, nejvelkolepější prezentaci, s největším počtem vystavených kousků a novinek. Pozoruhodné jsou i samotné kulisy či stanoviště, kde je možné hodit řeč s vývojáři, designéry a vyzkoušet si tak například revoluční infotainment MBUX, který nemá obdoby.

Jak je tomu již zvykem, vybrat jednu novinku v případě této automobilky je skoro nemožné. Od nové třídy A přes facelift třídy C, nové CLS, obnovený Mercedes-Maybach, zcela nové hybridy, famózní G 63 až po největší highlight – čtyřdveřové GT. Toto označení je sice trochu scestné, protože reálně jde o pětidveřový liftback, v každém případě třešničkou na dortu je model Mercedes-AMG GT 63 S, který pod kapotou skrývá až 639koňové V8. Největší a prakticky jediný plnohodnotný rival Panamery zaujme nejen vnějšími tvary, ale i interiérem, který dokazuje postavení značky na trhu. Akcelerace za 3,2 sekundy či maximálka 315 km/h mluví také samá za sebe. Více najdeš v tomto článku.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Velký rozruch vytváří Peugeot, který si připravil zcela novou 508. Opět jsme svědky velmi netypických, ale o to zajímavějších tvarů, které opravdu kradou pohledy návštěvníků. Říct je třeba, že ve skutečnosti jde o pětidveřový liftback, který si více hraje na sportovní GT než klasický sedan. Ve smyslu současných trendů o tom svědčí nejen pomalu klesající střecha, ale i sportovně laděný futuristický interiér. Pod kapotou najdeme agregáty 1.6 PureTech1.5 BlueHDi2.0 BlueHD, jejichž výkonnostní spektrum sahá od 96 kW / 130 koní po 169 kW / 230 koní. Na výběr bude šetistupňový manuál, respektive osmistupňový automat.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: www.autoevolution.com

Hvězdou stánku Porsche je faceliftovaný model 911 GT3 RS. Ve zkratce, 4litrový atmosféricky šestiválec s výkonem 383 kW / 520 koní a omezovačem na úrovni 9000 ot./min. Výhradně na zadní kola posílá porci síly 7stupňová dvouspojková převodovka. Hmotnost modelu RS je jen 1430 kilogramů, cenové relace začínají na částce 195 tisíc €. Jednoduše, toto je jedno z nejlepších ryze řidičských aut na trhu...

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Pravděpodobně ta největší pecka v Palexpu přichází z Chorvatska. Ano, řeč je o Rimacu, který nám servíruje druhou generaci svého sporťáku pod označením C_Two. Ten vychází designově z předešlého počinu Concept One, nabývá však propracovanějšího a modernějšího designu. Podstatou je čtveřice elektromotorů, které jsou umístěny na každém kole. Výsledný výkon představuje 1408 kW / 1914 koní a až 2300 N.m.

Nejen proto, ale i díky netypické konstrukci má vozidlo 4 převodovky – dvě dvoustupňové vzadu a dvě jednostupňové vpředu. Novinka dokáže překonat hranici 100 km/h za 1,97 sekundy, na 300 je jen za 11,8 sekundy, no a maximální rychlost je 412 km/h. 120 kWh baterie údajně zaručí 650kilometrový dojezd.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Na závěr tu máme Seat, tedy Cupru. To, že Cupra se osamostatnila jsme již psali a v Ženevě je tato změna zřejmá. Kromě plejády sportovních modelů a 300koňové Cupra Ateca se však zaměřme na koncept e-Racer. Designově mimořádně přitažlivý počin zastupuje elektrickou budoucnost. Čistě elektricky pohon, který je postaven na čtveřici elektromotorů, zaručuje výkon 300 kW, avšak krátkodobě dokáže porci síly navýšit až na úroveň 500 kW, tedy  680 koní. Závodní koncept vystřelí na stovku za 3,2 sekundy a jeho maximální rychlost je 270 km/h. Otázkou je, jak budou vypadat závody vozidel tohoto druhu, zejména po stránce doplňování paliva v boxech.

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina
Domů
Sdílet
Diskuse