Palladium je luxusní limuzína určená i do terénu.
Už v létě nám malá italská firma Aznom Automotive ukázala opravdu svérázný počin. Společnost, která je známá individuální úpravou jiných aut totiž představila tentokrát svůj vlastní výtvor pod názvem Palladium. Jde o křížence pick-upu a luxusní limuzíny, tedy jakýsi SUV-sedan. Už na první pohled je tak jasné, že nic podobného na trhu momentálně nenajdeš.
Palladium stojí na základech amerického pick-upu Ram 1500, navenek to ale není absolutně znát. Opulentní tvary si navrhla samotná značka, čehož výsledkem je netradičně střižená karoserie, která kombinuje prvky velkého SUV s linií střechy připomínající sedany, případě kupé. Aznom Automotive uvádí, že jde o luxusní limuzínu určenou i do terénu.
Majestátní exteriér disponuje rozměrnou, prakticky kolmou maskou a úzkou LED světelnou technikou v rozích. Po B sloupek je Palladium víceméně normální, za zadním párem dveří ale následuje netypicky klesající střecha a nízká zadní část. Tam zaujmou specificky propojená koncová světla.
Ve srovnání s RAM je novinka o 3 centimetry snížena, má výkonnou brzdovou soustavu Brembo se 408milimetrovými kotouči vpředu a 380 mm vzadu. V interiéru už můžeme trochu pozorovat příbuznost s americkým pick-upem (zejména při pohledu na palubovku), Italové ale sáhli po podstatně luxusnějším ztvárnění. Podstatný je totiž zadní salonek, kde jsou výhradně dvě pohodlná křesla. Vnitřek je přitom potažený kůží s početným prošíváním.
Pod masivní přední kapotou bije 5,7litrové americké srdce. Osmiválec s dvojicí turbodmychadel BorgWarner disponuje výkonem až 522 kW / 710 koní a 950 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost je sice omezena na 210 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h ale tento kolos zvládne jen za 4,5 sekundy.
Cenové relace zatím neznáme, Aznom Automotive to ale myslí vážně. Plánuje vyrobit přesně 10 exemplářů.