V nočních hodinách Škoda vypustila do oběhu první fakta a fotky nového Superbu Combi.
To, že je nový Superb po designové stránce opravdu podařený kus auta, o tom není pochyb. Vyzdvihnout je potřeba zejména zadní partie, které předešlý sedan (respektive liftback) neměl řešené moc šťastně, a to ať už před, nebo po faceliftu. Třetí generace ale působí podstatně vyváženěji, uhlazeněji a tedy v neposlední řadě půvabněji. Ostatně, přesvědčily nás o tom i první exempláře, které se v předstihu objevily už i u nás, ale i slovenský autosalón, kde byla nová vlajková loď značky Škoda opravdu velkým lákadlem. Jak už je ale zvykem, po sedanu následuje i o něco větší kombi, které, dovolím si tvrdit, v případě předešlé generace vypadalo v porovnání s méně praktickou variantou podstatně lépe. A tak se už v únoru, tedy v době, kdy se světu ukázal nový Superb a na pár dní doslova zahltil internet, objevilo vícero návrhů a renderů potenciálního kombíku, který svými ambicemi nešetřil, právě naopak a očekával se ještě tento rok. No a jak se v uplynulých hodinách vskutku nečekaně ukázalo, čas jeho odhalení nastává právě nyní.
Česká automobilka si jako prostor, kde ukáže novinku poprvé, vybrala opět nejznámější sociální síť, kde se v nočních hodinách objevila sada prvních fotografií odhalujících Superb Combi. Praktičtější varianta už na první pohled naznačuje, že oproti sedanu nebude designovým řešením zadních partií až tak odlišná a něčím přelomová. To se však dalo čekat, jelikož už nějakou dobu zejména domácí české silniční komunikace křižovalo vícero zamaskovaných prototypů, které naznačovaly, že tentokrát zůstanu i kombi věrné horizontálně umístěným světlometům, a tak mezigeneračně přijde o jejich vertikální provedení. Samotné světlomety jsou prakticky totožné s těmi z klasické karosářské verze, odlišnost proto vzadu představuje pochopitelně jen řešení pátých dveří. Ty počítají s výraznějším seříznutím než u předchůdce, čímž kombík vystupuje ještě zajímavěji a více sportovně.
I když tomu jednotlivé detaily karosérie s rozměry 4856 x 1864 x 1477 mm až tak nenasvědčují, jako celek rodinně založený Superb nezapře podobnost vůči některým koncernovým vozidlům se čtyřmi kruhy na kapotě. Pokud jde o interiér, moc se toho bohužel nezměnilo. Vnitřek tak vystupuje trochu strohým podtónem (hlavně budíky, přitom jde určitě o nejluxusnější verzi), přičemž jak už bylo vzpomenuto už při uvedení nové generace, zejména vevnitř je po stránce technologií cítit, že tentokrát VW škodovkám přistřihl křidélka. Nakolik zadní silueta střechy neklesá tak rychle, je zřejmé, že z tohoto faktu bude těžit zejména zadní posádka, která dostane pár čísel prostoru nad hlavami navíc. Zavazadlový prostor vyniká svojí praktičností a jako třešničkou na dortu je fakt, že počítá s velikostí 660 litrů, což je rekordem ve své třídě a zároveň vůbec druhým (po Ečku) největším kombíkem na našem trhu.
Po stránce pohonného ústrojí půjde určitě o shodné jednotky, jaké najdeme v nedávno představeném sedanu. Počítat tak můžeme s benzinovými motory 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TSI ve výkonovém spektru 92 kW / 125 k až 206 kW / 280 koní, naopak dieselové Superby Combi budou zastoupeny dvěma agregáty - 1,6 TDI (88 kW / 120 k) a 2,0 TDI (140 kW / 190 k). Ani v kombíku nenajdeme už známý 3,6litrový šestiválec, který poutal pozornost zejména čtveřicí výfuků (celkem paradox na Škodu) a jeho doménou jsou i dodnes naše dálnice, kde je s oblibou využívají muži zákona. Odstupem času se určitě můžeme těšit i na outdoorovou verzi známou jako Scout, do té doby nám ale škodovka ještě detailněji přiblíží tuto novinku, včetně pohledu do jejího ceníku.
Pro více fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.