Pátek 16. 11. 2018 svátek má Otmar

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Hry
11
Dominik V.
8. listopad 2018, 15:04

Rockstar Games prodalo 100 milionů kusů GTA V. Lépe už na tom jsou jen dvě hry

Největší AAA hra historie, kterou už zřejmě nic nepřekoná.

Dominik V.
8. listopad 2018, 15:04
Rockstar Games prodalo 100 milionů kusů GTA V. Lépe už na tom jsou jen dvě hry
Zdroj: Rockstar Games
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
11
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.

Bylo to jen otázkou času. Všichni si byli vědomi, že se největší AAA hra historie pomaličku šplhá k tomuto číslu. Take-Two ale nyní oficiálně oznámilo, že do obchodů poslali již více než 100 milionů kopií Grand Theft Auto V! Vzhledem k blížícímu se Černému pátku se během pár dní/týdnů dostane více než 100 milionů i přímo k hráčům.

 

Jak je to možné? Rockstar totiž zvolilo geniální plán, se kterým pravděpodobně sklidí úspěch i v dalších letech. Vydat velkou hru na current gen konzole, o rok nato na PC a následně poslat mezi hráče i next-gen port.

 

GTA V tak dostalo hned tři verze a silně se spekuluje, zda se nějakým zázrakem nepodaří titul portnout i na Switch. Nepochybně by se tam krásně prodával. Další GTA na konzoli od Nintenda už určitě kvůli hardwarovým nárokům nedostanou.

 

Prodejům pomohl i šílený hype před, během a po launchi. Nemluvě o nepopiratelné kvalitě singleplayeru. A pak je tu taková drobnost jménem Online. Multiplayer mód firmě vygeneroval již stovky milionů dolarů a Rockstar pro něj vydává nový obsah téměř nepřetržitě. Nikdo si netroufal říci, že bude až tak úspěšný a tak dlouho podporovaný. Kvůli jeho úspěchu se zrušila i plánovaná singleplayerová DLC.

 

 

Je to jednoduché. Koupíš si Xbox nebo PS4 a jednoduše k tomu jde i GTA V. Dnes je jen velmi málo hráčů, kteří si hru nepořídili nebo alespoň nezkusili. Bylo by zajímavé vědět, kolik hráčů už hru zapnulo, protože bazarovky se do prodaných kopií samozřejmě nepočítají. GTA V se bude šíleně prodávat ještě pár let. Nakonec, i 5 let po vydání se každý týden/měsíc objevuje v žebříčku 10 nejprodávanějších her, většinou v první pětce.

 

Myslíme, že můžeme bez obav tvrdit, že podobného úspěchu již nedosáhne žádná jiná hra. Možná se to podaří překonat s GTA VI, které přijde až na příští generaci konzolí (Rockstar nemá kam spěchat a navíc jim vývoj her trvá zatraceně dlouho).

 

Rockstar Games prodalo 100 milionů kusů GTA V. Lépe už na tom jsou jen dvě hry

 

Museli by ale zopakovat podobný marketingový model, což bude nesmírně náročné. GTA V je prostě legenda, král videoher a nic na tom nemění ani fakt, že je stále „jen“ 3. nejprodávanější hrou.

Na prvním místě je Tetris (musíme ale počítat všechny možné verze a druhy této hry), no a na druhé příčce svítí Minecraft se 150 miliony prodaných kusů. Samozřejmě, v tomto případě pomohly i verze pro Switch, mobily, tablety a podobně. I tak ale jde o neuvěřitelně šílenou sumu. Bude zajímavé sledovat, kde se až čísla GTA V zastaví. V konečném důsledku může překonat i prodeje samotné konzole PS4.

 

 

GTA V je fenomén i v rámci vlastní série. S dosavadním úspěchem má větší prodeje než GTA III, Vice City, San Andreas a GTA IV dohromady. Celá hlavní 3D série tak může jen potichoučku přihlížet.

 

Na závěr tu ještě máme zprávu, že Red Dead Redemption 2 se do obchodů expedovalo 17 milionů kusů. Během 8 dní se tak prodalo o přibližně 2 miliony více než v případě prvního dílu během 8 let. S příchodem Online budou tato čísla ještě růst, a přestože hra nedosáhne úspěchu GTA V, půjde o další továrnu na peníze a enormní videoherní jev. A docela zaslouženě, jak se dočteš v naší recenzi.

 

V ní sice leccos vývojářům vyčteme, ale zároveň oslavujeme kvality hry. Pokud máš rád westernové prostředí a výtečně navržený open world, nemáš o čem přemýšlet. Navíc tu je skvělý příběh se špičkově napsanými postavami a závěr, který tvé oči nenechá suché. Jméno Arthur Morgan se zapíše do dějin a stejně jako v mém případě, i u mnoha jiných půjde o jednu z nejlepších videoherních postav vůbec.

 

Rockstar Games prodalo 100 milionů kusů GTA V. Lépe už na tom jsou jen dvě hry

Ohodnoť článek
19
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.