Prohlédni si autentické fotografie z obrovské přehlídky současného modelového portfolia značky Mercedes-Benz.
Pokud jste s pravidelností sledovali dění kolem Zážitku roku, tedy našeho 9denního Roadtripu po Evropě s CLA Shooting Brake, určitě vám neušlo, že naší poslední naplánovanou zastávkou byl německý Stuttgart. Samozřejmě, nebyla to žádná náhoda, právě naopak, protože už od začátku měla být zlatým hřebem programu nebo lépe řečeno, třešničkou na dortu celého výletu návštěva známého muzea značky Mercedes-Benz. #FasaTrasa Byla však natolik zdařilou záležitostí, protože všechno nám vycházelo až podezřele dobře, dokonce až nad očekávání, že čím více jsme se blížili ke konci, tím víc jsme čekali, že přece jen nám něco udělá čáru přes rozpočet. Ten nastal právě v mercedesácké Mece, kde se objevilo první zaváhání v jinak perfektní organizaci. Během naší přítomnosti bylo totiž Mercedes-Benz Museum bohužel zavřené, a tak jsme se na, po designové stránce velmi zajímavou, stavbu podívali jen zvenku. Po chvilkovém zklamání a ironii na danou skutečnost tak přišel na řadu plán B.
Ten naše úvodní zklamání odsunul na vedlejší kolej, protože před námi se objevil přilehlý showroom Mercedes-Benz Niederlassung Stuttgart, který kromě toho, že byl naštěstí otevřený, představoval pro čtyři nešťastníky ze Slovenska jiskřičku naděje. Ta nakonec znamenala víc, než jsme čekali. Obrovský, až třípatrový komplex s více sólo prohlídkami a propracovanými kulisami nám dal hned najevo, že není showroom jako showroom. Tři patra s jasnou modelovou gradací směrem nahoru mluvila jasnou řečí a i když jsme přišli o zážitek, během kterého bychom si přiblížili opravdu bohatou historii značky, najednou nám i tato přehlídka bohatě stačila. Desítky vystavených exemplářů obsahující celé současné portfolio automobilky, tedy od třídy A až po špičkové GT-čko, představovalo pastvu pro oči, a proto jsme si nechali smutek z muzea zajít stranou. Původně jsem měl v plánu přinést krátký report s fotogalerií z vedlejšího muzea, ale protože to se nekonalo, čekání na podrobný report z celého tripu, který můžete očekávat již brzy, vám tak pro změnu zpříjemním fotogalerií ze zmiňované výstavy současných highlightů značky. Řeč je především o brutálních modelech s rukopisem AMG, kterým jsem dal přednost před "konvenčními" modely značky. Před samotnými záběry ještě podotknu, že pokud jde o ceny, ve věci jsou německé startovací cenovky pro dané verze exemplářů bez nekonečných příplatkových výbav.
Ještě předtím, než však přejdu k samotným, v té době vystaveným perlám, a tedy brutálním AMG-čkám (kromě E Cabrio), do pozornosti dávám v úvodu starší exemplář, legendární třídu G. Jde konkrétně o verzi G 300 GD z roku 1988, kterou si koupil jistý německý cestovatel Gunther Holtorf, aby v ní za 26 let najezdil až necelých 900 tisíc kilometrů a zároveň s ní navštívil až 215 zemí. Většinu kilometrů najezdil majitel na nezpevněném povrchu a přibližně čtvrtinu z toho v opravdu extrémních podmínkách. Možná si vzpomínate, že loni slavil G-čkový medvěd již své 35. narozeniny bez generační záměny a právě při této příležitosti se daný exemplář, momentálně už 76-letého pána, setkal s jeho nejnovějším provedením, verzí Edition 35. Následně byl exemplář přesunut do námi navštíveného showroomu, kde za přítomnosti naaranžované jakési mini přehlídky neunikl ani našim pohledům. Vozidlo, které je známé pod jménem "Otto", je dosud pojízdné a zároveň je zvěčněno i v Guinessově knize světových rekordů.
Mercedes-Benz E 220 CDI Cabrio
motor: 2.1 R4, 170 k, cena: od cca 50-tisíc €
Mercedes-Benz GLA 45 AMG 4Matic Edition 1
motor: 2.0 R4, 360 k, cena: od 56-tisíc €
Mercedes-Benz A 45 AMG 4Matic Edition 1
motor: 2.0 R4, 360 k, cena: od cca 50-tisíc €
Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic T-Modell
motor: 5.5 V8, 585 k, cena: od cca 122-tisíc €
Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic
motor: 5.5 V8, 585 k, cena: od cca 131-tisíc €
Mercedes-Benz CLS 63 AMG S 4Matic Shooting Brake
motor: 5.5 V8, 585 k, cena: od cca 133-tisíc €
Mercedes-Benz ML 63 AMG
motor: 5.5 V8, 525 k, cena: od cca 110-tisíc €
Mercedes-Benz SLK 55 AMG
motor: 5.5 V8, 421 k, cena: od cca 74-tisíc €
Mercedes-Benz S 63 AMG Coupé
motor: 5.5 V8, 585 k, cena: od cca 171-tisíc €
Mercedes-AMG GT S & GT S Edition 1 (sivý exemplár)
motor: 4.0 V8, 510 k, cena: od cca 134-tisíc & od cca 151-tisíc €