Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 29. 6. 2022 svátek má Petr, Pavel

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Zvýšení mírné fyzické aktivity může snížit riziko mrtvice až o 40 procent, vyplývá z výzkumu

Sedavý způsob života s sebou nese riziko onemocnění a invalidity.

Barbora Volfová
4. červen 2022, 17:17 Čas čtení: 0:53
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Zvýšení mírné fyzické aktivity může snížit riziko mrtvice až o 40 procent, vyplývá z výzkumu
Zdroj: Pexels/Marcus Aurelius/volně k užití
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
0
Barbora Volfová
4. červen 2022, 17:17
Čas čtení: 0:53

Zvýšení mírné fyzické aktivity může snížit riziko mrtvice až o 40 procent, vyplývá z výzkumu

Sedavý způsob života s sebou nese riziko onemocnění a invalidity.

Barbora Volfová
4. červen 2022, 17:17
Čas čtení: 0:53
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Zvýšení mírné fyzické aktivity může snížit riziko mrtvice až o 40 procent, vyplývá z výzkumu
Zdroj: Pexels/Marcus Aurelius/volně k užití

Pokud by starší lidé zvýšili množství mírné fyzické aktivity z méně než tří minut denně na čtrnáct minut, může se snížit riziko mrtvice o více než 40 procent. Tvrdí to američtí výzkumníci. Sedavý způsob života je spojen se zvýšeným rizikem onemocnění, jako jsou srdeční choroby či obezita. Světová zdravotnická organizace (WHO) označila fyzickou nečinnost za hlavní příčinu nemocí a invalidity. Informuje o tom The Guardian.

Američtí vědci ve studii publikované v časopise Jama Network Open popsali analýzu dat shromážděných prostřednictvím měřičů aktivity, které nosilo až sedm dní 7 607 účastníků ve věku 63 let v období od roku 2009 do roku 2013. Účastníci byli monitorováni přibližně 7,4 roku, přičemž 286 z nich mělo mozkovou příhodu.

 

Zdroj: Pexels/Kampus production/volně k užití

 

Třetině respondentů, které se podařilo alespoň 14 minut denně středně těžkého až intenzivního cvičení, se snížilo riziko mrtvice až o 43 % oproti účastníkům, kteří cvičili méně než 2,7 minuty denně.

 

Ze studie dále vyplývá, že čtyři až pět hodin denně mírné fyzické aktivity by také mohlo snížit riziko mrtvice. Nejméně aktivní účastníci, kteří strávili více než 13 ze 16 zaznamenaných hodin denně sedavým zaměstnáním, měli o 44 % vyšší riziko mrtvice než ti, kteří v tomto stavu strávili méně než 11,8 hodiny.

„Tyto výsledky podporují nedávné klinické pokyny pro veřejné zdraví, které apelují na lidi, aby se více pohybovali a méně seděli k udržení kardiovaskulární vitality,“ uvedli vědci.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: theguardian.com, jamanetwork.comNáhledový obrázek: Pexels/Kampus production
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu news
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít