Úterý 19. 6. 2018 svátek má Leoš, Leo

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva

Přímo ze Ženevy vám servírujeme to nejlepší z automobilového svátku. Vyplatí se přijít?

8. březen 2018, 17:22

Přímo ze Ženevy vám servírujeme to nejlepší z automobilového svátku. Vyplatí se přijít?

Dnešním dnem, tedy 8. březnem, začal letošní autosalon v Ženevě. Jeho brány se pro odbornou i laickou veřejnost otevřeli již po 88 v řadě. Ani tento rok jsme ve velkolepém Palexpu chybět nemohli ani my. V rámci předešlých dní, kdy bylo již tradičně výstaviště vyhrazeno zejména pro novináře, jsme automobilový svátek roku absolvovali, a nyní vám tedy přinášíme to, co nás nejvíce zaujalo.

 

Samozřejmě, jde hlavně o ty největší a nejočekávanější novinky, kterých je v Ženevě opravdu nepočítaně. Bohužel, v jistých momentech máme vskutku smíšené pocity, protože několik automobilek naznačuje, že síla a smysl autosalonů se pomalu, ale jistě vytrácí. O tom však více u konkrétních značek níže, nyní už jen dodejme, že níže naleznete náš výběr toho nejzásadnějšího, kvůli čemuž se autosalon v následujících dnech (do 18. března) vyplatí navštívit.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Ve stánku Audi nejvíce okouzlí nejen vrcholné RS modely, ale hlavně zcela nová generace A7 Sportback, kterou považujeme za rozhodně nejatraktivnější Audi současnosti. Větší pozornost se však soustředí na A6, která si zde odbíjí světovou premiéru. Hned u ní můžeme navázat na úvodní slova. Ingolstadt svou horkou novinku představil už těsně před autosalonem a v Ženevě je vzhledem k důležitosti tohoto modelu vystavena jen v jediném kousku, což trochu zamrzí. Stejně však zamrzí i skutečnost, že ani Ženeva není místem, kde bychom se dočkali odhalení produkčních modelů Q6 či Q8, místo toho byl ukázán e-tron v koncepční podobě.

 

Zpět k A6. Její design v zásadě není překvapením. Boční silueta se prakticky nemění, naopak oba konce vycházejí z větší A8, akorát vypadají o něco zajímavěji. Interiér je totožný s A7 a platí to i v případě techniky. Úvodní nabídka počítá s dvojicí agregátů 55 TFSI, tedy benzínový třílitr V6 s výkonem 250 kW / 340 koní a 500 N.m, zatímco naftovou nabídku zastřeší varianta 50 TDI, tedy naftový šestiválec s výkonem 210 kW / 286 koní a 620 N.m. V obou případech jsme opět svědky nejen pohonu quattro, ale i mild-hybrid technologie, která za přítomnosti primární 48 V sítě dokáže ušetřit až 0,7 l/100 km.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Pokud bychom měli být upřímní, v BMW je nejdůležitější novinkou 2. generace X4. Sportovnější a stylovější derivát X3 přichází ve dvou sportovních verzích – M40i a M40d. Větší pozornost si však zaslouží mimořádně atraktivní model M8 Gran Coupé. Bohužel, je to jen koncept, který nemá dokonce ani interiér, otázkou tedy je, do jaké míry reflektuje budoucí realitu. Jako celek vypadá studie skutečně famózně, jenže ze strany BMW se znovuzrození řady 8 opět odkládá a nám je servírován jen další koncept, který ani nenaznačuje techniku. V Palexpu tak místo nové řady 8 vidíme jen další vizi.

 

Ta má dlouhý rozvor, vystupující blatníky, masivní masku a pomalu klesající střechu, která je vyrobena z karbonu. I přes ztrátu některých koncepčních řešení však chystaná pýcha BMW jistě zaujme dynamikou, ostatně o tom tato značka vždy byla. Nechme se však překvapit, nakolik dokáže vyrazit dech. A hlavně, kdy, neboť konceptů zde už bylo víc než dost...

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Takový Hyundai to naopak opět rozbalil. V rozsáhlém stánku najdeme bohatě zastoupeny nejnovější počiny. Kromě toho poznáváme dvě další novinky. První z nich je plně elektrická Kona s dodatkem Electric. Jejím poselstvím je za relativně dostupnou cenu nabídnout designově zajímavý crossover s elektrickým dojezdem více než 400 kilometrů. Druhým důležitým odhalením je nové Santa Fe. Jde o další jasný náznak toho, že Korejci se snaží upevnit si stále lepší pozici zejména na evropském trhu. Atraktivně navržené SUV s luxusním interiérem a paletou tří motorů s výkonem od 185 po 235 koní jistě zamíchá kartami v daném segmentu.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Přesně rok poté, co britská automobilka Jaguar ve velkolepém Palexpu ukázala koncept elektrického SUV, respektive, lépe řečeno crossoveru, nám Britové servírují finální a sériovou podobu zcela nového modelu I-Pace. Ten dostal dva elektromotory, každý na jiné nápravě. Kombinovaný výkon hovoří o síle 294 kW / 400 koní a 696 N.m, což ve výsledku zaručuje akceleraci na stovku za 4,8 sekundy. Snad největší rival Modelu X je tedy na světě.

 

Základem platformy jsou uprostřed nápravy umístěné lithium-ionové akumulátory s kapacitou 90kWh, což ve smyslu nového měřícího cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) obnáší reálný dojezd až 480 kilometrů na jedno nabití. Klasická domácí síť představuje více než 10hodinové nabíjení, v případě rychlonabíjecích stanic je však možné baterie dobít na 80 % jen za 45minut, přičemž 15minutové nabíjení zaručuje dojezd zhruba 100 kilometrů.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Stánek Lamborghini se pochopitelně nese ve znamení nového SUV. Urus však v této chvíli nepředstavuje takovou novinku jakou je Huracán Spyder Performante. Odlehčené a výkonnější verze se dočkala i otevřená varianta, svědky jsme tedy 5,2litrové V10 s výkonem 471 kW / 640 koní, díky čemuž vystřelí nejmenší model od Lamba na stovku za 3,1 sekundy, na dvoustovce je za 9,3 sekundy a uhánět dokáže rychlostí až 325 km/h. Na závěr zmiňme váhu – jen 1507 kilogramů.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Ve stánku Mazda nás zaujal extrémně půvabný koncept Vision Coupé, který patří mezi to nejkrásnější v Palexpu. Samozřejmě, je jasné, že z tohoto počinu nevzejde žádná sériovka, Japonci jen naznačují své budoucí designové směřování. Majestátní čtyřdveřové kupé se pyšní dlouhou kapotou a úzkými světly, do kterých zasahuje masivní maska. Pompézní tvary umocňují obrovská kola a nízká silueta střechy.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Rozhodně nejsvětlejším příkladem velkolepého autosalonu je stánek stuttgartské automobilky. Mercedes-Benz je totiž nadále věrný svým tradicím a jasně dává najevo, že ženevský autosalon nadále ctí. Jde o největší stánek na autosalonu, nejvelkolepější prezentaci, s největším počtem vystavených kousků a novinek. Pozoruhodné jsou i samotné kulisy či stanoviště, kde je možné hodit řeč s vývojáři, designéry a vyzkoušet si tak například revoluční infotainment MBUX, který nemá obdoby.

 

Jak je tomu již zvykem, vybrat jednu novinku v případě této automobilky je skoro nemožné. Od nové třídy A přes facelift třídy C, nové CLS, obnovený Mercedes-Maybach, zcela nové hybridy, famózní G 63 až po největší highlight – čtyřdveřové GT. Toto označení je sice trochu scestné, protože reálně jde o pětidveřový liftback, v každém případě třešničkou na dortu je model Mercedes-AMG GT 63 S, který pod kapotou skrývá až 639koňové V8. Největší a prakticky jediný plnohodnotný rival Panamery zaujme nejen vnějšími tvary, ale i interiérem, který dokazuje postavení značky na trhu. Akcelerace za 3,2 sekundy či maximálka 315 km/h mluví také samá za sebe. Více najdeš v tomto článku.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Velký rozruch vytváří Peugeot, který si připravil zcela novou 508. Opět jsme svědky velmi netypických, ale o to zajímavějších tvarů, které opravdu kradou pohledy návštěvníků. Říct je třeba, že ve skutečnosti jde o pětidveřový liftback, který si více hraje na sportovní GT než klasický sedan. Ve smyslu současných trendů o tom svědčí nejen pomalu klesající střecha, ale i sportovně laděný futuristický interiér. Pod kapotou najdeme agregáty 1.6 PureTech1.5 BlueHDi2.0 BlueHD, jejichž výkonnostní spektrum sahá od 96 kW / 130 koní po 169 kW / 230 koní. Na výběr bude šetistupňový manuál, respektive osmistupňový automat.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Hvězdou stánku Porsche je faceliftovaný model 911 GT3 RS. Ve zkratce, 4litrový atmosféricky šestiválec s výkonem 383 kW / 520 koní a omezovačem na úrovni 9000 ot./min. Výhradně na zadní kola posílá porci síly 7stupňová dvouspojková převodovka. Hmotnost modelu RS je jen 1430 kilogramů, cenové relace začínají na částce 195 tisíc €. Jednoduše, toto je jedno z nejlepších ryze řidičských aut na trhu...

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva


 

Pravděpodobně ta největší pecka v Palexpu přichází z Chorvatska. Ano, řeč je o Rimacu, který nám servíruje druhou generaci svého sporťáku pod označením C_Two. Ten vychází designově z předešlého počinu Concept One, nabývá však propracovanějšího a modernějšího designu. Podstatou je čtveřice elektromotorů, které jsou umístěny na každém kole. Výsledný výkon představuje 1408 kW / 1914 koní a až 2300 N.m.

 

Nejen proto, ale i díky netypické konstrukci má vozidlo 4 převodovky – dvě dvoustupňové vzadu a dvě jednostupňové vpředu. Novinka dokáže překonat hranici 100 km/h za 1,97 sekundy, na 300 je jen za 11,8 sekundy, no a maximální rychlost je 412 km/h. 120 kWh baterie údajně zaručí 650kilometrový dojezd.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva

 

Na závěr tu máme Seat, tedy Cupru. To, že Cupra se osamostatnila jsme již psali a v Ženevě je tato změna zřejmá. Kromě plejády sportovních modelů a 300koňové Cupra Ateca se však zaměřme na koncept e-Racer. Designově mimořádně přitažlivý počin zastupuje elektrickou budoucnost. Čistě elektricky pohon, který je postaven na čtveřici elektromotorů, zaručuje výkon 300 kW, avšak krátkodobě dokáže porci síly navýšit až na úroveň 500 kW, tedy  680 koní. Závodní koncept vystřelí na stovku za 3,2 sekundy a jeho maximální rychlost je 270 km/h. Otázkou je, jak budou vypadat závody vozidel tohoto druhu, zejména po stránce doplňování paliva v boxech.

 

Nádherná Mazda, rozruch ve stánku Peugeot, famózní AMG nebo nový rival Tesly. I o tom je letošní Ženeva

Zdroj: REFRESHER / martinzmartinaFoto: REFRESHER / martinzmartina Tagy: autosalón Ženeva 2018
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse7 komentářů
Diskuse je jen pro přihlášené
7 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Giuseppe8. březen 2018, 19:53

Ten Rimac sa dá aj šoférovať? :D Veď to musí mať odpich jak lietadlo...

3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Padre5578. březen 2018, 23:58

Ved to preťaženie ti utrhne hlavu :D

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
drink10. březen 2018, 1:48

je videt ze martin je merceds fanboy

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Martin M.AUTOR ČLÁNKU10. březen 2018, 20:13

ja sa tým netajím, ten, kto však v Ženeve bol a vidí veci v súvislostiach, mi určite dá za pravdu, lebo to čo som napísal je fakt, nie výsledok sympatií :)

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Ondrej Saniga11. březen 2018, 12:22

Vzdy ked pocujem o "rivaloch" Tesly tak mi trha kutikmi

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Hafhaf11. březen 2018, 11:04

Na pretekoch v boxoch tým elektromobilom asi budú prehadzovať baterky.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Patrik Polda10. březen 2018, 22:05

Nejvíc se těším až to BMW uvidím v autosalonu co mám kousek od baráku. Trumflo by to M4 GTS.

0 Odpovědět · Nahlásit
ZOBRAZIT DALŠÍ KOMENTÁŘE
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.