Koncernové duo nedalo Fordu velkou šanci.
Nová generace Škody Octavie RS se zprvu ukázala s dodatkem iV, tedy jako plug-in hybrid. V těsném závěsu se ale už i do našich showroomů dostávají i konvenční motorické verze, tedy 2litrové TSI a TDI. Právě benzínová alternativa se postavila na startovní čáru, kde si změřila síly s přímou konkurencí – novým Volkswagenem Golf GTI a Fordem Focus ST aktuální generace.
Asi tě nepřekvapí, že za zajímavým porovnáním stojí opět portál Carwow, tedy Mat Watson, který v daném oboru patří mezi celosvětově nejznámější. Jeho nejnovějším cílem bylo porovnat žhavé, sportovně střižené novinky z koncernu VW Group s ST Focusem. Právě ten totiž patří mezi hot-hatch s nejlepší ovladatelností a hravostí.
Připomeňme, že koncernové novinky prakticky sdílejí identickou techniku. Testované exempláře byly zároveň vybaveny automatickými převodovkami a ve všech třech případech se bavíme o výhradně předním pohonu.
- Škoda Octavia RS – 2.0 TSI, 180 kW / 245 koní, 1 520 kilogramů
- Volkswagen Golf GTI – 2.0 TSI, 180 kW / 245 koní, 1 463 kilogramů
- Ford Focus ST – 2.3 EcoBoost, 205 kW / 280 koní, 1 534 kilogramů
Jak se ukázalo, novější technika tu starší doslova zničila, a to i přesto, že papírově má Focus výkonnostně navrch. Při samotné akceleraci, pružném zrychlení i na brzdách ale ST táhlo za slabší konec. Vše podstatné uvidíš ve videu.