Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. srpna 2023 v 15:53
Čas čtení 0:49
Tímea Krauszová

TikTok v Česku umožní lidem vypnout svůj proslulý algoritmus. Co se stane potom?

TikTok v Česku umožní lidem vypnout svůj proslulý algoritmus. Co se stane potom?
Zdroj: Pexels
TECH TIKTOK
Uložit Uložené

Novinka začne platit od 28. srpna 2023.

TikTok nedávno oznámil, že uživatelé a uživatelky aplikace v Evropské unii budou moci brzy vypnout nechvalně proslulý algoritmus. Ten určuje obsah, který se ti v aplikaci zobrazí na základě tvých zájmů a toho, jak s jednotlivými videi interaguješ. Rozhodl tak na základě evropského zákona o digitálních službách. Na novinku upozornil Wired.

Algoritmus se doslova učí na základě tvého chování v apce: sleduje, jak dlouho koukáš na video, co lajkuješ, komentuješ, sdílíš nebo si ukládáš. Cílem je vytvořit nekonečný feed obsahu, který tě bude zajímat – aby lidé trávili v apce co nejvíce času. Tím, že si budou moci algoritmus vypnout, nabudou větší kontroly nad obsahem, který vidí. Lidé tak získají svobodu rozhodovat, co je zajímá, nebo cíleně vyhledávat nový obsah (je třeba dodat, že vyhledávání na TikToku funguje podstatně lépe než na jiných sociálních sítích).

Namísto automatických doporučení si budeš moci například filtrovat hashtagy, které tě zajímají. Vypnutím algoritmu se ve tvém For You Feedu budou zobrazovat především videa na základě regionu a jazyka, uvidíš více videí od lidí, které sleduješ, nebo od přátel. Videa budou navíc seřazena chronologicky, a ne podle předpokladů, které by tě mohly zajímat nejvíce.

Doporučeno
Zjistil*a jsi na TikToku, že máš ADHD nebo úzkost? Diagnózu na sítích hledá každý*á čtvrtý*á. Vysvětlujeme, proč je to problém Zjistil*a jsi na TikToku, že máš ADHD nebo úzkost? Diagnózu na sítích hledá každý*á čtvrtý*á. Vysvětlujeme, proč je to problém 1. listopadu 2024 v 7:00

Evropská legislativa rovněž zakazuje cílené reklamy pro třinácti- až sedmnáctileté uživatelstvo, přibudou i nové možnosti nahlásit ilegální nebo škodlivý obsah.

Domů
Sdílet
Diskuse