SL 800 R je nová interpretace aktuální generace modelu SL, pod kterou je podepsán renomovaný německý tuner.
V pořadí již 7. generace slavného modelu Sport Leicht se ještě pořádně nedostala ani k prvním zákazníkům a už nám renomovaný úpravce naznačuje, na jakou úroveň lze nejnovější Mercedes-AMG posunout. Řeč je nepochybně o modelu SL, který si vzal do parády Manhart a patřičně jej vylepšil. Roadster s bohatou historií tak může být podstatně výkonnější než v sériovém stavu a nutno říci, že už při něm výrobce výkonem nešetřil.
Nové SL totiž přichází výhradně už jen v AMG verzích, jejichž čtyřlitrový osmiválec produkuje buď 350 kW/476 k a 700 Nm (jako SL 55), nebo až 430 kW/585 k a 800 Nm (jako SL 63). To však kompetentním v Manhartu nestačí, proto ohlašují svou vlastní interpretaci novinky pod označením SL 800 R. Jak už z názvu pravděpodobně tušíš, z agregátu 4.0 V8 biturbo německý úpravce chystá vydolovat až 588 kW/800 koní a točivý moment přes 1000 Nm.
Je tedy jasné, že standardní maximální rychlost (315 km/h) i akcelerace z 0 na 100 km/h (3,6 s) se v případě úpravy 800 R posune na ještě fascinující hodnoty. Lepší parametry mají zajistit dvě nová větší turbodmychadla, vylepšené chlazení s novým mezichladičem, karbonové sání či kompletně vyměněné výfukové potrubí. Samozřejmě, změny budou i v řídící jednotce, Manhart však úpravy už blíže nespecifikuje. Změny se dotknou i podvozkových komponentů, čímž se slavné SL ještě více přiblíží k zemi.
S tím souvisí i nové obutí, které bude možno zvolit v případě optických vylepšení. Ta se již tradičně nesou ve zlato-černém provedení, které se stalo typickým pro tuningové počiny z dílny Manhart za poslední léta. Dodatečné nástavce či pozměněné nárazníky a blatníky se tedy ani tentokrát nekonají, tuner jen kontrastním zbarvením zvýrazňuje agresivně tvarované kontury a detaily, s nimiž přišlo samotné AMG. Všechny chromové prvky nahradily černé části, které tak více sekundují matnému černému laku.