Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
11. ledna 2019 v 18:23
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejúspěšnější desetiválcové Lamborghini prošlo modernizací. Čím zaujme?

Nejúspěšnější desetiválcové Lamborghini prošlo modernizací. Čím zaujme?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="http://media.lamborghini.com/english/latest-news/all/new-lamborghini-hurac-n-evo--elevation-of-technologies-for-amplified-driving-pleasure/s/5ca21ba9-e549-4a91-8dcf-074869293e17" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">lamborghini.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Někdejší „baby-Lambo“ značně přitvrdilo.

I když Lamborghini momentálně tlačí na Urus, do kterého vkládá nemalé šance, zdaleka nezapomíná na tradiční pilíře značky. Po nedávném faceliftu koncernového Audi R8 tak poznáváme modernizovaný Huracán. Ten se už po pár letech na trhu stal vůbec nejprodávanějším desetiválcovým modelem v historii, nelze se proto divit, že byl jeho facelift dlouho očekávaný.

Jako první tu máme samotné označení – v oficiálním znění se z názvosloví vyřazuje spleť písmen a čísel, ze kterých se dalo dosud hodně vyčíst (LP610-4 apod.). Novinka totiž nese nový název Huracán EVO. Už na první pohled je zřejmý značně propracovaný bodykit, který nejen vyznívá podstatně moderněji, ale hlavně automobilka vyzdvihuje jeho výbornou funkčnost – účinnost aerodynamiky je údajně až 5krát lepší než dosud.

Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórí prešlo rozsiahlejšou modernizáciou. Čím zaujme?
Najúspešnejšie desaťvalcové Lambo v histórí prešlo rozsiahlejšou modernizáciou. Čím zaujme? Zdroj: media.lamborghini.com

Na obou stranách najdeme opět propracovaná full-LED světla, tentokrát však nejde o velkou revoluci. Do nabídky se zařadily nové laky karoserie a 20" disky Aesir. Naopak v interiéru je cítit závan moderních technologii okamžitě. Středová konzola se totiž zbavila fyzických tlačítek a přivítala 8,4" dotykovou obrazovku s propracovaným prostředím. Tím se chlubí i digitálně budíky. Kromě toho, vůbec poprvé se v interiéru ocitl skutečný karbon, tedy dekor, který Lamborghini označuje jako Carbon Skin.

O pohon se nadále stará atmosférická V10 o objemu 5,2 litru a zvýšeným výkonem 470 kW/640 koní. Nárůst o 30 koní tak zajistil totožný výkon jako verze Performate, se kterou ostatně sdílí i rychlostní parametry – akcelerace na stovku za 2,9 sekundy, maximální rychlost „přes 350 km/h“.

Desetiválec je spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Po vzoru modelu Aventador SVJ menší bratr dostal nejen natáčení zadních kol, ale i funkci LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), která monitoruje chování vozidla a podle toho interaktivně mění jeho nastavení podle potřeb. Základní cena novinky je 165 tisíc liber bez DPH (4,73 milionu korun).

Domů
Sdílet
Diskuse