Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. června 2015 v 2:33
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo

TECH
Uložit Uložené

BMW brzy představí svou novou vlajkovou loď, nezapomíná však ani na menší modely, a tak odhaluje novou řadu X1.

Nová generace nejmenšího Xkového modelu z Mnichova byla již delší dobu ohlášenou záležitostí, čas jejího odhalení byl však poměrně nejasný. Uplynulé hodiny ale promluvily a všechny nejasnosti šly nyní stranou, jelikož BMW oficiálně odhaluje novou řadu X1. Ta přichází ve svém druhém vydání a už na první pohled naznačuje, že s předchůdkyní toho má jen málo společného. Začněme exteriérem, který nově vystupuje víc SUVčkovým dojmem, než v případě první generace, kterou častokrát označovali jen jako zvednutou a oplastovanou řadu 1. I přesto jde stále spíše o crossover, i když příbuznost s X3kou je nyní mnohem citelnější, v jistých pohledech si ji s ní na ulicích budete určitě i plést. Podle očekávání je novinka postavena na platformě modelu 2 Active Tourer,což se podepsalo i na designové stránce, protože více detaily se na sebe podobají.

Dá se ale říci, že BMW se trochu odchýlilo od vzezření větších Xkových bratrů (X3, X4, X5 a X6), což potvrzuje zejména přední maska, kde sice najdeme velké ledvinky, světlomety s technikou LED-diod na ně ale nejsou přímo napojeny. Maska je ale podstatně mohutnější, s přísnějším designérským jazykem než u předchůdce, čímž navazuje na robustnější proporce okořeněné dynamičtějšími liniemi zbytku zevnějšku. Zadní partie vystupují vcelku kulatým dojmem, ledkové světlomety hlásí příbuznost s faceliftovanou řadou 1, ale i se vzpomínaným 2kovým Active Tourerem. Generace F48 tak ve výsledku představuje kromě velikostního nárůstu i příjemně střižený exteriér, který mezigeneračně prezentuje dospělejšími a agresivnějšími křivkami, zvláště pokud je řeč o přední části tvarované do písmene X.

Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo

Pokud jde o interiér, ten, jak je u malých bavoráků zvykem, láká zákazníky na jednoduchý až strohý design, který však doplňuje perfektní ergonomií a zpracováním. Vnitřek přitom nejvíce naznačuje příbuznost s řadou 2 Active a Gran Tourer, což znamená, že celá přístrojová deska se nese víceméně ve shodném stylu, přičemž většinu řešení a komponentů doslova sdílejí. X1ka ale nabízí vyšší posed, nepochybně více vnitřního prostoru a odkládacích prostorů. Větší pohodlí a místo na nohy si tak najde především zadní posádka sedící na zadní lavici dělené v poměru 40:20:40. Za ní se následně nachází zavazadlový prostor o velikosti 505 litrů, po sklopení druhé řady sedadel tato hodnota naroste až na 1550 litrů. Standardem je například klimatizace, dešťový senzor či 6,5palcový displej systému iDrive integrovaný do přístrojové desky. Ve výbaveěX1 se dále objevil i head-up displej, který zde najdeme poprvé, nechybí ani množství dalších příplatkových systémů jako aktivní tempomat, Lane Departure Warning, Traffic Jam asistent, funkce Stop & amp; Go nebo systém varování před kolizí. Samozřejmě, na výběr bude několik optických paketů (XLINE, Sport Line, M Sport), které odliší jak exteriér, tak i interiér.

Pod kapotou najdeme výhradně čtyřválce s technologií BMW TwinPower Turbo technology, a tedy dvojici benzinových a trojici naftových možností. V úvodu prodeje bude základem verze sDrive20i, tedy 2litrový čtyřválec s výkonem 141 kW / 192 koní, točivým momentem 280 N.m a jak název naznačuje, výhradně jen s předním (ano, předním) pohonem. Naopak, shodné vyhotovení xDrive20i vystupuje už s pohonem obou náprav. Obě verze bude možné osadit 6stupňovým manuálem nebo 8stupňovým automatem Steptronic. Benzínovým vrcholem bude 2litrový čtyřválec xDrive25i, který nabídne výkon 170 kW / 231 koní a 350 N.m. Naftovým základem bude 4válcová předokolka sDrive18d s objemem 2 litry a výkonem 110 kW / 150 koní a 330 N.m. Dále následuje 190koňový xDrive20d s točivým momentem 400 N.m a shodným agregátem. Vrcholem v nabídce bude xDrive25d se silou 170 kW / 231 koní a 450 N.m. Ve všeobecnosti BMW hovoří o 17% snížení spotřeby paliva a produkci CO2. Postupem času, po vzoru nedávno vzpomínané utopie, se do nabídky dostanou i 1,5litrové tříválce s pohonem přední nápravy, čili verze sDrive18i a sDrive16d. Na trh se novinka dostane přibližně v říjnu. To nejdůležitější o X1ce bylo již řečeno a soustředit se tak můžeme na velkolepé odhalení nové sedmičky, které je na programu příští týden.

Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo

 

Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Nové BMW X1 odhaleno: Nejmenší, ještě atraktivnější Xko narostlo a přitvrdilo
Domů
Sdílet
Diskuse