Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. srpna 2020 18:08
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

585koňové G 63 od firmy Inkas je neprůstřelná ultra-luxusní terénní limuzína za 27 milionů korun

585koňové G 63 od firmy Inkas je neprůstřelná ultra-luxusní terénní limuzína za 27 milionů korun
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://inkasarmored.com/armored-limousine-based-mercedes-g63-amg/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">inkasarmored.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Prodloužený rozvor a dodatečná pancéřová ochrana.

Společnost Inkas není v našich končinách příliš známá, za velkou louží však patří k předním úpravcům, kteří se zaměřují na obrněná vozidla. Právě tato kanadská společnost totiž předělává sériová vozidla na jejich podstatně bezpečnější alternativy.

Jinak tomu není ani v tomto případě, kdy si v Inkas vzali do parády nový Mercedes-AMG G 63 a přetavili ho do ultra-luxusní obrněné limuzíny.

Původní G narostlo do délky o přibližně 1 350 milimetrů, čímž celková délka narostla na hodnotu až 6 186 milimetrů. Z toho rozvor má 4 374 milimetrů. Natažení rozvoru však není pointou úpravy, protože ve smyslu tradic firmy Inkas došlo k výraznému zvýšení úrovně ochrany. Po kompletní rekonstrukci samotného rámu i jeho jednotlivých součástí splňuje toto prodloužené G balistickou odolnost na úrovni kategorie BR7.

Třída odolnosti BR7 značí, že přítomný pancíř odolá nejen krátkým střelným zbraním (do ráže .44 Magnum), ale i dlouhým zbraním (pušky, samopaly, kulomety do ráže 7,62x51), a to dokonce i v případě střel s ocelovým jádrem. Jinými slovy, dané G bylo osazeno duálním krunýřem ze dvou ocelových desek, které kombinují ocel, keramické materiály, aramid a slitiny hliníku.

Přední část kokpitu zůstala prakticky nezměněná, zato vzadu přibyl doslova ultra-luxusní salonek – dvě celokožená křesla, středový tunel s panelem pro obsluhu 4zónové klimatizace a nakonec obrovská 4K televize.

Po motorické stránce se nic nemění. O pohon se nadále stará 4litrová V8 s výkonem 585 koní. Inkas si svůj výtvor cení na 600 tisíc dolarů, v případě zmiňované výbavy s třídou odolnosti BR7 se však finální částka může vyšplhat až na úroveň 1,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu přibližně 27 milionů korun.

Domů
Sdílet
Diskuse