Na internetu se objevily první ukázky tmavého módu mobilní aplikace Facebook.
Facebook nezažívá v posledních dnech nejlepší období. Řada velkých společností jako Unilever či Coca Cola se z ní rozhodla stáhnout své reklamy na nejbližší období, protože Mark Zuckerberg už několik let odmítá na své platformě přijmout přísnější pravidla ohledně toho, co mohou uživatelé přidávat, upozorňuje The Verge.
Spornými se staly zejména příspěvky a reklamy politiků, v nichž často zavádějí, lžou nebo podněcují k nenávisti a projevují rasistické názory. Facebook takové příspěvky ponechává nedotčené, protože si prý ctí svobodu projevu a chce nechat na uživatelích, ať si názor vytvoří sami.
So I have dark mode on Facebook now. #darkmode #facebook #iOS14 pic.twitter.com/AuC5uYoMJ2
— (@NotFridayCraig) June 26, 2020
Tyto komplikace se zřejmě netýkají designérského týmu. Minulý měsíc Facebook spustil tmavý mód, který si mohou uživatelé aktivovat na stolních počítačích či laptopech, a nyní konečně přišel čas i na tmavý mód pro mobilní telefony.
V současnosti pravděpodobně probíhá úvodní testování tmavého módu, protože ho má k dispozici jen minimum uživatelů po celém světě. Někteří se proto svým tmavým módem na smartphonech pochlubili na sociálních sítích, a tak je jasné, že Facebook chystá oficiální spuštění módu v nejbližším období.
Nejde přitom o výmysl kreativního grafika, ale o oficiální verzi aplikace Facebook z operačního systému iOS 14 od Applu. Zatím se screenshoty tmavého módu objevily zejména ze smartphonů od Applu, a tak je možné, že tmavý mód přijde nejdříve na iOS a až později na Android.