14. května 2016 17:57

Jsou dívky horší sousedky než kluci? Neighbors 2 vám to prozradí (Recenze)

Vyplatí se opět zajít do kina?

Už jsou to dva roky, co nás v kině překvapila odpočinková komedie Nicholase Stollera s názvem Neighbors. V hlavních rolích se představili Seth Rogen či Rose Byrne a na plátně jsme mohli sledovat plno podivných momentů z jejich zápasení s rozjetými pánskými sousedy, bratrstvem Delta Psi. Vzhledem ke svému prvotnímu rozpočtu se studiu podařilo shrábnout pár desítek milionů navíc, proto přišla celkem očekávaná zpráva o přímém pokračování. Ptáte se, kam se může film ještě posunout? Vyměňme kluky za alternativní dívky vědomé si své ženskosti! No... To je asi tak všechno. Co to však znamená pro nás? Vyplatí se nám absolvovat návštěvu kina? Nejsem si zcela jist, jestli na to existuje správná odpověď.

Zdroj: Universal Pictures

Film začíná pomaličkým tempem. Vidíme naši trefenou rodinku s rozkošnou dcerkou, podíváme se na staré známé (Christopher Mintz-Plasse, Dave Franco) a jejich rozjetý profesionální život a v neposlední řadě se seznámíme s hlavními protagonistkami tohoto sequelu. Doprovázet nás svými úlety budou Chloe Grace Moretz, Kiersey Clemons či Beanie Feldstein a již po úvodních scénách zjišťujeme, že to nejsou obyčejné dívky v bikinách, užívající si pozornost chlapů. Jsou to mladé slečny s hodnotami na správném místě, které chtějí prostě žít život podle sebe a mít párty kdykoliv se jim zachce. Jejich nápad? Nastěhovat se do opuštěného domu v tichém sousedství. Problém? Sousedy nejsou nikdo jiní než věčný milovník trávy, jeho manželka s přitažlivým australským přízvukem a jejich malá dcera oblékající vibrátor do fialových šatiček. Co celou situaci ještě více zkomplikuje? Na scénu přichází Zac Efron coby Teddy Sanders, který chce prostě někam patřit.

Hlavním artiklem, který jsme všichni od druhých Sousedů na odstřel očekávali, jsou zvrácené vtipy, hlášky či plno groteskních situací a improvizací. Sympatické feministické dívky mají potenciál k tomu, aby přinesly množství podobných scén s čerstvým nádechem, ale to se v tomto případě neděje. Jejich vtipy jsou slabé, nevýrazné, vtipné možná pro americké publikum, které je určitě více obeznámené se všemi referencemi. Zatímco v první části jsme mohli vidět pár povedených scén s Francem či Efronem, zde se podobný scénář nekoná. Veškerou humornou složku na sebe přebírá Seth Rogen, jehož humor mně osobně sedí jako ulitý, ale v jistých momentech skřípe vyčerpáním. Čas od času se k němu přidá jeho manželka Kelly, Teddy či jeho přítel Jimmy, ale tvůrci podvědomě určitě věděli, kdo je jejich hlavním hereckým cílem. Není to vina scénáře, ten v podobných případech příliš neberu v úvahu. Spíše je to z důvodu přílišné recyklace toho, co šlapalo v jednotce. Neberte mě ve zlém, ale z pokračování se jakby vytrácí kousek jeho původní jednoduché duše a nahrazuje ho jakési vakuum plné nepotřebných nápadů.

Zdroj: Universal Pictures

To však neznamená, že se nezasmějete! Právě naopak, pár vtipů mi způsobilo křeče v břiše svou spontánností a uvolněností. Nedokázalo mě to však zaujmout tak jako jiné komedie od některých z tvůrců téhle. Nepůsobilo to stejně milým dojmem jako například ulítlé The Night Before a svou šíleností se určitě nevyrovná The Interview. Jemným krokem vystupuje ze šedé zóny průměru, avšak brutální zábavu v kině neočekávejte. Je to pěkně natočená zábava, plná sympatických mladých lidí se svižnou stopáží a pár povedenými vtipy. Na vypnutí mozku celkem fajn, ale na jednotku to nemá, 5.5/10.

PS: Pokud zbožňuje Rogena, tak si klidně půl bodíky připočtěte.

0/10