Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 13. 7. 2020 svátek má Markéta

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
14
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Auta
14
Martin Mičuda
16. říjen 2019, 7:55
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

První vzájemný souboj ukazuje, proč se Tesla nemůže srovnávat s elektrickým Porsche

Taycan a Model S mají za sebou pravděpodobně první srovnávací test.

Martin Mičuda
16. říjen 2019, 7:55
První vzájemný souboj ukazuje, proč se Tesla nemůže srovnávat s elektrickým Porsche
Zdroj: refresher.sk

To, že pokud se v dnešní době řekne pojem „elektromobil“, téměř každý si automaticky vzpomene na Teslu, je fakt. Mladá americká značka ve světě jednoduše zarezonovala a je nesporné, že na poli elektrických vozidel má největší hype. Nicméně to, že nejednou i sám Elon Musk staví své výtvory do roviny sportovních strojů, není úplně vhodné.

 

Ano, akcelerace Tesel, která nejednou vyráží dech, je úchvatná, ta však v konečném smyslu zákonitě neznamená, že jde o sportovní vůz. Ostatně, při pohledu na Model S, 3 či X je okamžitě jasné, že se sportovností mnoho společného nemají, nemluvě o tom, že okamžité (pružné) zrychlení je doménou elektromotoru jako takového, nikoli výlučně Tesly.

 

S příchodem prvního sériově vyráběného elektrického Porsche se však veřejnost nejednou obrací na přímé porovnání. To se věru stalo i realitou, vždyť model Taycan si světovou premiéru odbyl jen před pár týdny.

 

Prvé vzájomný súbo ukazuje, prečo sa Tesla nemôže porovnávať s elektrickým Porsche

 

Německá televize VOX totiž vyrukovala s velmi zajímavým porovnáním obou modelů, které postavila bok po boku, čímž tak pravděpodobně zajistila vůbec první drag race. Jeho hlavními aktéry jsou dvě nejvrcholnější verze – Tesla Model S P100D a Porsche Taycan Turbo S.

 

K testu došlo za deštivého počasí, čímž tedy zdaleka nešlo o ideální podmínky, oba elektromobily si ale změřily síly za stejných okolností. Jak se ukázalo, i když verze P100D papírově zrychluje lépe než Turbo S (2,6 s vs. 2,8 s), s mokrou dráhou letiště si ve výsledku vždy lépe poradilo Porsche.

 

Větší pozornost si ale zaslouží další test, kde Model S doslova pohořel. Vrcholná Tesla totiž nedokázala při rychlosti 90 km/h za mokrých podmínek okopírovat vytyčenou trať. Naopak, Porsche předneslo pozoruhodnou manévrovatelnost, a to dokonce při rychlosti až 97 km/h. Je to jasný důkaz, že Porsche má s vývojem sportovních automobilů nepoměrně větší zkušenost, a že z dvojice testovaných elektromobilů jedině model této značky lze opravdu považovat za sportovní počin.

 

Vše najdeš na přiloženém videu, respektive na tomto linku, kde se nachází kompletní srovnávací reportáž (2. kapitola) se všemi podobnostmi.

 

 

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
38
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.