Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
21. prosince 2020 10:25
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

Italové postavili svérázný počin. Kříženec pick-upu a limuzíny s výkonem 710 koní jde do výroby

Italové postavili svérázný počin. Kříženec pick-upu a limuzíny s výkonem 710 koní jde do výroby
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.aznompalladium.com/en/home-palladium-en/#pressarea" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">aznompalladium.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Palladium je luxusní limuzína určená i do terénu.

Už v létě nám malá italská firma Aznom Automotive ukázala opravdu svérázný počin. Společnost, která je známá individuální úpravou jiných aut totiž představila tentokrát svůj vlastní výtvor pod názvem Palladium. Jde o křížence pick-upu a luxusní limuzíny, tedy jakýsi SUV-sedan. Už na první pohled je tak jasné, že nic podobného na trhu momentálně nenajdeš.

Palladium stojí na základech amerického pick-upu Ram 1500, navenek to ale není absolutně znát. Opulentní tvary si navrhla samotná značka, čehož výsledkem je netradičně střižená karoserie, která kombinuje prvky velkého SUV s linií střechy připomínající sedany, případě kupé. Aznom Automotive uvádí, že jde o luxusní limuzínu určenou i do terénu.

Taliani postavili svojrázy počin. Kríženec pick-upu a limuzíny s výkonom 710 koní ide do výroby
Zdroj: www.aznompalladium.com

Majestátní exteriér disponuje rozměrnou, prakticky kolmou maskou a úzkou LED světelnou technikou v rozích. Po B sloupek je Palladium víceméně normální, za zadním párem dveří ale následuje netypicky klesající střecha a nízká zadní část. Tam zaujmou specificky propojená koncová světla. 

Ve srovnání s RAM je novinka o 3 centimetry snížena, má výkonnou brzdovou soustavu Brembo se 408milimetrovými kotouči vpředu a 380 mm vzadu. V interiéru už můžeme trochu pozorovat příbuznost s americkým pick-upem (zejména při pohledu na palubovku), Italové ale sáhli po podstatně luxusnějším ztvárnění. Podstatný je totiž zadní salonek, kde jsou výhradně dvě pohodlná křesla. Vnitřek je přitom potažený kůží s početným prošíváním.

Doporučeno
Nová Lada Niva se ukázala v moderním kabátě, ale se starou technikou Nová Lada Niva se ukázala v moderním kabátě, ale se starou technikou 22. prosince 2020 13:31

Pod masivní přední kapotou bije 5,7litrové americké srdce. Osmiválec s dvojicí turbodmychadel BorgWarner disponuje výkonem až 522 kW / 710 koní a 950 Nm. Poháněna jsou všechna čtyři kola prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky. Maximální rychlost je sice omezena na 210 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h ale tento kolos zvládne jen za 4,5 sekundy.

Cenové relace zatím neznáme, Aznom Automotive to ale myslí vážně. Plánuje vyrobit přesně 10 exemplářů.

Domů
Sdílet
Diskuse