Poslechovost hudby navzdory hektickým časům stoupla o téměř 10 %, zároveň se do žebříčků nejúspěšnějších dostali zejména rapoví interpreti a zpěváci, kteří jsou tímto žánrem zásadně ovlivněni.
V průběhu pandemie poslouchali lidé hudbu mnohem více, zároveň se ještě intenzivněji sblížili se streamovacími službami. Vyplývá to z analýzy dat agentury Nielsen Music, která zastřešuje všechna americká vydavatelství i sólo autory. Celková poslechovost za první pololetí 2020 narostla o 9,4 %, přičemž výrazně dopomohli k obrovskému úspěchu v první řadě reprezentanti rapového žánru a zpěváci, kteří k němu mají více než blízko.
Kromě komerčních interpretů a stálic se stále více daří reprezentantům nové vlny rapu, kteří dokáží pohodlně přeskočit své starší kolegy.
Důkazem je prvenství Lil Baby v žebříčku alb, na jehož nestačil ani Eminem či služebně starší Lil Uzi Vert. V žebříčku singlů si zase prvenství vybojoval Roddy Ricch, přičemž podle autorů analýzy má výraznou zásluhu na tomto úspěchu i tiktoková výzva. Zdá se tedy, že tyto úspěchy reflektují i sílu této „nové“ sociální sítě mezi mladými.
1. Lil Baby – My Turn
2. The Weeknd – After Hours
3. Lil Uzi Vert – Eternal Atake
4. Roddy Ricch – Please Excuse Me for Being Antisocial
5. Post Malone – Hollywood’s Bleeding
6. Bad Bunny – YHLQMDLG
7. Eminem – Music to Be Murdered By
8. Justin Bieber – Changes
9. BTS – Map of the Soul: 7
10. Billie Eilish – When We All Fall Asleep, Where Do We Go?
Ženy reprezentují v žebříčcích raperky Doja Cat a Megan Thee Stallion. Za kratší konec tahají Billie Eilish a Dua Lipa. I přesto je úctyhodné, že Billie se stále umisťuje na vysokých příčkách. Její album totiž vyšlo už loni.
1. Roddy Ricch – The Box
2. Future f/ Drake – Life Is Good
3. The Weeknd – Blinding Lights
4. Doja Cat – Say So
5. Tones and I – Dance Monkey
6. Megan Thee Stallion – Savage
7. Dua Lipa – Don’t Start Now
8. Post Malone – Circles
9. DaBaby f/ Roddy Ricch – Rockstar
10. Arizona Zervas – Roxanne