Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
13. srpna 2018 19:09
Čas čtení 0:00
Dominik Vetrák

V DOOM Eternal budeš zabíjet démony brutálněji než kdy předtím. Napadnout můžeš i jiného hráče v jeho kampani

TECH
Uložit Uložené

Silní nepřátelé, obrovské světy, NPC, nové zbraně, vzhled démonů a mnoho dalšího.

Po teaseru z E3 jsme byli hladoví. Bethesda nás však nechtěla zasytit až do Quake Conu, který máme za sebou. My jsme si počkali na všechny potřebné informace, a tak vám můžeme prozradit, co vlastně od nového Doomu můžeme čekat.

V první řadě potěšíme majitele konzole Switch. DOOM Eternal na ní bude hratelný, i když jen v 30 FPS. PC, Xbox a PlayStation budou zvládat i 60 FPS. Po gameplay videu pochopíte, proč to bude výhodou.

Fanoušci rebootu z roku 2016 mohou být nadšeni. Dobré zůstalo a navíc to lidé z id Software plánují vylepšit. Přibudou nové zbraně, designy útoků, finálních úderů, ale i démoni. Jednak se dočkáme zcela nových, jednak staronových, tedy aktualizovaných modelů z předchozích dílů.

Všichni z nich navíc dostanou vizuální upgrade v podobě postupné destrukce. Na démonech bude vidět, že jste do nich vypálili pár nábojů z brokovnice, což vývojáři prezentovali na několika artworcích ve videu níže.

Přibudou také nové hratelností mechaniky. V první řadě je to hák, kterým se dostanete blíže k démonům a také meč. Vidíme ho na úplném konci prezentovaného videa, kdy nás čeká souboj s arch-nemesis Slayerem.

V DOOM Eternal budeš zabíjet démony brutálněji než kdy předtím. Napadnout můžeš i jiného hráče v jeho kampani
Zdroj: Bethesda Softworks

Slayer dostane nový oblek s mnoha vylepšeními a bude cestovat různými dimenzemi a planetami. Už víme o Hell on Earth a Phobosu.

Součástí DOOM Eternal bude nepochybně i pořádný příběh. Autoři chtějí vytvořit Doom Universe, takže se dočkáme nějakých těch zvratů, odhalení a příběhového pozadí nejen kolem hlavní postavy.

Kromě klasické kampaně, rázně obsáhlejší než naposledy, by ses měl dočkat i singleplayerového DLC, multiplayerového PvP módu a v neposlední řadě Invade módu.

Jednoduše řečeno, půjde o mód, kdy se budete moci připojit ke kampani kteréhokoliv jiného hráče jako démon s pokusem zabít ho. Budete mít i posily, protože se takto může setkat více invaderů a vytvořit jakousi skupinu lovců-démonů.

V DOOM Eternal budeš zabíjet démony brutálněji než kdy předtím. Napadnout můžeš i jiného hráče v jeho kampani
Zdroj: Bethesda Softworks

Invade mód je volitelný, takže se nemusíte bát, že vám někdo bude „kazit“ váš jedinečný offline zážitek. 

O soundtrack se opět postará Mick Gordon. Ten zajistil mimo jiné zvukovou stránku právě zmíněného skvělého rebootu a všichni se shodneme na tom, že udělal skvělou práci.

Datum vydání známo není, ale očekáváme spíše rok 2019, pravděpodobně jaro nebo léto. Bethesda nás ale stále může všechny překvapit letos, protože jim už nic pořádného nevychází.

Vývojáři plánují vydat všechny verze najednou a právě to může být důvodem, proč by se release mohl zpozdit. Nakonec, na Switch verzi nepracují interně, ale formou outsourcingu. O Switch port se znovu postarají kluci a holky z Panic Button.

Kromě prací na jiných titulech už pro Bethesdu vytvořili porty pro prvního Dooma a také Wolfenstein 2. Tentokrát však nepůjde o obyčejný port. Bethesda nedonesla do Panic Button hotovou hru s tím, že z ní mají udělat Switch port. Vzniká zároveň s ostatními verzemi, a tak bude fungovat lépe.

Hra běží na idTech 7 engine. Ten má přinést svět ve vysokých detailech. Dokáže totiž zobrazit 10krát více polygonů než jeho předchůdce. Bohužel, nevyužije to SnapMan editor, který se v sérii nevrací. Malou náplastí bude již zmíněné příběhové DLC.

Domů
Sdílet
Diskuse