Taycan a Model S mají za sebou pravděpodobně první srovnávací test.
To, že pokud se v dnešní době řekne pojem „elektromobil“, téměř každý si automaticky vzpomene na Teslu, je fakt. Mladá americká značka ve světě jednoduše zarezonovala a je nesporné, že na poli elektrických vozidel má největší hype. Nicméně to, že nejednou i sám Elon Musk staví své výtvory do roviny sportovních strojů, není úplně vhodné.
Ano, akcelerace Tesel, která nejednou vyráží dech, je úchvatná, ta však v konečném smyslu zákonitě neznamená, že jde o sportovní vůz. Ostatně, při pohledu na Model S, 3 či X je okamžitě jasné, že se sportovností mnoho společného nemají, nemluvě o tom, že okamžité (pružné) zrychlení je doménou elektromotoru jako takového, nikoli výlučně Tesly.
S příchodem prvního sériově vyráběného elektrického Porsche se však veřejnost nejednou obrací na přímé porovnání. To se věru stalo i realitou, vždyť model Taycan si světovou premiéru odbyl jen před pár týdny.

Německá televize VOX totiž vyrukovala s velmi zajímavým porovnáním obou modelů, které postavila bok po boku, čímž tak pravděpodobně zajistila vůbec první drag race. Jeho hlavními aktéry jsou dvě nejvrcholnější verze – Tesla Model S P100D a Porsche Taycan Turbo S.
K testu došlo za deštivého počasí, čímž tedy zdaleka nešlo o ideální podmínky, oba elektromobily si ale změřily síly za stejných okolností. Jak se ukázalo, i když verze P100D papírově zrychluje lépe než Turbo S (2,6 s vs. 2,8 s), s mokrou dráhou letiště si ve výsledku vždy lépe poradilo Porsche.
Větší pozornost si ale zaslouží další test, kde Model S doslova pohořel. Vrcholná Tesla totiž nedokázala při rychlosti 90 km/h za mokrých podmínek okopírovat vytyčenou trať. Naopak, Porsche předneslo pozoruhodnou manévrovatelnost, a to dokonce při rychlosti až 97 km/h. Je to jasný důkaz, že Porsche má s vývojem sportovních automobilů nepoměrně větší zkušenost, a že z dvojice testovaných elektromobilů jedině model této značky lze opravdu považovat za sportovní počin.
Vše najdeš na přiloženém videu, respektive na tomto linku, kde se nachází kompletní srovnávací reportáž (2. kapitola) se všemi podobnostmi.