Dodge v rámci své podznačky Ram vylepšuje mimořádně populární pick-upy.
Klasickým, výhradně zámořským automobilovým počinem, které u nás pochopitelně nemají uplatnění, a tedy ani budoucnost, se obvykle v Evropě detailněji nevěnujeme. Narážím teď především na obrovské pick-upy, bez kterých by se v Americe snad ani neobešli. Vozidla, která většině Evropanů leží v žaludku skrz ignoraci úspor a ekologických norem, se za velkou louží těší již staletí mimořádné oblibě, ale div se světu, i k nim pomalu ale jistě přichází neslavný downsizing, který pravým petrolheads u nás už pěkně dlouho nedává spát. Také v USA tak již najdeme mohutné SUV a pick-upy, které nemají pod kapotou jen, většinou poddimenzované, V8čky, ale i takové V6ky, a to dokonce naftové. Jako nejnovější příklad poslouží jeden z nejznámějších a nejprodávanějších amerických vozidel, (Dodge) Ram, který jako je tomu na tamním trhu zvykem, přichází na následující modelový rok s decentními vylepšeními. Za zmínku stojí zejména vrcholná verze, kterou lze díky celkovým rozměrům už jen těžko označit za klasický automobil, trefněji bychom ji mohli nazvat kompaktnějším truckem.
Největší pick-upy v nabídce, tedy řady Ram 3500, konkrétně verze Heavy Duty, dostaly na následující rok několik úprav, včetně vylepšeného dieselového řadového šestiválce Cummins Diesel o objemu 6,7 litru. Po novém tak tento velký agregát nabízí výkon 287 kW / 385 koní, ale v kolonce točivého momentu najdete údaj až neuvěřitelných 1220 N.m! I když poměr výkonu k jeho točivému momentu nejde moc dohromady, automobilka mluví o této variantě jako nejen o nejsilnějším sériovém pick-upu v třídě, ale celkově vozidle jako takovém. Koengisegg One: 1 sice nabízí až 1371 N.m, dosud ale došlo k výrobě jen šesti exemplářů, což má od statusu sériového vozu ještě opravdu daleko. Kromě hrstky designových úprav tak Dodge v rámci své podznačky Ram láká na samotnou sílu jejich vozidel, což má za následek to, že daná motorizace vám umožní táhnout přes 14 tun nákladu (!). A na její prostornou korbu můžete naložit až 3352 kg. A to je přesně odpověď na to, v čem postupují dieselové motory a kdy masivní točivý moment dokáže vyložit karty na stůl.