Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 16. 9. 2019 svátek má Ludmila, Lidmila

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Hudba - SK/CZ
2
Viktor Kniš
28. květen 2019, 11:33

Proč je Milion Plus nejprogresivnějším rapovým vydavatelstvím v Česku?

Pokud by celý hudební průmysl u nás fungoval jako Milion Plus, žili bychom v ideálním rapovém prostředí.

Viktor Kniš
28. květen 2019, 11:33
Proč je Milion Plus nejprogresivnějším rapovým vydavatelstvím v Česku?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Nejlépe zvládnutý marketing, promyšlená taktika, aktivita, pravidla, kvalitní a progresivní tvorba a cit pro trendy – i takto by se dal v jednoduchosti popsat label Milion+.

 

Česká rapová crew si předtím říkala YZO Empire a do širšího povědomí se ještě v pozměněném složení dostala přibližně v roce 2012.

 

Dnes bychom mohli napočítat 13 oficiálních členů včetně interpretů, producentů a jakéhosi organizačního týmu. O celý management se stará Yzomandias a JS. O public relations zase Tkeej. Z perspektivy média, které v současnosti komunikuje s 90 % populárních československých raperů a aktivně sleduje jejich práci, můžeme konstatovat, že se setkáváme s tím nejprofesionálnějším přístupem.

 

 

Mnohem důležitější však je, že samotné působení vydavatelství působí navenek velmi promyšleně. Komunikace, způsob sdílení informací o nových projektech, událostech a aktualitách, ale i kvalitní vizuální výstupy, promo fotky, pravidelné tour vlogy a vše kolem ladí přesně tak, jak má.

 

Pojďme se však i o něco podrobněji podívat na to, proč považujeme label Milion+ za výjimečný v tom, jak dokáže se svou tvorbou zacházet. Asi neodhalíme žádná podniková tajemství a tajné postupy, spíše ti ukážeme, že to, na co ses dosud díval, je skutečně předem a správně promyšlené.

 

Family byznys

Mnohem více family než byznys. Milion+ je již velmi dlouho uzavřená skupina interpretů, která si k sobě velmi blízko pustí jen pár lidí a nuceně nespolupracuje s hodnotově vzdálenými rapery.

 

Již v roce 2015 Yzomandias konstatoval:„Pozdě vydávát pod náma,“ čímž reagoval hlavně na to, že label bude stoupat a nepotřebuje k sobě nikoho dalšího. Příležitost dostali lidé, kteří mu věřili, i když ještě neměl velkou pozornost.

 

Kluci si vystačí sami, tráví spolu množství pracovního i volného času a je o nich známo, že spolu dokonce v Pardubicích bydlí. Samozřejmě, ne všichni a ne v jednom bytě. Mají firmy a na rozdíl od mnoha jiných pojetí o účetnictví sedávají v kanceláři a přemýšlí pár kroků dopředu.

 

Prečo je Milion Plus najprogresívnejším rapovým vydavateľstvom v Česku a na Slovensku?

 

V jejich textech najdeme množství odkazů na rodinu, čímž vždy myslí Milion+. Úspěch sdílejí rovným dílem a v případě vydávání nové hudby se každému vždy dostane stejný díl pozornosti. K tomu se ale ještě dostaneme.

 

Důležité také je, že se obklopují i dalšími šikovnými lidmi. Byznysem v tomto případě myslíme spíše model založený na investování části výdělků zpět do hudby tím správným způsobem.

 

Produkčně náročné videoklipy Jana Stracha nebo Petra Simona, kvalitní fotografie od Filipa Poreby či Kuba Križa mapující i dění v pozadí, promyšlená grafická identita Andrease Golda ke každému projektu, to všechno něco stojí, zároveň posouvá celkový dojem na výrazně jinou úroveň. Právě Andreas je v celém Milion+ od založení a v současnosti zastává funkci ředitele kreativního oddělení.

 

Obzvlášť, když se na tom podílejí lidé, kteří velmi dobře vědí, co dělají. Samozřejmě, kolem labelu se točí mnohem více jmen, tyto však můžeš v credits vidět nejčastěji.

 

Základ je hudba

Ačkoliv vše kolem funguje jako hodinky, zájem obrovského publika by neexistoval, kdyby Milion+ nedokázal produkovat množství kvalitní a progresivní hudby. O tom, že je Yzomandias dlouhodobě nejzásadnějším reprezentantem nové vlny v Česku a na Slovensku, diskutovat nemusíme. Je však velmi příjemné vidět, že se každým projektem zlepšuje i zbytek labelu.

 

Nik Tendo dokázal projektem 7 definitivně vystoupit z Jakubova stínu a tak trochu ho popohnat svým výborným výkonem, Hasanovo aktuální album definuje zvuk, jaký chceme poslouchat od inovativních raperů v roce 2019, a už nyní se nemůžeme dočkat, s čím přijde Karlo nebo Yzo na avizovaném mixtapu J.Eden 2, který mimochodem vychází už 31. května.

 

 

Zapomenout nemůžeme ani na producenty, protože Decky i Konex mají zásadní podíl na současném zvuku jednotlivých interpretů. Tráví množství času ve studiu a ve spolupráci s jednotlivými interprety ladí všechno k stoprocentní spokojenosti.

 

Ano, beatmakeri i rapeři z M+ přinášejí do našich končin jakousi vlnu, která pochází ze zahraničí, za to jim však patří v první řadě velké poděkování.

 

Stejně tak i Davidu Kopeckému, který má již déle na svědomí mix a master projektů z Pardubic. I když jde o disciplínu, jíž mnoho interpretů i posluchačů ještě nepřikládá takovou důležitost, i D.Kop má zásluhu na náskoku Milion+ před ostatními vydavatelstvími.

 


Aktivita

Chválabohu i bohužel, průměrný fanoušek domácího rapu vyžaduje, aby jeho oblíbený interpret vydával co nejvíce. Výhodou M+ je v tomto případě to, že do velké míry jednotliví interpreti sdílejí základnu fans, takže i když se o slovo přihlásí pokaždé někdo jiný, připomenou se všichni. 

 

V roce 2018 vyšlo pod Milion+ 7 projektů včetně Jackpotova post mortem 111 a alba Grál, kde Jickson spolupracoval s Viktorem Sheenem. Zároveň spatřil světlo světa i počin od celého vydavatelství s názvem Krtek Money Life, se kterým nyní všichni obíhají kluby.

 

Prečo je Milion Plus najprogresívnejším rapovým vydavateľstvom v Česku a na Slovensku?

 

Ani v roce 2019 jednotliví členové nezahálejí a už teď víme, že nás čekají další projekty. Zásadní album vydal Hasan aka český Frank Ocean a očekáváme ještě pár dalších. Krom nich vycházejí i singly a videoklipy k albovým věcem i sólo záležitosti, rovněž spolupráce a kolaborace, se jmény i tvářemi jednotlivých členů se tedy máš možnost setkávat velmi často.

Marketing a taktika

Asi sis už měl možnost všimnout, že celá crew vždy zaměří pozornost na svých sociálních sítích, obzvlášť na Instagramu, jen na jeden projekt. Ať už je to společné album, sólo projekt některého člena, labelový koncert nebo vystoupení jednotlivce, informaci najdeš na každém profilu se správným načasováním, vhodnou grafikou a označením profilů, kterých se to týká.

 

S funkcí swipe up nakládají rapeři i producenti citlivě, a když některý z nich přidá fotografii, ostatní mu ji komentují, aby na ni přesunuli pozornost fanoušků. Ano, přesně takto funguje smýšlení mladého publika, a i když nejde o žádnou vědu, ukazuje se to jako velmi efektivní způsob.

 

A takto to vypadá v praxi 

Prečo je Milion Plus najprogresívnejším rapovým vydavateľstvom v Česku a na Slovensku?

 

Nemusíš být ani studovaný marketingový guru, abys pochopil, jak fungují sociální sítě, co všechno dokáže pojmout běžný sledovatel, a jak to udělat, aby v tom nebyl chaos navzdory velkému počtu velmi aktivních členů.

 

I když stále právem považujeme některé rapery za dominantnější, i oni sami si uvědomují, že bezhlavým spravováním sociálních sítí by ty ostatních zbytečně zastínili. Místo toho jim pomáhají růst, čímž se v konečném důsledku zvětšuje fanouškovská základna všem.

 

Platí, že je to celé stále o rodině, srdíčku a dobrém pocitu. Viděli jsme už několik skupin i větších platforem, které se po čase rozpadly, protože lidé nedokázali spolupracovat, měli různé zájmy a pohled na tvorbu. Sice do Milion+ nevidíme, ale dojem z fungování připomínající kvalitně rozjetou firmu s jasnou vizí je dostatečně přesvědčivý.

 

Prečo je Milion Plus najprogresívnejším rapovým vydavateľstvom v Česku a na Slovensku?

 

Důvodů je ve skutečnosti ještě mnohem více, kluci diktují módní trendy, postupy při tvorbě, ovládají najednou Česko i Slovensko, mají vlastní festival, komunikují s fanoušky, zapojují se do atraktivních projektů, spolupracují s progresivními brandy a nezaprodali se pochybným sponzorům. Distribuci jim dělá Universal, a pokud to takto půjde dál, ještě o nich hodně uslyšíme.

Tagy: milion plus
Ohodnoť článek
109
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.