Novinka vychází z dosud nejvýkonnější varianty.
Od chvíle, kdy nám BMW představilo své největší SUV jsme čekali na verzi od Alpiny. Čekání se nám vyplatilo. Luxusní X7 předělali na dosud nejvýkonnější variantu XB7.
Alpina se zaměřila na verzi X7 M50i, tedy 4,4litrový benzínový osmiválec s původním výkonem 390 kW / 530 koní. Už tento motor bohatě stačil, vždyť více než dva a půl tunový kolos s V8 dokáže akcelerovat na stovku za 4,7 sekundy. XB7 ale po úpravě disponuje výkonem až 457 kW / 621 koní a 800 Nm. Sílu na všechna čtyři kola přenáší prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF.

Exteriér nezdobí sportovní M balíček, ale „základní“ optické provedení, které je doplněno o pověstné detaily. Vpředu nechybí tradiční splitter s nápisem, zatímco vzadu osadili 4 rozměrné koncovky výfuku. Pneumatiky Pirelli jsou na standardních 21" discích. Na přání je ale možné sáhnout až po 23" discích s ikonickým mnoholúčovým designem.

Brzdy Brembo mají modré třmeny. Použití firemních kol zajistilo nejen ještě atraktivnější zjev, ale také úsporu hmotnosti až o 12,7 kilogramů. V interiéru jsou i v tomto případě změny opět jen v detailech. Šesti, respektive sedmimístné XB7 dostalo několik plaket, emblémy, ozdobné prvky a typický modrý podklad pod digitálními budíky.
Protože BMW u X7 zatím nepočítá s plnohodnotným vyhotovením M verze, může ho nahradit právě Alpina XB7. Alpina se odjakživa snaží najít ideální střed mezi komfortními a sportovními vlastnostmi a právě takový ideální mix má nabídnout i tento počin. Nejde ale o žádný levný špás, německá společnost si novinku cení na částce přesně 155 tisíc € (4,2 milionu korun).