Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
25. května 2016 v 11:18
Čas čtení 0:00
Matúš Moravčík

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky

TECH AIRBNB STARTUP XIAOMI
Uložit Uložené

GoPro, Uber či Xiaomi. Jejich úspěch je důkazem toho, že pokud člověk opravdu chce, dosáhne čehokoliv.

Technologický pokrok nám usnadnil život ve více směrech. Pokud potřebujeme s někým navázat kontakt, pouze jednoduše vezmeme do rukou náš smartphone a buď vytočíme jeho číslo nebo mu napíšeme prostřednictvím messengeru. Rozmach internetu zase přinesl možnost online nakupování z pohodlí našeho domova, virtuální interakci přes sociální sítě a v neposlední řadě i velkou příležitost rozjet vlastní byznys. Díky takzvaným crowdfunding webům jako je například Kickstarter nebo Indiegogo mají začínající skupiny kreativních lidí možnost získat nezbytné finance na realizaci svých snů. A některé z nich sklidily takový úspěch, že jsou již dnes považovány za renomované společnosti se špičkovými a užitečnými službami nebo kvalitními technologickými výrobky.
 
Ať už získali finance prostřednictvím investic od běžných lidí nebo přímo od velkých investorů, níže uvedených 7 společností kdysi začínalo z ničeho. Měli jen vize a nápady, ale chyběly jim prostředky, aby mohli dokázat, že to, co čím chtějí na spotřebitelský trh přispět, má opravdu budoucnost. Nikdo tehdy ani netušil, že si akční kameru GoPro pořídí snad každý člověk s aktivním životním stylem. Nikdo také netušil, že se z aplikace Airbnb stane povinná součást výbavy každého, kdo rád cestuje. A ani to, že Uber dá profesionální osobní přepravě druhý dech. Nakonec je z něčeho, čemu by se před lety téměř každý akorát tak s chutí zasmál, něco, co v těchto dnech považujeme za samozřejmost. Níže uvedené společnosti jsou proto jasným důkazem toho, že pokud opravdu chceme a jdeme si neúprosně za svým cílem, dá se vybudovat značka, kterou pozná celý svět.

Xiaomi

Xiaomi, nebo i čínský Apple, se proslavilo levnými, kvalitně zpracovanými a hlavně dobře vybavenými chytrými telefony s operačním systémem Android. Dnes už jeho portfolio obsahuje nejen mobilní telefony, ale i tablety, čističe vzduchu, chytré televizory, sluchátka, externí baterie a také vařiče rýže. A v blízké budoucnosti prý přibude ještě dron, což samozřejmě ani zdaleka nekončí, protože na seznamu je i déle zmiňovaný notebook. Společnost má dnes přes 6 let a podle dosažených obchodních úspěchů patří mezi největší giganty z mobilního průmyslu, kde nechybí takový Samsung, HTC nebo LG, přestože začala jako startup výrazně později. Ke Xiaomi se dokonce přidal Hugo Barra, který nějaký ten rok pracoval pro Google jako šéf Android divize. V čínském jablíčku má momentálně na starosti globální marketing, takže k dosaženému úspěchu přispěl ve velké míře díky bohatým zkušenostem z mobilního průmyslu i on.

Spoluzakladatelé a CEO Xiaomi, Lei Jun (uprostřed)

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.mi.com

Uber

Množství moderních lidí, kterým vadí "zastaralé" taxi služby s mnohdy neohrabaným přístupem k zákazníkům, při příchodu Uberu jen nadšeně tleskalo, protože jejich smartphony dostaly další užitečnou funkcionalitu. Možnost objednat si osobní odvoz z místa A na místo B pouze přes mobilní aplikaci a vedle toho vědět cenu ještě před nastoupením bez nutnosti mít u sebe hotovost, prostě představuje něco, co můžeme zařadit mezi výdobytky současné digitální éry. Příběh populárního Uberu se však začal psát během roku 2009. Tehdy ještě neznámý start-up, kterému se podařilo prorazit zejména kvůli měnícím se potřebám ve vyspělých zemích. Využili skvělou příležitost a ukázaly, že úspěchy jejich přepravních služeb jsou pouze odrazem neustále probíhající modernizace našeho světa. Od roku 2014 je služba dostupná na mezinárodním trhu a její popularita roste každým jedním dnem.

Jeden ze dvou zakladatelů Uberu a současný CEO, Travis Kalanick

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.shminhe.com

Tesla Motors

Americká automobilka nesoucí jméno legendárního vizionáře a inženýra se jménem Nikola Tesla nám všem předvedla, že chránit křehké životní prostředí všude kolem nás není žádnou komplikovanou vědou. Stačil na to elektromotor, vybudovat nabíjecí stanice, kapacity na recyklaci opotřebených baterií a pohánět výrobní továrnu zelenou elektřinou z obnovitelných zdrojů. Dnes Tesla Motors považují za důležitou součást snahy odklonit naši společnost od závislosti na fosilních palivech a spalovacích motorech, které najdeme v drtivé většině osobních a nákladních vozidel. A nejen to. Elektromobily Tesla nabízejí kromě nulových emisí i futuristickou výbavu včetně pokročilého autopilota či ovládání přes nainstalovanou aplikaci v chytrém telefonu. Své renomé si vybudovala zejména během posledních let, přičemž na trhu působí již od roku 2003 a mezi její zakladatele patří Elon Musk.

Člověk, kterého si ani není třeba představovat

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.vosizneias.com

Airbnb

Tak jako Uber nebo Dropbox, i tato služba nám výrazně zjednodušila život. Airbnb však s sebou přinesla negativní vliv na hotely a další tradiční ubytovny, které kvůli ní přišly o pořádně velké množství potenciálních zákazníků. Ti se ale na druhou stranu mohou těšit z lidových cen za pronájem pokoje v domě běžných lidí, kteří ji přes databázi nabídnou široké veřejnosti. Pokud tedy někdo vyrazí na cestu po Evropě, a ať už bude v Berlíně, Amsterdamu nebo v Madridu, služby aplikace nebo webové verze jsou mu kdykoliv k dispozici. A výhoda spočívá v tom, že kromě šetření nákladů nabudeme skvělou příležitost poznat odlišné kultury, protože bude dotyčný ubytován přímo v příbytcích místních obyvatel. Počátky Airbnb sahají do roku 2008, kdy vznikl web s dlouhou a hlavně nepraktickou url adresou airbedandbreakfast.com. O rok později ji však zakladatelé nakonec zkrátili pouze na airbnb.com, kterou si drží až do dnešních dnů.

Joe Gebbia (vpravo), spoluzakladatel Airbnb

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.flickr.com

Dropbox

Digitální éra nám umožnila zálohovat naše cenná data to takzvaných cloudů, což eliminovalo riziko nechtěných ztrát cenných dokumentů, osobních informací, nebo videí či fotografií. A jedním z průkopníků na trhu s cloudovými úložišti je i bývalý startup Dropbox, za kterým stojí dva šikovní studenti z amerického MITu. Prostřednictvím webu ycombinator.com nabyli potřebnou finanční investici a během roku 2007 položili první základy, které posloužily k vybudování úspěšné společnosti. Kvalitně zpracovaná aplikace Dropbox se momentálně využívá v milionech osobních počítačů, smartphonech a tabletech po celém světě. A její bohatou funkcionalitu si oblíbili i byznys zákazníci, čili jiné společnosti.

Drew Houston, spoluzakladatel Dropboxu

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.flickr.com

GoPro

Všude tam, kde existují nebezpečné podmínky pro křehké elektronické výrobky, se tento další úspěšný výsledek technologického pokroku cítí jako doma. I když dnes nabízí odolné akční kamery množství výrobců, porazit kvalitu takzvaných GoProček dosud nedokázal ani jeden. O vznik značky GoPro se postaral Nick Woodman před zhruba 14 lety. Hned po návratu z dovolené v Austrálii, kde byl surfovat, začal pracovat na zařízení, které mu poskytne příležitost zachytit adrenalinovou jízdu přímo na vlnách. Protože nic podobného do té doby neexistovalo a nedokázali to nahradit ani profesionální fotografové, protože ho nemohli při surfování následovat, což jim znemožnilo provedení autentického fota nebo video záběru, naskytla se mu skvělá příležitost prorazit nejen v USA. Po letech působení společnosti je z Nicka úspěšný byznysmen a z GoPro jedna z nejznámějších technologických značek.

Zakladatel GoPro, Nick Woodman

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: commons.wikimedia.org

Pebble

Výrobce inteligentních hodinek, který se již párkrát nastartoval prostřednictvím crowdfundingových služeb, má v aktuální nabídce hned několik energeticky efektivních smartwatch s integrovanými e-paper displeji. Elektronický papír proslavily především elektronické čtečky knih, které tak dokáží na jedno nabití baterie vydržet fungovat i několik dní. A to dělá z hodinek od Pebble velmi nebezpečného konkurenta pro Apple Watch a další Android Wear modely s klasickým dotykovým displejem, protože ty musí být připojeny k nabíječce téměř každý večer. Úplně první kampaň výrobce na Kickstareru navíc přilákala obrovskou pozornost a během pár dnů od spuštění shromáždila více než 4 miliony dolarů, přičemž původní cíl bylo pouze 100 tisíc. První generace hodinek Pebble proto patří mezi nejúspěšnější projekty z výše zmíněného crowdfunding webu.

Zakladatel a CEO Pebble, Eric Migicovsky

Z nuly až na samotný vrchol. 7 startupů, z nichž se staly populární značky
Zdroj: www.flickr.com
Domů
Sdílet
Diskuse