Druhá generace vodíkové Toyoty se pravděpodobně dostane i na náš trh.
Toyota patří mezi lídry v oblasti hybridních pohonů, už několik let přitom v jejím portfoliu dokonce působí model s palivovými články. I přesto, že vodíkové automobily byly zejména v Evropě tak trochu odsunuty na vedlejší kolej, Toyota takové modely dále vyvíjí paralelně s jinými alternativami, které se momentálně tlačí do popředí. Důkazem toho je druhá generace modelu Mirai.
Ten veřejnost v první generaci nepřijala zcela nadšeně, a to především kvůli vskutku divnému designu. Podstatné však je, že model Mirai v roce 2014 představoval jeden z prvních sériově vyráběných vodíkových automobilů na světě.
Nyní nám Toyota ukazuje novou generaci, která z ošklivého káčátka dělá půvabnou limuzínu. Nadále sice jde o tradiční japonský design, tedy poměrně extravagantnější křivky, v porovnání s předchůdcem je ale znát obrovský progres.
K úplnému odhalení sériové verze ještě nedošlo. Technické parametry již však známé jsou. Novinka stojí na modulární platformě TNGA, kterou využívá například nový Lexus LS, rozložení hmotnosti je přitom 50:50. Samotný elektromotor disponuje výkonem 134 kW / 182 koní a točivým momentem 300 Nm. Maximální rychlost se posunula na úroveň 175 km/h.