Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Rozdáváme lístky na letní festivaly
18. května 2015 20:57
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

TECH
Uložit Uložené

Jedna z nejúspěšnějších "amerik" se dočkala nové generace.

Psal se rok 1966 a na svět přišel zcela nový sportovní a zároveň cenově dostupnější model od General Motors, který měl svým působením navázat na enormní zájem a tedy úspěch o něco mladšího Fordu Mustang. Chevrolet Camaro se na trhu uchytil poměrně rychle, a tak od tohoto roku patří mezi nejznámější a nejslavnější pony, nebo pokud chcete muscle cars, které spolu s Mustangem, Challengerem a Chargerem píší nejbohatší modelovou historii svého druhu. I když mezitím Dodge Charger změnil své zaměření a koncepci (už je sedanem, ne silným kupéčkem), zbylá trojice modelů je tu s námi dodnes a i v současnosti jejich nejnovější generace strhávají velký boj o své zákazníky. Camaro je ve své novodobé podobě na scéně od roku 2009, kdy se po chvilkové absenci opět vrátilo, aby dokázalo konkurovat Mustangu. A to se mu i patřičně daří, protože možná ani neuvěříte, ale za poslední léta se i přesto, že forďácky poník nabízí nespočet verzí a provedení, prodeje Camara jsou vyšší. Ve stejném duchu se chce nést i nejnovější generace, která má ještě větší ambice a právě se nám odhaluje.

Ta na první pohled vypadá v podstatě stejně, 6. generace je ale zcela nová a s předchůdcem nemá prakticky nic společného. Design je však jen jakousi evolucí než zásadní revolucí, největším rozdílem je ale fakt, že novinka je o několik centimetrů kratší, užší a hlavně nižší, čímž působí ještě více než pravé kupé. Mezigeneračně Camaro citelně přitvrdilo a tak především přední partie agresivitou nešetří, právě naopak a to jak pro verzi RS, nebo silnější SSko. Světla se protáhla více do šířky, směrem k zúžené masce, navíc, všechno to podtrhuje horizontální LEDkový pás. Ani mohutný přední nárazník nebo členitá přední kapota nemluví jiným jazykem, čímž bude ve výsledku ve zpětných zrcátkách nahánět ještě větší strach. Boční silueta jako i zadní partie zůstali věrné předešlému designovému pojetí, zadek však vystupuje o něco evropštěji.

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Největším kamenem úrazu byl dosud interiér. Ten byl sice na tom lépe než v případě Challengeru, na kterého se kritika valila z každé strany, i přesto, zejména evropský zákazníci nebyli s kvalitou dvakrát spokojeni. Vnitřek nového Camara je proto na míle vzdálený od toho předešlého, přičemž nvě se nese v ještě o něco svěžejší futuristickém podtónu, zároveň ale nechybí pár retro prvků a detailů. Středu dominuje 8'' displej sekundující tomu za volantem, který obepíná vcelku mohutný přístrojový "štít" palubní desky.

Tím nejdůležitějším je ale i tak stále to, co bublá pod kapotou. Slovo bublá však nabírá na reálnosti ve vyšších verzích, protože, div se světu, po vzoru Fordu, i Chevy osazuje v základu svou pony novinku čtyřválcem, konkrétně 2litrovým turbomotorem s výkonem 205 kW / 279 koní a 400 N.m. Kromě akcelerace na stovku pod 6 sekund další rychlostní parametry zatím neznáme, papírová kombinovaná spotřeba ale podle amerických měření hlásí 7,8 litru. Dále v nabídce následuje 3,6litrová V6ka z Cadillac CT6 naladěná na výkon 250 kW / 340 koní a 385 N.m. Vrcholem je na úvod známý mohykán - 6,2 V8 z Corvette, který nabízí 339 kW / 461 koní a 617 N.m. V8čka bude doménou výhradně verze SS, kde mimo jiné najdeme adaptivní tlumiče či značkový brzdový systém od Bremba. Více přesnějších informací zatím neznáme, posledním údajem tak nyní bude 90 kilová dieta, která nastala oproti předchůdci.

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Chevy s novým Camarem přiostřuje. Agresivní design, kvalitní interiér a pověstná 6,2litrová V8čka!

Domů
Sdílet
Diskuse